2011.09.07. 15:57, Írta: HiStory

Mezey „kurvagyenge” György

Volt ő már minden: honi futballisten, örökké sértődött ember, fehérvári díszpolgár és a hazai kispadok ura. Mezey György hetvenéves.

Mezey György megítélése a magyar futballszurkolók körében olyan hullámvasutat járt be az elmúlt 30 évben, hogy ennél nem is lehetne magyarosabb a tréner pályája.

Aki 1986 áprilisában kérdezte az embereket, mi a véleményük „Mezeygyuriról", akkor valószínűleg 10-ből 10-en rögvest hozzájárultak volna, hogy az edző maradjon szövetségi kapitány, de egyébként meg menten cseréljen helyet a jóistennel, Kádár Jánossal és mindenek legfőbb urával, mert hihetetlenül hozzáértő, és amit csinál, abban a világon a legjobb, és egyébként is. Pár nappal voltunk a brazilok elleni 3-0 után, a vb-selejtezőkön a hollandokat idegenben legyőzve szereztük meg a csoportelsőséget, ezenkívül még az NSZK-t is vertük 1985 elején. Mindenki elhitte, hogy Détáriék, Mezeyvel az élen diadalmenetben térnek haza Mexikóból.

Aki 1986 júliusában kérdezte az embereket, mi a véleményük Mezeyről, a bukott kapitányról, a pokol legmélyebb bugyraiba nyert volna bebocsátást, és azt hallotta volna, hogy az edző cserbenhagyta a csapatot, és egyébként is, rosszabb, mint Görgey Artúr, Rákosi Mátyás és az egri vár árulója, Hegedűs hadnagy együttvéve.

Aki tíz éve kérdezte az embereket, mi a véleményük Mezey doktorról, valószínűleg olyan válaszokat kapott volna, hogy annak az embernek a legnagyobb pechje, hogy a focit a pályán játsszák, nem pedig elméletben dőlnek el a meccsek. Egyébként meg miért nem mondja el már végre, mit rontott el Mexikó előtt? Gyakoroljon önkritikát ahelyett, hogy játssza a sértődöttet, és ha olyan baromi jó a magyar edzőképzés, akkor miért nem a Real Madridnál meg a Bayern Münchennél dolgoznak magyar szakemberek? Arról nem is beszélve, hogy gonosz egy ember lehet, mert állítólag csak tőle függ, hogy ki kap kispadot az NB I-ben.

Aki ma kérdezi az embereket, mi a véleményük Gyuri bácsiról, akkor azt hallhatja, hogy jól kitoltak Fehérváron az öreggel, a Sousa csak leég a csapatával, de egyébként meg miért nem mondja el már végre, mit rontott el Mexikó előtt? Gyakoroljon önkritikát ahelyett, hogy játssza a sértődöttet.

Mezeyt soha nem fogják kabaréba, vagy vicces beszélgetős műsorba hívni, nem az a fajta, harminc év alatt azonban Mészöly sameszából (bár feltehetőleg a nyolcvanas évek válogatottjánál is Mezey volt az ész, Kálmán bá meg a szív...) a magyar sport intézményévé vált. Nem könnyű őt szeretni, ám mindeddig ő volt az utolsó sikeres magyar szövkap.

Szerdán hetven éves, de még ilyen korban is efféle sziporkákra képes:


 

Adalékul pedig a II. világháború utáni magyar szövetségi kapitányok eredményességi rangsora (legalább 20 mérkőzés):

  Név Időszak Mérk. Gy D V Teljesítmény
1. Sebes Gusztáv 1949-56 66 49 11 6 83 %
2. Gallowich Tibor 1945-48 22 16 1 5 75 %
3. Mezey György 1983-86, 1988 35 20 7 8 67 %
4. Baróti Lajos 1957-66, 1975-78 119 63 27 29 64 %
5. Illovszky Rudolf 1966-67, 1971-74 39 20 10 9 64 %
6. Bicskei Bertalan 1989, 1998-2001 45 15 19 11 54 %
7. Mészöly Kálmán 1980-83, 1990-91, 1994-95 60 23 12 25 48 %
8. Erwin Koeman 2008-2010 20 7 4 9 45 %
9. Lothar Matthäus 2004-2005 28 11 3 14 45 %
10. Gellei Imre 2001-2003 23 8 3 12 41 %

65 komment a

Címkék: labdarúgás Mezey

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2011.09.07. 22:21:19

tésztás gyurka...

