2011.07.31. 16:34, Írta: MatthiasHüvelyk

Button győztes tippet kapott Kemény Dénestől

2006 után újra a brit nyerte a Magyar Nagydíjat, nem hiába edzett a vízipólósokkal. A különbség azonban látszott: a mieink a vb végét elrontották, Button viszont éppen a magyar futam utolsó harmadában lépett előre.

Hát az égieknek duplán is köszönetet mondhat vasárnap Jenson Button. Egyfelől annak a csapatnak a tagja, amit az a mobilszolgáltató támogat, mint a zsinórban háromszor olimpiai bajnok magyar férfi vízilabda-válogatottat. Szűk egy hónappal ezelőtt Button a szponzor jóvoltából ellátogatott a sanghaji világbajnokságra készülő pólósok edzésére a Margitszigeten, és bár vízbe nem ugrott, elleste Kemény Déneséktől, Magyarországon hogyan kell vízben nyerni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vasárnap a Hungaroringen ugyanis esett, ami ritkán jellemző a mogyoródi futamra. Button 2006-os győzelme volt az első, amikor esős volt a magyar futam, azóta pedig többször is benne volt a levegőben (tehát tudományosan bizonyított a klímaváltozás). Most újra, és előbb Vettelt, majd Hamiltont is megtréfálta a vizes aszfalt. Utóbbi többször is vezette a futamot, az utolsó harmadban pont Buttonnal előzgették egymást a vezető helyen, amikor csapata kihívta, hogy a slick gumit intermediate gumira cseréljék autóján. A váltás nem jött be, újra be kellett jönnie a boxba, ráadásul büntetést is kapott egy kicsúszás utáni manőver miatt - kíváncsian várjuk, ezután is azzal jön-e majd, hogy őt diszkiriminálják?. Button így már nyugodtan, Kanadához hasonlóan (igaz, kevéssé izgalmasan) nyert esőben. Lassan tiszteletbeli magyar is lesz.

De azt is látni kell, hogy a mogyoródi pálya felett eljárt az idő. Nem károgunk, mert örülünk, hogy van, inkább csak féltjük helyét a versenynaptárban, amikor azt írjuk, hogy unalmas, csak esőben élvezetes. Az idei futam jó volt, voltak előzések, nem lehetett tudni, ki csúszik ki, és ki marad pályán, ki mikor jön be új gumiért. De az eső itt se fog mindig esni, csak azért pedig, hogy átmegy a pálya egy erdőn, nem fogjuk örökre megapni a rendezési jogot. Hermann Tilke, a modern pályák építője ugyanis így válaszolt Szujó Zoltánnak arra, miért tetszik neki a magyar pálya vonalvezetése. Hát kérem, a királyréti kisvasút is átmegy egy erdőn, még sincs ott verseny. Czollner Gyula szerint azért szeretik a pilóták Budapestet, mert közel van a városhoz (?). Aki volt már kint a pályán, tudja, hogy a környék sem épp turistavonzó: olcsó füldugóárusok, sártenger (száraz időben portenger), gyakran forgalmi káosz. Míg mi helikopterrel gazos mogyoródi dombokat tudunk mutatni a világnak egy csúszdaparkkal, addig Monte Carlo-ban elit paloták között köröznek Hamiltonék, Kanadában és Ausztráliában igényes városi parkokban, Abu-Dhabiban pedig egy ultramodern szálloda és élménypark körül.

Bernie Ecclestone talán a híres vendégszeretetünk miatt szeret minket, esetleg rabja a halászlének, netán fájós derekát a mi termálvizünkkel kezelteti.  Vagy csak állatbarát. Állítólag van Magyarországon egy kutyája, akit sose visz haza magával, és gyakran spontán csak azért elutazik hozzánk, hogy meglátogassa. Minden év augusztusában talán ezek miatt is van mindig az, hogy a mindenkori sportért felelős magyar potentáttal bevonul a lakóbuszába, majd széles mosoly kíséretében kijönnek és kezet ráznak arra, hogy a Hungaroringen további két évig lesz futam. De a jó ég tudja, hogy mi szüksége van a derék britnek még Magyarországra

Az idei verseny izgalmai ellenére is idejétmúlt azt mondani, hogy „kell egy verseny a keleti blokknak is” címszóval van nálunk a verseny, vagy hogy a kelet-európai piacot így kell lefedni. Komolyan mi lennénk a keleti piac? Oroszország már készen áll a beugrásra, Kazahsztán ultramodern pályát épít. Párizs és Róma már régóta tervezi, hogy utcai versenyt rendez, esetleg nekünk is ki kellene ezt próbálni. Talán itt kezdődne az országimázs, talán lassan rá kéne ébrednünk, hogy csak Budapest látványosságaival tudjuk felkelteni a világ érdeklődését a Forma-1-es futamunk iránt a jövőben. Mert erre még India, vagy Oroszország se tudna mit reagálni, és a 26. Magyar Nagydíj győztese, Jenson Button is úgy érezné, hazajár hozzánk. Ha nem lépjük meg, Bernie bácsi tovább állhat kutyástul, érzelmestül, mindenestül. Ha nem áll tovább? Nos, akkor szeretném csak igazán tudni, mi folyik abban a lakóbuszban…

Fotó: mti.hu

9 komment a

Címkék: vízilabda forma 1 button hamilton

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L0ve 2011.07.31. 19:18:34

2014-ig pont jó lesz, aztán meg mennek az ororszokhoz, ennyi.

Balt 2011.07.31. 19:23:50

Ne fesd az ördögöt a falra! Tudtommal 2016-ig aláírt szerződése van a Hungaroring Zrt.-nek a versenyrendezésre. (Persze épp a napokban húzták ki egy tollvonással a jövő évi török futamot a naptárból gyenge promócióra hivatkozva:
sportgeza.hu/forma1/2011/07/29/jovore_julius_29-en_lesz_a_magyar_nagydij)

Bernie bácsi 81 éves. Reméljük, még futja az idejéből a magyar futam szerződésének hosszabbításra...

L0ve 2011.07.31. 19:25:42

Ha 2016-ig kihúzzuk, akkor tényleg nagy szerencsénk van. Nem is a pályával van a gond, hanem az ingerszegény környékkel. :S

Balt 2011.07.31. 19:25:54

Ja, egyébként szerintem nincs baj sem a pályával, sem a versennyel:
sportgeza.hu/forma1/2011/07/31/hamilton_a_hungaroring_tortenelmi_palya
(Pedig Hamiltonért nem rajongok különösebben.)

reccs 2011.07.31. 19:56:30

Ez a nyavalygás megy 20 éve. