2011.06.14. 15:00, Írta: MatthiasHüvelyk

32-ek vagyunk Európában?

Nem hittem a szememnek. Eb-re vágyunk, de alig előzzük Moldovát.
 
2012/2013-as idényre vonatkozó UEFA-összevetésben a Monicomp Liga már nem a 36., hanem a 32. lesz a sorban, immár újra maga mögé utasítja a lett, a litván, a moldáv és a szlovén pontvadászatot is.” 
WTF?
 
Most ez komoly, hogy az a Fradi-Videoton meccs, amire kimegyek itthon, az csak Európa 32. legjobb bajnokságában kap helyet? Mivel az UEFA-nak 53 tagországa van, így azt is lehet mondani, hogy a 21. legrosszabbak vagyunk. Persze, ízlés kérdése, hogy kinek van félig tele a pohár, kinek meg félig üres – bocs, de nekem utóbbi.
 
Utóbbi, mert egyszerűen nem hiszem, hogy a noname litván, moldáv, lett bajnokságot csak azzal tudtuk megelőzni, hogy a DVSC 2009-ben a BL, 2010-ben az EL csoportkörébe jutott. Meg azt is olvasom, hogy a négy helyes előrelépés azzal jár, hogy jövőre egyik EL-csapatunk, már nem az izlandi bajnokkal kezd az 1. selejtezőkörben, hanem egy fordulóval később. Mert most a Paks és a Fradi is az Európa Liga első fordulójában kénytelen beszállni, a kupagyőztes Kecskemét, ha jól tudom, a 2. fordulóban, mert a kupagyőzelem többet ér.
 
A 32. hely azért is felfoghatatlan, mert az MLSZ ukázba adta, hogy tíz éven belül a válogatottnak ki kell jutnia két világversenyre. OK, a válogatott és a bajnokság teljesen más kávéház, de végső fokon az előbbi az utóbbira épül. Ha Eb-re akarunk kijutni, akkor a válogatottunknak a legjobb 16-ba kell bekerülnie a kontinensen - most még, négy év múlva nagyobb lesz a sansz, hiszen 24 csapatos Eb-t rendeznek 2016-ban. Ha világbajnokságra mennénk, akkor a 13 európai hely valamelyikét kell megcéloznunk.
 
Szóval, előbb itthon kéne rendet tenni, majd csak aztán várni valamit a válogatottól, ha masszívan Moldova előtt van a bajnokságunk. Egyébként a Sheriff Tiraspol (moldáv bajnok) már két éve Európa Liga-főtáblás. Ha a Vidi szétszéled, nekünk még az is csak álom marad idén…

 

53 komment a

Címkék: kecskemét bajnokok ligája válogatott labdarúgás videoton fradi paks európa liga

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ifjú padavan 2011.06.15. 09:03:20

Úgy is lehet nézni, hogy az angol bajnokság az 53. legrosszabb :)

Artie 2011.06.15. 09:11:56

Azért szerintem az elsős lányom is ki tudná számolni, ha valami 53-ból a 32. elölről, az 22. hátulról.

Alterix 2011.06.15. 09:11:56

"Most ez komoly, hogy az a Fradi-Videoton meccs, amire kimegyek itthon, az csak Európa 32. legjobb bajnokságában kap helyet?"

Igen.

Erősen el kell gondolkodnunk, hogy van-e a kontinensen a miénknél szarabb bajnokságból 20 db.

A VB, EB selejtezőkön rendre a negyedik helyet csípjük meg, tehát ketten vannak utánunk. A 8-9 csoportot figyelembe véve 16-18 csapat.

jet set 2011.06.15. 09:17:25

Ez ilyen meglepetés, hogy szar a magyar foci?
Hány csapat szokta túlélni a selejtezőket? A Debrecen kétszer túlélte, aztán szarrá verték őket mindkétszer.

kerdöjel 2011.06.15. 09:18:27

Azon csodálkozom, hogy csodálkozol:)

csoko20 2011.06.15. 09:21:29

Ha Koszovót csak eztán veszi fel az UEFA, máris előrébb lépünk egy helyet. Sőt, ha Grönland is benevezne már két helyet javítanánk. Vagy esetleg ha Belgium kettészakad...