Anti Anyag (törölt) 2011.09.07. 22:33:39

Ja, szerintem korszerű akart akkor lenni. Az akkori viszonyokat ismerve azzal együtt nem hibáztatható, mindenki "értett" a focihoz az MSZMP-ben, el tudom képzelni, hány elvtárs adott neki "tanácsokat", amelyeket ajánlatos volt megfogadni.

Fényharcos. 2011.09.07. 22:42:05

Kedves cikkíró!
Hogyan merészeled Görgey Artúrt a magyar történelem söpredékével egy lapon említeni, aki Mátyás király és Bethlen Gábor mellett az elmúlt ezer év legnagyobb magyar hadvezére volt, aki példátlan módon minden egyes csatában legyőzte az osztrák hadsereget,ezzel porig alázva őket, akinek hadmozdulatait,hadicseleit ma is a világ számos katonai egyetemén tanítják és akit ezen tetteiért annyira tisztelt az orosz cár, hogy életben maradhatott (sokkal többet ártott ezzel neki, de ez már más kérdés).Talán elkerülte a figyelmedet, de a 'nagy taktikus' Kossuth, akinek köszönhetően kimondták a Habsburg-ház trónfosztását,amivel jogalapot teremtett az orosz bevonulásra, miután női álruhában elmenekült az országból az államkincstár jelentős részével, alapozta meg a hírhedt vidini levelében az 'áruló' vádat. Görgey Artúrt az elmúlt 30 évben a történettudomány teljesen rehabilitálta az igaztalan vádak alól, hatalmas szobra van a budai várban, kiállítás van róla a Semmelweis múzeumban, teret neveztek el róla néhány hónapja,stb.. Kérlek azonnal távolítsd el a cikkből, méltatlan 2011 Magyarországán.Alternatív javaslat például Zichy Ödön gróf, akit Görgeynek volt mersze felakasztani, miután titkokat próbált szállítani az osztrák seregnek.

Neolith 2011.09.07. 22:48:46

Görgey Artúr említése a cikkben elég szerencsétlen húzás volt. Összességében amúgy egyet értek vele, de az ő nevét én kiszedném, mert szegényes történelmi (és ezáltal szellemi) képességek jönnek át belőle, Rád nézve... kedves blogger :)

(nem bántás akart lenni, csak na! :'D)

Neolith 2011.09.07. 22:50:20

@Fényharcos.: osztom az általad leírtakat.

kénköves pokol 2011.09.07. 23:21:00

Gergényit akart írni az ostoba! :D

LTamás 2011.09.07. 23:34:44

Nem tisztem megvédeni a posztolót, de Görgey említésével szerintem éppen arra akart reflektálni, hogy a magyar közvéleményben volt Görgey sokáig '48 árulója... azaz nem tudományos tényállítást közölt, hanem csupán a laikus attitűdöt próbálta visszaadni - ergo tök felesleges emiatt sértődötten b.sztatni. :-)

kénköves pokol 2011.09.07. 23:53:47

@LTamás: Jaja,ezzel az erővel Szálasi és Hitler is milyen hatalmas géniusz volt a maga idejében,Sztalinról nem is beszélve.
Haladni kéne a korral.Vagy nem?
Sieg Heil?

crazyfish 2011.09.08. 00:06:11

Görgey realista volt és igazi hazafi....
Gyuri bácsi meg egy pénzéhes, parazita a mészöly legjobb tanitványa....a múltból még senki nem élt meg ilyen jól,mint ö....25 éve nem tudtak felmutatni semmit, és akkor keresett 1,5 milcsit amikor 30000ft volt az átlagkereset....
Úgyhogy jobb lesz ha eltakarodik a francba és viszi a mészöly,nyilasi, urbányi, salloi, stb....semmirekelő, eredménytelen vérszopó bandáját is....Szegény Végh Antal már akkor látta, h ez emberileg 0, nem lesz a magyar labdarúgás "megmentője"....

