2012.01.15. 08:01, Írta: HiStory

Kemény-interjú 3.: borozás Sir Alex Fergusonnal

A közelgő eindhoveni vízilabda Európa-bajnokság apropóján hosszabban beszélgettünk a háromszoros olimpiai bajnok férfiválogatott szövetségi kapitányával. A harmadik részben viszont kizárólag a fociról beszélgettünk.

- Létezik számodra sport a vízilabdán túl is? Szereted például a focit?
- Nagyon! Amikor Comóban edzősködtem, rendszeresen eljutottam a Milan meccseire, mert játékosom, Dubravko Simenc jóban volt az összes Olaszországban játszó horvát focistával, így Zvonimir Bobannal is, és tőle kaptunk jegyeket. Előfordult, hogy meccs után még elhívott minket a lakására is egy kávéra. Velünk volt Kristóf fiam is, aki akkor még kicsi volt, azt sem tudta, ki az a Boban, csak az érdekelte a San Siróban, hogy a kivetítőkön mikor kezdődik a rajzfilm, mert azt hitte, hogy mese következik, de hát ott a többi meccs eredményét mutatták. Csalódott volt, a meccsből pedig szinte nem látott semmit. De félretéve a tréfát, jártunk meccsekre Olaszországban, Tóth Imrével, aki a játékosom volt, Milan-Interen is voltunk. Én a Milannak drukkoltam, Imre pedig gondosan ügyelt rá, hogy az Internek szurkoljon.
- Te azóta is Milan-drukker vagy?
- Olaszországon belül igen, és az ember általában egy életre választ csapatot, bár ez nálam kicsit máshogy alakult. Amikor 1996 végén hazaköltöztünk, akkor fiammal elkezdtük nézni az olasz mellett az angol és a német bajnokságot is, és Kristóf kedvence lett a Bayern München és a Manchester United is. Aztán ebben az állapotában 2002 februárjában eljutottunk egy Manchester United-meccsre, amikor a manchesteri vízilabdások – a város egyben a brit póló-válogatott központja is – meghívtak előadást tartani, én pedig választhattam időpontot, és figyeltem, hogy egybeessen a United egyik hazai meccsével. Kértem, hogy szerezzenek két jegyet, amit meg is tettek. Az előadások után így Kristóffal kimentünk a Manchester United-Sunderland mérkőzésre. Fiam lázasan készült előtte, és sokkal inkább képben volt a Unitedet illetően, mint én… Négy gól esett abba a kapuba, ami fölött ültünk, a legjobb szögből láttuk Beckham szabadrúgás-gólját, de van Nistelrooy is rúgott kettőt, 4-1 lett a vége. A meccs után bementünk a klub ajándékboltjába, Kristóf kapott egy Beckham-mezt. Na, az egésznek az lett a vége, hogy a végére Kristóf „eldobta” a kedvencei közül a Milant és a Bayern Münchent. Fél évvel később a Manchester a Zalaegerszeggel játszott BL-selejtezőt, és újságíró-barátaink hozzásegítették a fiamat, hogy bejusson a meccs előtti sajtótájékoztatóra, ahol aláíratta a mezét a Sir-rel és „Dájvid”-dal, ahogyan Manchesterben ejtik. (Sir Alex Ferguson és David Beckham – a szerk.) Másnap így aztán Kristóf volt az egyetlen magyar a stadionban, aki szomorkodott, mivel ugye a Zete megverte a Unitedet. Mivel már nem volt jegy, ezért Hajdú B. Pisti bevitte magával a kommentátor-állásba, és néma csendben kellett végignéznie a meccset. :) Ami engem illet, apai kötelességként én is követem a manchesteriek eredményeit, és örülök, ha győznek, mert tudom, hogy Kristófnak jó napja van. Az angliai edzőközpontban azóta többször is láttuk még edzéseken is a csapatot, óriási élmény volt, amikor egyszer mérkőzés után az öltözőben két órán keresztül borozgattunk és beszélgettünk a Sir-rel, én is sokat tanultam.

(Folytatjuk)

1. rész: Nincs kés a torkunkon – a 2012-es Európa-bajnokságról
2. rész: A kulisszák mögött

Az utolsó részben: hogyan tovább London után?
 

1 komment a

Címkék: interjú vízilabda kemény dénes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pinka-Panka 2012.01.15. 16:23:57

Nagyon tetszett, annál is inkább, mivel a Fradi után , - Milán szurkoló vagyok. Szeretem az olaszokat. És ezentúl a vizipoló:)
Rokonszenves ember a K. Dénes:)
süti beállítások módosítása