Sőt, villámléptekkel a középmezőny elején lennénk, ha Transznyisztria, Csecsenföld, Dagesztán és még vagy egy tucat balkáni, kelet-európai koszfészek is független lenne.

vagye1 2011.06.15. 09:27:10

Fogd fel arányáosan a dolgokat. Kb a tied a harminckettedik legjobb post ezen az oldalon.Viszont nagyon kevés gyengébb van nála.
A magyar foci rossz. Sőt nagyon rossz . de arra jó, hogy noném senkik ha nem jut az eszükbe semmi akkor nyílvánosan fanyalogjanak rajta.
A magyar foci a lehetőségeihez mérten messze az elvárható felett teljesített. Egy olyan országban, ahol az ÁFA és egyéb törbvények miatt a labdarúgókkal nem profi szerződést hanem arculati szerződést kötelező kötni, egy olyan országban ahol nincsenek stadionok csak romhalmazok, egy olyan országban ahol a TV közvetítések miatt lehetettlen időpontokban kell mérkőzéseket játszani, egy olyan országban ahol gyenge a sportorvosi háttér, egy olyan országban ahol a csapatok 80 %-a a túlélésért küzd és már a serdülő labdarúgókat is kénytele eladni... stb. És ez a bajnokság azért csak kinevelt egy Dzsudzsákot, Gerát, Szabicsot, Királyt, Husztit, Bogdánt és még jó néhány nálánál jobb bajnokságban játszót. te kedves barátom ezen kívül a szánalmas topicon kívül mit tettél le az asztalra?

vagye1 2011.06.15. 09:27:10

Fogd fel arányáosan a dolgokat. Kb a tied a harminckettedik legjobb post ezen az oldalon.Viszont nagyon kevés gyengébb van nála.
A magyar foci rossz. Sőt nagyon rossz . de arra jó, hogy noném senkik ha nem jut az eszükbe semmi akkor nyílvánosan fanyalogjanak rajta.
A magyar foci a lehetőségeihez mérten messze az elvárható felett teljesített. Egy olyan országban, ahol az ÁFA és egyéb törbvények miatt a labdarúgókkal nem profi szerződést hanem arculati szerződést kötelező kötni, egy olyan országban ahol nincsenek stadionok csak romhalmazok, egy olyan országban ahol a TV közvetítések miatt lehetettlen időpontokban kell mérkőzéseket játszani, egy olyan országban ahol gyenge a sportorvosi háttér, egy olyan országban ahol a csapatok 80 %-a a túlélésért küzd és már a serdülő labdarúgókat is kénytele eladni... stb. És ez a bajnokság azért csak kinevelt egy Dzsudzsákot, Gerát, Szabicsot, Királyt, Husztit, Bogdánt és még jó néhány nálánál jobb bajnokságban játszót. te kedves barátom ezen kívül a szánalmas topicon kívül mit tettél le az asztalra?

elkoltozott. 2011.06.15. 09:29:14

Az a felfoghatatlan hogy még nem tiltották be a magyar focit. Elnézést kérek de vannak más sportágak amiben a csúcson van az ország, mégis a fociba döntik a pénzt és mint látjuk feleslegesen..
Ami nem megy nem kell erőltetni.
Amugy meg ez középmezőny, én sokkal rosszabra számítottam. Nem tudom mit vagy kiakadva:))

Jokerpofa 2011.06.15. 09:34:53

@vagye1: Jujjujjj nagy itt a baj a fejekben is.
azert elmondom, hogy amiket leirtal 90%-ban igaz a kornyekbeli orszagokra is, oszt megis csak elgyepaljak a mi klubjainkat rendszeresen