dr. v.b.1990 2011.09.08. 00:47:29

Amúgy minek kellett Görgey Artúrt megemlíteni ?
Ráadásul elég szerencsétlen volt a hasonlat,de mind 1.
Mezey György a magyar futball egyik legellentmondásosabb alakja . Viszonylagosan jó eredményeket ért el (amit el is ismerek),de a felelőtlen nyilatkozati kikezdte a "hírnevét". (és elég megosztó személyiség)

fedkvas 2011.09.08. 00:53:05

tészta fő már, Gyuri bácsi? Szikla Kálmival mi a helyzet? megb*szta már a stroke a vén fattyút? kisfia, Gejza? megy közmunkára?

mi van azokkal a külföldi ajánlatokkal Gyurka bácsi? csak rizstészta van arrafelé, smafu köbön? Farkas Bazsika? tart még a szerelem?

JohnHenry 2011.09.08. 00:55:59

görgey egy lúzer volt, punktum. sehol nincs viktorhoz képest! és viktor még mezey-nél is jobban ért a focihoz!

fedkvas 2011.09.08. 01:00:11

@JohnHenry: Viktor mindenkinél jobban ért mindenhez.

mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás?
a Viktor.

LTamás 2011.09.08. 01:26:09

@kénköves pokol: Attól tartok, szövegértési problémáid vannak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.08. 01:32:31

@crazyfish: ebbe a sorba Nyilasi semmilyen modon nem illik...

denevér3333 2011.09.08. 01:46:30

Magasan az egyik legjobb edző Magyarországon! Persze lehet fikázni, de a munkássága magért beszél! Erőt, egészséget Mezei Györgynek.

kéne egy nick 2011.09.08. 02:47:56

Mezeyt el kéne tiltani a focimeccsek látogatásától még nézőként is.

Ő az egyik legfőbb felelős abban, hogy 25 éve ennyire szarban van a magyar foci.

@Fényharcos.:
Mondjuk nem tanítják a hadicseleit sehol, amúgy meg áruló volt, és ő tette le a fegyvert Világosnál (biztos ez is az egyik olyan hadicsele volt, amit tanítanak az idióták katonai akadémiáján).

Közteret meg elneveztek Mansfeld Péter köztörvényes bűnözőről is, csak azért, mert 56 után (jogosan) kivégezték.

Waldorf Rolandó 2011.09.08. 03:53:50

@kéne egy nick: téged kéne eltiltani a klaviatúrától, nem egy brosúrával vagy elmaradva.
Mezeyvel kapcsolatban egyezik a véleményünk, az utóbbi kettővel kapcsolatban meg segít a tanulás.

nu pagagyí 2011.09.08. 04:55:48

Mezey nagyon jó szakember. Csapataiból egy erkölcsileg szétesett társadalom keretei között is tudott teljesítményt kicsiholni, olyan közegben amikor a valódi teljesítményt nem tisztelték és mindent ügyeskedők és szélhámosok leptek el. Ez az időszak egyébként még most is tart. Barótinak és Illovszkynak még könnyebb dolga volt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.08. 05:08:54

@nu pagagyí: mirol beszelsz? az erkolcsileg szetcsuszott tarsadalom most tombol nem akkor...
mexiko idejen meg nem is elhettel nekem ugy tunik
meghogy akkor voltak a szelhamosok
akkor most mi van?
jo jatekosallomany jott ossze jo edzo, szerencsenk is volt aztan egy meccs alatt kupukkantunk
jeleznem argentinaban is tobb lett volna bennunk, dehat a hazigazdaval kezdeni...

mizrolist 2011.09.08. 06:21:51

@nu pagagyí: Mezey több magyar klubcsapattal bukott meg, mint amennyivel nem.

fülesboci 2011.09.08. 06:55:39

@nu pagagyí: kicsit sok időt töltött Fehérváron a kaszinóban, még az üzletrészét is eljátszotta.
ennek is van köze a menesztéséhez.
hogy edzőként milyen volt neéz megitélni, ha meghallottam azt a szánalmas beszédét, nem tudom elképzelni a határozottságot..
a sok szar csapat között egy kevésbé szart összerakni csak pénz kérdése.

töreki 2011.09.08. 07:14:26

@Fényharcos.