Žďárský 2011.06.15. 09:44:52

A bajnokság olyan amilyen, de a válogatott ezzel nem nagyon van összefüggésben. Elég csak megnézni, mely bajnokságok vannak az első 16-ban és mely csapatok szoktak EB-re, VB-re menni. AZ oroszok-ukránok például 7. és 8. helyen állnak, mégis a tornák többségére nem jutnak ki. Ugyanígy a belgák (13) vagy a skótok (15). Ellenben a csehek (18), horvátok (22), szerbek (27) vagy éppen a svédek (28) ott szoktak lenni...

csoko20 2011.06.15. 09:45:48

@vagye1: Ahol már NBIII-ban vagy megye 1-ben is pénzért rúgják a bőrt, ott nem feltétlen lehet csak a pénz szűkét emlegetni.

Amikor pár éve Lichtensteinnel ikszeltünk, a mieink az edzőtáborból mentek a meccsre az ellenfél meg a munkahelyéről, suliból.

Lóvé legyen meg hajzselé, attól focista a focista:)))

Garison 2011.06.15. 09:47:58

@Theodoro: Miért is igaz a környékbeli országokra? A stadionok állapota katasztrófa, és ezért ki a felelős? Egy klub nem tud stadiont építeni önerőből. Amúgy meg nem csak focira lehetne használni egy ilyen építményt. Prágában pl. a Slavia stadionjához hotel is tartozik.

Bírom ezt a sok pénzt öntenek a fociba dumát, közben meg sorra szűnnek a pályák. vagye1 által leírt dolgok teljesen helytállóak, míg elkoltozott hozzáállása tökéletesen tükrözi az elmúlt évek hozzáállását, ugyanis gyakorlatilag ellehetetlenítették a focit, szinte betiltották... Azt még is 30 ezren voltak Málta (!) ellen, 2009 őszén meg csak telt házas meccs volt a Puskás-stadionban, pedig pl. a Debrecennek esélye sem volt jóformán gólt lőni sem. Tiltsuk be, ami millió embert vonz, ez a magyar módi...Eszem megáll! És amit hozna? Arról mondjunk le...

*azta* 2011.06.15. 10:05:22

kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2011.html

amit lehet látni:
-anno röhögtünk, hogy ha azt olvastuk, valaki a ciprusi bajnokságban folytatja....
-még a finnek is előttünk
-ebből a pozícióból (30. hely környéke) nagyon (itt a k.va tiltott szó?) nehéz lesz elmozdulni
-ezt írod: "A 32. hely azért is felfoghatatlan, mert az MLSZ ukázba adta, hogy tíz éven belül a válogatottnak ki kell jutnia két világversenyre. "
nos a svéd bajnokság a 28., a horvátok a 22. helyen állnak
-az orosz bajnokság tényleg jobb a hollandnál ;) (2 teljes pozícióval - bár az elmúlt 2 év pontszámai a hollandok mellett szólnak, szóval ez mint érv... hajrá mahacskala ;D )

kerdöjel 2011.06.15. 10:10:59

A foci szeretettel nem lenne baj, a magyar ember azonnal ugrana, megtöltené a stadionokat, ha érdemes lenne.
De reálisan látva, igen, nagyon-nagyon mélyen vagyunk. Az időnkénti pozitív történések mindig csak fellángolások, alapjaiban van gond, s ez nem változik évtizedek óta.

Jokerpofa 2011.06.15. 10:14:47

@Garison: Miert? Mert szerinted szloveniaban, szlovakiaban, szerbiaban, horvatoknal tobb penz van a fociban mint itt? jobb allapoto stadionok vannak? egy fraszt, a tavalyi szloven ujonc meg a baktaloranthaza stadionjat is orommel elfogadna.
igen minden orszagban van 1-1 milliomos aki a sajat csapataba onti a penzt, pl Cluj, Slovan (megjegyzem a Slovan kb megvette iden a bajnoksagot, thank you Senica), es ezen kivul semmi.
Evekkel ezelott csinaltak egy csomo mufuves palyat, mukodnek az akademiak, ehhez kepest az U19-unket az nem verte meg a selejtezokben aki nem akarta.
hol a gond? ott, hogy szarok az edzok, es nagyjabol az egesz slepp a fociban, meg a mentalitasban ott van, amikor a 16 eves Kovacs Ferike, az NB3-as mucsarocsoge ifi II "sztarja" ugy megy be a helyi kocsmaba, hogy Ferike vagyok a legjobb kozepcsatar, bazd ide a korso sort, mert megtehetem edzes elott.

(ja es Gyorben is van/lesz hotel az ETO stadionnal, mondjuk ott is elloptak az allam penzet de nem baj, lenyeg hogy sokat koltsunk a focira, mert az jo)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2011.06.15. 10:20:57

Hm. Ha meg is nézed az említett meccset, szerintem fel se merül a kérdés...

Vad.Korte (törölt) 2011.06.15. 10:34:06

Nem vagyok szakember, cask lelkes focirajongó.

A válogatottat összekeverni a bajnokséág színvonalával nem szabad. Elég megnézni, hogy a legerősebb bajnokságok, úm. Anglia, Olaszország, hol vannak a vébéken. Spanyolország üdítő kivétel. Ugyanígy mostanság sokat hallunk róla ugyebár, hogy a holland bajnokság nem olyan nagyon erős, Hollandia mégis vb-döntőt játszott. A magyar focinak ez a középmezőny reális. Lehet jönni a noname lett, litván csapatokkal, mellérakni a piros-fehér-zöld büszkeséget, de a magyar csapatok ugyanígy noname-ek. A Debrecen ugyan rekorder, de nem lehetünk rá büszkék... Akik a magyar fociban számítanak, ősz fejjel üldögélnek valamelyik sportcsatorna stúdiójában, vagy próbálnak 7-9 teljesen középszerű futballistával nem leégni a pályán. Vagy BL-döntőt vezetnek.

A sikeresség nem a befolyó pénzen meg a stadionokon múlik. Jobb helyzetben vannak a pólósok, kajak-kenusok, vívók, öttusázók, sportlövők? Nem. A hozzáállással, munkával, thetséggondozással van baj.

Emellett meg hát kis ország vagyunk. Könnyebb kiválasztani 80 millió németből, ugyanennyi franciából, 60m olaszból, spanyolból egy ütőképes gárdát, mint 10m magyarból. Erre ugyan rácáfolnak a hollandok, portugálok, de ennyi belefér. :-)

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.06.15. 10:35:55

Ezen nincs mit csodálkozni. Sajnos itt tartunk. Viszont ne csak egy Fradi meccsre gyere ki! :)

vagye1 2011.06.15. 10:44:41

@csoko20: @Theodoro: Igen , ezekben mindben több pénz van.
Igen ott általában nem romhalmazok a stadionok.
Igen, ott nem kell arculati szerződést kötni
Igen, legközelebb nézz utána dolgoknak ha már véleményt formálsz. Én (már ) nem a fociból élek de nagyon is belelátok a dologba.

vagye1 2011.06.15. 10:46:31

@csoko20: "Ahol már NBIII-ban vagy megye 1-ben is pénzért rúgják a bőrt, ott nem feltétlen lehet csak a pénz szűkét emlegetni."
-Tipikusan dilettáns vélemény. Olyan mintha azt írná valaki: ahol VV Évi meg Alekosz megy fellépni jó pénzért, ott biztosan színvonalas a kultúra és biztosan megbecsülik az igazi művészeket.