Szakadtál volna anyádba te hülye állat! Olyan sötét vagy hogy olyan már nincs is te "fényharcos"! Anyád a köztörvényes bűnöző hogy ilyen fattyút ellett világra mint te!

sieddie 2011.09.08. 07:22:12

Szerintem nem volt jó edző.Amikor ő edzősködött 4. volt a magyar válogatott a világ ranglistán.Mexikó ezért igenis kudarc volt.Kétszer nyert bajnokságot.Egész pálya futása alatt.Nem sikerült bl- bek főtáblára juttatnia egyetlen csapatát sem holott Fradinak és Lokinak sikerült. Aki ezt véghez vitték akkor kik ők?Olimposzi istenek vagy mákerek..Szerintem ez a vicc,hogy ilyen eredményekkel rendelkező edző szabja meg, hogy ki edzősködhet az élvonalban (licenc képzés).Ha ki akaruk jutni EB-re VB-re, klubcsapatokkal vitézkedni akarunk, ahhoz eredmények kellenek neki két magyar bajnoki címen kívúl nincs más.Statisztikát meg lehet pofozni, ha izlandi bálna vadászokkal, meg acélos San marinoval játszok edző meccseket...Egervári eredményeihez képest hol vannak az övéi (töbszörös magyar bajnok,több dobogós hely utánpótlás vb 3) pedig ugyanazt a sz@rt szagolja mint Dottore.Egyetértek Gyurival abban, hogy semmi realitás érzék nincsen a focival kapcsolatban.Erről vitatkozni,hogy jó edző-e a dottore amikor nem az. (Lásd eredményei kontra másoké)Szánalmas...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.08. 07:25:34

@mizrolist: ha csakk a statiszkikakat nezed, bajnoki cim, valogatott eredmenyek nem sok sikeresebb edzot talalsz
teny ezzel a hulye edzokepzessel lejaratta magat es most bajnok csapat edzojekent 70 evesebn eppen ideje visszavonulnia
csak szolok, akiket szidtok, mezey, meszoly, csank, meg mindig tobbet elert mint barki, edzokent itthon

crazyfish 2011.09.08. 07:25:39

@hagyma: Már ne haragudj, lehet, h fradista vagy, lehet,h szereted a Nyílt, játékosként semmi bajom nem volt vele, de amit edzőként, és az utánpótlásban felmutatott az zéró...ö is a régi dicsőségből él...jól mutat a pulh mellett, neki semmi se rossz, senkivel nem konfrontálodik, arra ott van a sanyi....
Máshol nem lehet megélni a tegnapi dicsőségből...ott eredményeket kell produkálni...
Hagyjuk, mert csak felhúzom magam...:)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.08. 07:27:46

@sieddie: hat Egervarival szemben idegenben vertuk a hollandokat es csoportelsokent jutottunk ki a VB-re
nyomtuk a brazilokat
70 ezren jartak a nepstadionba
stb.
nem mondom, hogy csak az O erdeme, de azert hulyeseget ne beszeljunk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.08. 07:29:57

@crazyfish: nezd en Nyilen nottem fel, akkor meg volt labdarugas is, egy erdekes alkat erzekeny tipus, egyszer peldaul abbahagyta Fradiban a focit, annyira nem ment neki az ideny, az Austria Wienben jo volt, a fradiban jo edzo volt
befejezte, szep karrier volt, ha hivjak miert ne szakerthetne....
sosem volt torekvo, sosem mondta hogy en vagyok a legjobb edzo stb.
en kedvelem
ennyi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.08. 07:31:44

@crazyfish: ja es ellentetben mondjuk Torovel, vagy Ebedlivel, volt annyi esze hogy jatekoskoraban megkereste amit meg kellett....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.08. 07:33:43

a mexikoi VB-t nagyon elbasztak emlekszem ausztriai mgaslati edzotaborban keszultek, mert az is magaslat:)
csak ott ho volt bazmeg es hideg
de asszem egervari is szivesen elbaszna egy vb-t

nu pagagyí 2011.09.08. 07:40:19

@hagyma: Akkor volt kapitány, amikor már szétesett a cuclista erkölcs. Totókirályok bukkantak fel, tömegek keresték a gyors meggazdagodás útját. Kóklerek, csalók domináltak akkoriban. Most annyival jobb a helyzet, hogy a külföldön focizók általában valamilyen teljesítményelvű közegben szocializálódnak. Igazi "aranycsapatunk" akkor lesz, ha itthon is a valós teljesítmény lesz a mérce a társadalomban.

emem 2011.09.08. 07:40:59

@Fényharcos.: Valóban: ha valami nem illik 2011 Magyarországához, az a humor. Van helyette fogcsikorgató "hazafiság", legott anyázás, sértegetés. Még jó, hogy már párbaj nincsen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.08. 07:53:41

@nu pagagyí: totokiralyok most is vannak, meg jobban..
en nem vedem, ki vagyok en hogy vedjem
legyengezni Mezeyt az nem szep
en kint voltam a VB selejtezokon
a vilagranglista elen alltunk vagy a kozeleben
nyert par bajnoksagot is
mexikoban buktunk ez nem kerdes
/keleti csapatokkal sosem volt szerencsenk, a jugokon kivul i s barki jobb lett volna Csankeknak/
hat igy volt
de a qrwagyenge egy ikyen karrierre a magyar fociban, tobb mint tulzas
abban is kulonboznek am a kulfoldiek, hogy megbecsulik azokat akik letettek eredmenyt
otthon meg gyalazkodtok
nekem 8
en mar szivesebben nezek amerikai focit es holnap indul a bajnoksag, de azert jo volt kint lenni argentinaban, mexikoban, meg spanyolban:)
nekem meg megadatott
es ez Baroti, Mezei, Meszoly volt, az utolso rajatszasos meg Csank
Barotin kivull ezeket pocskondiazzatok....
Ti dolgotok....

/hehe a blog cimet ideztem es azt nem engedte be mert benne volt qrwagyenge, cimben lehet hozzaszolasban nem:)
ez muhhaha

metal · http://electric.blog.hu 2011.09.08. 08:09:09

Majd, ha minden ilyen Mezey féle "szakértő" kihal, akkor lehet magyar fociról beszélni. Addig csak szerencsétlenkedés van!

Stenonis 2011.09.08. 08:10:50

@kéne egy nick:
Ezt a mélysötétséget...

Persze te hősiesen rohamra vezényelted volna a kb. 25000 főnyi, éhes, puskapor és lőszerhiánnyal küzdő sereged a 3-4-szeres túlerőben lévő oroszok ellen...
A temesvári csata előtt Görgey beszélt Kossuthtal. Ott az áruló Kossuth megkérdezte, hogy mit fog tenni győzelem esetén. Görgey kijelentette, hogy ekkor harcolni fog. Csatavesztés esetén viszont nem marad más csak a fegyverletétel.
A vesztes csata hírére Kossuth felvette a nyúlcipőt, és kinevezte Görgeyt diktátornak. Pontos tájékoztatást kapott a katonai helyzetről (ezért menekült) és pontosan tudta, hogy Görgey mit fog tenni. És ezután volt képe árulónak nevezni Görgeyt.
Szomorú, hogy egy ilyen gazemberről terek, utcák vannak elnevezve és szobrokat állítottunk neki.

Kivlov 2011.09.08. 08:20:25

@metal:
erről van szó! majd ha az ilyen paraziták eltűnnek a magyar fociból, meg pláne az edzőképzésből, akkor lehet valami fejlődés. addig örüljünk, ha máltát ütjük oda-vissza...

Nyomek 2011.09.08. 08:29:04

Hát igen.
Elméletileg a magyar csapat Mezey ideje alatt nagyon jó volt. Csak az elméletek a pályán rendszerint megdőlnek. És ezt Mezey nem túl jól kezeli.
A pályatársát többen szóba hozták (Mészölyt). Nekem is eszembe jut róla egy kis sztori: kb egy évtizede éve azt nyilatkozta egy bulvárműsornak, hogy milyen jókat játszottak annak idején, a nézők sokan voltak és tényleg szórakoztak. Éppen ezért nem baj, hogy előtte megbeszélték, hogy mi legyen a végeredmény, mert a közönségnek ez így tetszett. Teccikérteni?
És őt se akasztották fel emiatt.
Szerintem jó lenne, ha mindegyik (sok más MLSZ "szakemberrel" együtt) eltűnne a foci környékéről.