Laciii 2011.06.15. 10:50:06

@vagye1:
Ja hogy itt van a vau elásva, neked kevés volt a lóvé jobban meg nem ment, hogy eljuss valahova ahol többet fizetnek, erre természetes reakció a siránkozás :)

vagye1 2011.06.15. 10:53:47

@Vad.Korte: "A sikeresség nem a befolyó pénzen meg a stadionokon múlik. Jobb helyzetben vannak a pólósok, kajak-kenusok, vívók, öttusázók, sportlövők? Nem. A hozzáállással, munkával, thetséggondozással van baj."
- A pólósok épp most omlanak össze, pedig a pólót a világon rajtunk kívül tán 6 országban játszák komolyan még az olaszo is ahova a mieinek előszeretettel szerződnek légiósnak többnyire abszulut amatőr hazaiakkal állnak fel. A másik négy sportág hazai bajnokságát meg a családtagokon kívül összesen nem nézi meg annyi ember mint mondjuk az NB II-es Diósgyőr bármelyik hazai meccsét. Tudomásul kell venni, hogy azok a sportok ahol üzletileg felépítettek egy rendszert bárhol a világon más elbírálás alá esnek mint ezek az amatőr sportok. kajak-kenuban éppen a szöv.kap gerinctelensége miatt áll a bál egyébként, a vívók az utóbbi időben többnyire égnek , csak a kutya nem foglalkozik a bajokkal, az öttusázók eredményei is fényévekre vannak a korábbiaktól, jelenpillanatban még azt hiszem nincs kvótájuk sem. Miről beszélsz, milyen tehetséggondozásról?

vagye1 2011.06.15. 10:58:27

@Laciii: "Ja hogy itt van a vau elásva, neked kevés volt a lóvé jobban meg nem ment, hogy eljuss valahova ahol többet fizetnek, erre természetes reakció a siránkozás :)"
- Nem a kutya ott van elásva, hogy ikyen gennyes gondolkodású emberek írogatnak mint Te. 24 éve abbahagytam a labdarúgást, azt hiszem elég szép szintre eljutottam, anno meg is fizettek érte, az én természetes reakcióm, hogy nem az irígység meg a frusztráció motivál, hanem a tények

Laciii 2011.06.15. 11:09:13

@vagye1:
A tény az, hogy NB I-es meccseken konganak a lelátók az ürességtől, ha már üzleti alapról beszélünk, a szurkolókból kéne megélni, vagy a magán szférából jövő befektető ill. focirajongó pénzéből, ehelyett megy a vadászat az állam pénzére, millió nézőre hivatkozva ami millióból a TV elé is alig ül le pár 10000 nem, hogy kimenjen egy meccsre.

Jó Estét 2011.06.15. 11:10:02

@Artie: akkor enis vagyok olyan okos, mint egy elsős, mert nekemis feltunt :D

vagye1 2011.06.15. 11:11:46

@Laciii: Mondj legalább 1 csapatot Európában, amelynek költésgvetésében a bevételi pénzeknél a meccsjegyek az 50%-nál többet tesznek ki.
Csak egyet please !!!!!

Garison 2011.06.15. 11:12:19

@Theodoro: Igen, több pénz van a fociban. Milyen pénzt loptak el Győrben? Tudod Te mit beszélsz? Tudod kik ott a szponzorok???

Amiről írsz Kovács Ferike kapcsán, nem a foci bűne, ez mindenkivel megesik,számos példa van erre a sport minden területén, sőt, a zenében is.

Egyébként Dzsudzsák, Szalai, vagy akár Bogdán Ádám pont nem a kocsmába járó típus. Aki vitte valamire, az nem az a típus, akiről írsz. Olyan általánosítások vannak, hogy az ember haja égnek áll. Kevered a szezont a fazonnal!

Igen, támogatni kell a sportot államilag, ha nem is az élsportot (a már említett adótörvényekkel közvetlenül azt is kötelező lenne!).