Terézágyú 2011.09.08. 08:29:30

@Stenonis:
Értem, tehát szerinted görgey nem volt áruló, és mélysötét aki annak nevezi, de azért te simán leárulózod kossuthot, meg legazemberezed...

És egyébként ez jó neked? Miközben ilyeneket írsz a jobb kezeddel, mit csinálsz a bal kezeddel...?

Csülök 2011.09.08. 08:31:11

Mezey a 80-as években számítógépes nyilvántartást akart a magyar első és másodosztály valamennyi játékosának minden fizikai paraméterével, edzői értékelésekkel, fejlődéstörténettel (figyelem, ez akkoriban világszám lett volna, nem tudta befejezni). Európa egyik legfelkészültebb, legambiciózusabb fiatal edzője volt és ezt akkor az egész földrész elismerte. A mostani fanyalgók talán fel sem fogják, milyen erős csapat az, amelyik Hollandiában verte a hollandokat! Csak úgy játszásiból néhány név az akkori holland csapatból: van Breukelen, Rijkaard, Gullit, Kerkhof, van Basten...
Aztán, talán éppen a brazilok elleni 3:0 után elszállt az agya...

crazyfish 2011.09.08. 08:41:35

@hagyma: Nagyjából egy korosztály lehetünk, nem is vitatkozunk igazán...:))
Én még jártam kettős rangadókra, kint voltam a magyar-brazilon, láttam mikor az ebedli átigazolta fradiból az újpestbe, és a kettős rangadón gólt rúgott a fradinak, akik elkezdték "az áruló nem leszek, ilyet többet nem teszek" rigmust, erre ebedli kiszaladt a tábor elé és rámutatott az eredményjelzőtáblára...:))))
Amúgy meg, lila az isten!!:)))
Na mindegy...ezen nem fogunk összeveszni....egyszóvak gyugyó bácsinak már rég el kellet volna tűnnie a magy. fociból...
és az edzőképzésről, BOZSIK programról még nem is beszéltünk!!!!

sporttársi üdvözlettel!!!

Stenonis 2011.09.08. 08:51:54

@Terézágyú:

Aki gyáván elmenekül és a felelősséget másra hárítja, arra a magyar ismer pár szót, de általában az áruló, gyáva, gazember szokott legelőször az emberek eszébe jutni.

Görgey nem tett mást, mint felmérte a reális helyzetet és letette a fegyvert. Ha csatát vállal, még a mohácsinál is borzalmasabb lett volna a vége.

De ez nem töribolg, hanem sport...

Mezey ott cseszte el, hogy 1986-ban nem próbálta tompítani a csodaváró hangulatot (azért világbajnoki címre nem volt esélyes a válogatott, a csoportból való továbbjutásra igen).
A lebőgés után, meg nem állt ki és mondta le, hogy igen az én hibám (mivel ő volt a kapitány), ilyen és ilyen szakmai döntéseimről utólag kiderült, hogy nem voltak megfelelőek.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.09.08. 09:01:30

Gyuri bácsi az akkor már bőven leszállóágban levő magyar focit visszahozta az élvonalban, gyengébb anyagból csinált jobb csapatot, mint Mészöly Spanyolországban. Ezt senki nem vitathatja el tőle. Később már nem jó helyen nem jó emberekkel próbálkozott, rengeteg hibát csinált, beképzelt lett, kicsit olyan egycsapatos legendává vált, mint a Mágus az ETO-val. Mindenesetre születésnapi köszöntésként ez a poszt elég ízléstelen.

pacagánycsök 2011.09.08. 09:03:40

a savanyu arca maga a magyar fotbal, o-val, 1 l-el. Jol mutathat a 2 kobmeteres vitrinjeben a 2 magyar bajnok kupa. Senkihazi.

goumideaumineaux 2011.09.08. 09:10:19

Üdv, démosz!

Szerintem a mexikói kudarc okai kábé a következők:
- Mezey és stábja is elkövetett hibákat, gondoljunk csak a tésztára vagy arra, hogy a szovjetek kapitányt cseréltek két hétel a meccs előtt, aki gyakorlatilag a Dinamo Kijevet küldte a pályára.
- Játékosok is némileg "elszálltak" (Mezey nyilatkozta egyszer), már a klubcsapatokkal tárgyaltak és meg voltak róla győződve, hogy ők már istenek (ezt a Rácz nyilatkozatából szűrtem le). Ezt ugyan a játékosok tagadták, de emlékszem, mennyire felnéztek rájuk az egyszerű emberek, akkor még mi voltunk az egyetlen a világon, akik még Braziliától sosem kaptunk ki.
- Gyanítom, hogy nem kaptak elég pénzt sem a felkészülésre, mert a sok okos politikus azt gondolta, hogy jó lesz nekünk az Alpok is nem kell az Andokba menni felkészülni.
- Azt se feledjük el, hogy a szovjetek erre a meccsre tettek fel mindent és később ki is fújtak a belgák ellen, mindenki a legjobbat akarja megverni.

Az meg egy baromság, hogy Magyarországon majd akkor lesz jó foci ha ezek kihalnak. Nézd meg a politikát: '90-ben azért váltottunk rendszert, hogy kapitalizmus legyen Magyarországon. Eltelt húsz év és azok, akik a rendszerváltás előtt voltak gyerekek, ugyanúgy gondolkodnak most is, mint akkor és erre nevelik a gyerekeiket. Tisztelet a kivételnek. Szemléletváltásra van szükség ebben az országban minden téren, ha ez bekövetkezik, na akkor lesz majd jó focink és jó életünk. Gondolj bele, mennyire él benned a "dögöljön meg a szomszéd tehene is"-gondolkodás. Ha ez kihalt, na akkor jön el a "kánaán" .

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.09.08. 09:13:01

A magyar labdarugás, hogy ode jutott ahol van, arról legkevésbé Mezey tehet.
Persze tehet róla ő is, mint ahogy minden edző, kapitány, MLSZ tag.

Mezey a maga idején a legjobbak között volt, magyar viszonylatban mindenképpen, ahogyan a csapat teljesítménye is.

Hogy utána a focisták csak akkor fociztak ha kedvük volt, hogy a bérük megtriplázódott, a teljesítményük harmadolódott, az egész egyszerűen a 86-ban kezdődő piaci nyitásnak, rendszer nélküli rendszerváltásnak, szabadrablásnak tudható be, mely minden területen így a fociban is jelen volt ezidőtájt.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.09.08. 09:14:57

Mezey kapitánysága idején rendszeresen jártam magyar bajnoki meccsekre. Edzetlen, lassú, kisebb-nagyobb súlyfölösleges játékosok tüttyögtek a pályán. Ugyanezek a játékosok válogatott meccsek előtt elmentek pár napra edzőtáborozni, majd mint akit kicseréltek, szétfutották az ellenfeleket. Ilyenfajta "csoda" CSAK doppinggal lehetséges!
A VB selejtezőkön nem volt doppingellenőrzés, Mexikóban viszont már igen. Ott mindenki azt a teljesítményt nyújtotta, ami a szer-telen felkészüléséből, tudásából következett.
Emellett Mezey bundázásért jogosan lesittelendő figurákat is felmentetett, mert kellettek neki a válogatottban. Már rögtön szét volt verve a csapat erkölcsi alapja.
Az a 0:6 be volt kódolva rendesen...

ursus artos 2011.09.08. 09:18:28

Az edzőket egyetemen kellene képezni nem ezekkel a licences izékkel. Mindazonáltal ettől Détári Lajos még lehetne szövetségi kapitány, mert ugye az egészen más.

angyalföldi partizán 2011.09.08. 09:19:24

@töreki: szia tököm-lököm!vigyázz az egészségedre,mert hamarabb ér el a stroke,mint az öreg Mészölyt.

amc 2011.09.08. 09:56:13

@Frady Endre: ezt versben vártuk volna tőled, Mester! :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.09.08. 10:02:45

Magyar foci. Hihi! Kb. ott tartunk, mint Erik az angolna. A 100-at már le tudja úszni, de minek!