A sport ma már üzlet is, egy ágazat, ami Magyarországon nagyon le van maradva, pedig rengeteg lehetőséget rejt.

vagye1 2011.06.15. 11:15:34

@Laciii: "ehelyett megy a vadászat az állam pénzére, millió nézőre hivatkozva ami millióból a TV elé is alig ül le pár 10000 nem, hogy kimenjen egy meccsre."
-Hol megy vadászat állami pénzre? Ki hivatkozik milliókra? Talán a Fradi, de nagyon még ők sem. Ez a legegyszerűbb, bedobsz valami értelmetlen de jól hangzó lózungot. Az állam a csapatokat már régen nem támogatja, egyes önkormányzatok igen, de az nem az állam hanem a helyi közösségek dolga , ahol ez nem tetszik ott kiszavazzák a vezetőket.

Vad.Korte (törölt) 2011.06.15. 11:15:41

@vagye1: Elég megnézni, van-e magyar egyéni induló és csapat az említett sportágakban a vb-n, eb-n. Van. Fölmutat-e pl. klubszinten valamit a póló mellett a férfi és női kézilabda? Igen. Erről beszélek.

vagye1 2011.06.15. 11:16:48

@Garison: Mindenben igazad van. De értelmetlen , mert megvezetett emberekkel vitázunk.

Vad.Korte (törölt) 2011.06.15. 11:17:27

@vagye1: Nem ment most egy kazal pénz focira? Akadémiákra meg ilyenekre? De.

vagye1 2011.06.15. 11:18:34

@Vad.Korte:Kézilabdáról eddig nem is beszéltél, klubszinten éppen az idén égett nagyot a póló, válogatott szinten a legutóbbi olimpia óta egyfolytában. és ismétlem: nem üzleti sportág rajtunk kívül talán ha 6 országban játszák igazán komolyan és ott is mérsékelt érdeklődés mellett.

Skwisgaar Skwigelf 2011.06.15. 11:19:25

Én mint néző nem vagyok meggyőzve, hogy elmenjek egy magyar bajnokira, de még a tévé elé sem ülök le, mert olyan a magyar foci, mintha medicin labdával játszanák, unalmas, lassú, nem köt le. Valaki sorolt itt külföldre kijutott játékosokat, hát lehet, hogy nekik sikerült, de nem kiemelkedően jó játékosok, világklasszis nincs közöttük, max hozzák az átlagot vagy kicsit felette. Tudom, kössem fel magam, nem értek hozzá, de én mint néző (és nem hozzáértő - mint itthon általában mindenki) ezt látom. Örülnék ha jó lenne a magyar foci, de ami nem megy, nem kell mindenáron erőltetni.

vagye1 2011.06.15. 11:21:03

@Vad.Korte:" Nem ment most egy kazal pénz focira? Akadémiákra meg ilyenekre? De."
Válasz erre : nem kellene a hülyeséget forszíroznod. Az akadémiákat nem az állam építette és pláne nem finanszírozta. A magyar labdarúgó Szövetség saját bevételeivel kétségtelenül támogatta, de az állam direktben nem. Ugyan ha valamiről vitázol legalább minimális szinten nézz már utána , mert így csak magadat égeted.

vagye1 2011.06.15. 11:23:38

@Skwisgaar Skwigelf: "Én mint néző nem vagyok meggyőzve, hogy elmenjek egy magyar bajnokira, de még a tévé elé sem ülök le, mert olyan a magyar foci, mintha medicin labdával játszanák, unalmas, lassú, nem köt le."
- Szíved joga, ez egy normális megközelítés. Nyílván a kluboknak az kell legyen a célja, hogy kivigyék a nézőket, ebben egyetértünk. De ha a Te lehetőséged csak egy jó túraautó lehetőségénél van, akkor nem kell a F-1-esekkel versenyezni. De attól még sokakat érdekel a túraautó verseny is.

Laciii 2011.06.15. 11:26:04

@vagye1:
Hol írtam a jegyeket ember? Az ajándéktárgyakat nem a szurkolók veszik? A mezszponzor nem a szurkolói tábor mérete alapján fizet? ...

"Az állam a csapatokat már régen nem támogatja"
ja, ez semmi ugye, a Fradi 400 millája a Kisgazdágtól az tényleg lófütty volt ehhez képest.
"Debrecenben 2012-re új stadiont építenek a 10 milliárdos állami támogatásból. Az összeg azóta nőtt, a stadion bekerülési összege most 12,5 milliárd."

Vad.Korte (törölt) 2011.06.15. 11:28:28

vegye kollega, elnézést az elírásért!

Garison 2011.06.15. 11:30:07

@vagye1: Én is így érzem:)

Ki találta ki, hogy sok pénzt ment el a focira? Ez tényleg érdekelne...

Talán mert Debrecenben stadion épül?Nem akarok politikát belevinni, tuti félreértik, de tényleg azért gondolják ezt, mert Orbán szereti a focit?

Ki vezette meg az embereket ennyire?

vagye1 2011.06.15. 11:30:33

@Laciii: A stadion állami tulajdon marad csak a Debrecen játszik benne. Másrészt igaz, hogy nem egyenlő a mérleg két oldala de a debrecen pl. az elmúlt évben az UEFA pénzek és a az egyéb bevételek alapján 700 milliót fizetett be az államnak.
A kisgazda támogatás sosem volt egyenlő az állami támogatással, nem a kormány került kétes ügyek miatt börtönbe, hanem Szabadi Béla.
Másrészt valóban nem jegyeket írtál, hanem meccsre kimenetelt. De tudod nem mindenki mászik át a kerítésen , általában jegyeket vesznek az emberek. Ez neked új?

vagye1 2011.06.15. 11:30:33

@Laciii: A stadion állami tulajdon marad csak a Debrecen játszik benne. Másrészt igaz, hogy nem egyenlő a mérleg két oldala de a debrecen pl. az elmúlt évben az UEFA pénzek és a az egyéb bevételek alapján 700 milliót fizetett be az államnak.
A kisgazda támogatás sosem volt egyenlő az állami támogatással, nem a kormány került kétes ügyek miatt börtönbe, hanem Szabadi Béla.
Másrészt valóban nem jegyeket írtál, hanem meccsre kimenetelt. De tudod nem mindenki mászik át a kerítésen , általában jegyeket vesznek az emberek. Ez neked új?

Helló Leó! 2011.06.15. 11:32:15

Szabad egy kicsit kötekedni?
Mi az, hogy harminckettek vagyunk? Nem azt akartad írni, hogy harminckettedikek?
Azt így kellett volna: 32.-ek.

Idézet a helyesírási szabályzatból:

"A sorszámnevek után - ha számjegyekkel írjuk őket - pontot teszünk. A pontot a toldalékokat kapcsoló kötőjel előtt is megtartjuk: 3.-nak futott be, a 8.-ba jár."

Garison 2011.06.15. 11:32:58

@Vad.Korte: Ezt most komolyan gondolod? 22 milliárd gyerekfocira sok pénz?Pláne kidobott összeg??? Meg egy stadion nem ér ennyit? Ennél még a moldávok is előrébb járnék, pedig ott aztán tényleg éhezés van...

vagye1 2011.06.15. 11:37:26

@Vad.Korte: kollega figyelmébe. Köszönöm a kioktatást.
-Nincs mit. A korábbi írásod alapján úgy értelmeztem, hogy akadémiák építésére ment pénz az általad idemásolt cikk alapján is : kaptak támogatást bizonyos akadémiák. nem mind, és nem az állam finanszírozza őket, de valóban segítséget nyújt. Irígy emberek- mint pl. te - ezen csámcsognak. Ugyanakkor azt is leírják, hogy nem kizárólag mint labdarúgók kapják, hanem a necvelésük-oktatásuk működtetéséhez. A felcsúti akadémi éves költségvetése milliárdos, Várszegi eddig kb 5 milliárdot ölt az akadémiájába, biztosan nagy tétel az a kb 300 millió amivel megsegítik.