A szomorú, hogy volt magyar foci, de a mai csak abban merül ki, hogy a 6:3-ra hivatkozunk. :(

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.09.08. 10:12:44

@amc:
Aluledzett magyar gyerek
Akkor nyer, ha titkos szerek
Elegyével megitatja
Válogatott Gyuri atyja.

Mexikóban ám ezt nézik,
S tévében a szegény Knézyk
Szurkolnak, de tök hiába,
Pályán aki magyar, kába.

Terézágyú 2011.09.08. 10:22:03

@Stenonis:
Vedd már észre, hogy te látod feketén-fehéren a világot. Az egyiket foggal-körömmel véded, a másikat meg folyton gazemberezed...

Shopping 2011.09.08. 10:37:28

Mezey = ŐSKÖVÜLET

Élete végéig bebetonozott hely az MLSZ-nél.

Sajnos nincs egyedül...

Ott van még pl. a Both Józsi is.

Amíg ezek ott vannak, nem lesz itt semmi változás.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2011.09.08. 11:18:17

@kéne egy nick: Csak a West Pointon tanítják, ha az megfelelő,

members.iif.hu/visontay/ponticulus/rovatok/hidverok/gorgey-mora.html

A Mansfeldes megjegyzéshez meg no comment.

Kiemelt a nyugdíja Önnek?

kénköves pokol 2011.09.08. 11:41:58

@LTamás: "arra akart reflektálni, hogy a magyar közvéleményben volt"
Nekem vannak szövegértési problémáim?
Atyavilág,te szerencsétlen!

csi szi 2011.09.08. 11:44:02

@Frady Endre: Ebben lehet valami, de azért emlékszem rá, hogy Mezey kivitte a csapatot '85 őszén mexikói túrára, ahol többek között a házigazdák válogatottjával is megmérkőztek, és simán kikaptak 2-0-ra, úgy hogy helyzetig sem jutottak jószerével (igaz előtte megverték Dél-Koreát és asszem Algériát, méghozzá nagyrészt a tartalékokkal, igaz egyik csapat sem volt akkor olyan erős, mint ma, bár szintén vb-résztvevők voltak). Pedig azért a mexikói csapat nem volt olyan erős, mint Belanovék vagy Platiniék. Szóval előtte sem tudtak a mexikói körülmények között nagyot produkálni (lehet persze, hogy akkor sem doppingoltak próbaként).

Stenonis 2011.09.08. 12:48:21

@Terézágyú:
Mert gazember volt...
Nem tudom, hogy mit nem lehet ezen érteni...

eleve lehetetlen 2011.09.08. 14:36:38

Azt mondják akkor pecsételődött meg a sorsa Fehérváron, amikor emelkedett hangnemben, amúgy teljes joggal számon kérte az Orbán, hogy miért költöttek el több száz milliót arra a néger (már nem emlékszem a nevére) játékosra, akit Svédországból igazoltak tavaly szezon elején a Mezey javaslatára, aztán két meccsen, ha játszott tavaly, mert nem tudott egymás után két egyeneset belerúgni a labdába és a Gyuribá csak annyit mondott: " Viktor, te úgy beszélsz velem, mint egy igazi párttitkár." Innentől nem volt jövője Fehérváron, ezért jelentették be még a menesztését is már az éremátadás előtt, hogy még egy jó napja se legyen neki. Amúgy nem sajnáltam egy másodpercig sem, mert aktív szerepe volt a magyar futball totális lezüllesztésében. Egy focipályára sem lenne szabad beengedni, még nézőként sem.

crazyfish 2011.09.08. 16:57:15

@eleve lehetetlen: mert gyuribá szereti a pénzt és ez néha felülirja a futó szoftvert, kérdezzük meg, h a bozsik program 500milcsijéből, h 400miller müködési költség, 100m meg lett véve 100 labda...azzal se lett elszámolva...
süti beállítások módosítása