vagye1 2011.06.15. 11:41:37

@Garison: Így van, A fradipálya épült újjá 76-ban, az Újpestét renoválták ezen kívül az égvilágon semmi de semmi nem épült csak fogytak a páyláák. Közben az éhező szovjet utódállamokban szuperstadionok épültek, milliárdos költségvetésű klubjaik vannak ( nem forintban Euróban ). Itt csámcsog ez a szerencsétlen 2,2 milliárdos állami segítségen az egész magyar gyereklabdarúgásnak , miközben egyetlen Dzsudzsák aláírás a duplájába került egy amúgy baromi szegény ország egyetlen csapatának.

Laciii 2011.06.15. 12:33:31

@vagye1:
És bemászik a TV elé is? Ez a jegy a te fixa ideád, én nem erről beszéltem, hanem hogy kevesen vannak a TV előtt, reklám érték kicsi, kevesen járnak meccsre, kevés szuvenír, világos?

*azta* 2011.06.15. 12:34:36

@vagye1:
azt a csapatot egy "üzletember" üzemelteti. semmi köze a szegény országhoz.

Laciii 2011.06.15. 12:40:00

@vagye1:
"egyetlen Dzsudzsák aláírás a duplájába került egy amúgy baromi szegény ország egyetlen csapatának."
De egy fillérbe se annak a baromi szegény országnak, hanem annak a milliárdosnak aki megvette azt a csapatot, nagyon nem mindegy.

Jokerpofa 2011.06.15. 12:50:13

@Garison: Teljesen tisztaban vagyok vele, amit irok, elobb tudtam, hogy az MTK kiesik, a Vidi meg bajnok lesz, mint te :P

Szalayt, Dzsuzsakot stb pedig nem emlitettem negativumkent, nem tudom honnan vetted

Jokerpofa 2011.06.15. 12:54:11

@vagye1: a legnagyobb baj, hogy hozzad hasonlo emberek elnek meg a focibol meg most is, vedik a nagy fost koromszakadtaig es keptelenek belatni, hogy egy kupac szar az egesz, amit csak maguknak koszonhetnek, de nem gond, mert elhalaszgatnak a zavarosban.

Jokerpofa 2011.06.15. 13:17:18

@vagye1: jaja csinalt egy embergyarat, nemeth krisztian gorog semmi, simon andras eros volt neki a spanyol 2 alja, gulacsi angol 3. osztaly, csak hogy a legnevesebbeket emlitsem, de legalabb termelik a penzt Varszeginek

Garison 2011.06.15. 13:42:37

Hogy a posztra is írjak, 32. helyen vagyunk és ez a realitás jelen pillanatban. Ettől még lehetünk 2014-ben vb-résztvevők, sőt. Akár a svédeket is megverhetjük ősszel, de ezek meglepetések.

Reálisan nézve: az elmúlt néhány évtizedben fociba tett munka idevezetett, ráadásul néhányszor szerencsénk sem volt, ha meg volt, nem éltünk vele...

Ezek a dolgok nem csak a focira érvényesek, szinte mindenben le vagyunk maradva. Még csak nem is a "Nyugat" után kullogunk. Azt se tudjuk kit kövessünk, mihez mérjük magunkat. A szocialista út után a nyugat volt a cél, majd az EU miatt iparkodtunk, most viszont azt se tudjuk, merre menjünk... Horthy-korszak?Kádár-rendszer?Élet az Unión kívül? New York? Tel-Aviv? Moszkva?Brüsszel? Csak dobálozunk fogalmakkal, városokkal. Ugyanez a fociban.

Fociban meg:

Kövessük az akadémiai modellt (Francia. 90-es évek), kövessük a holland módit?(Wilco van Buuren, Erwin Koeman, Jámbor László grr....) Vagy vegyünk az Aranycsapatot példának? Nincs meg a kulcs senkinél... Szerintem...
süti beállítások módosítása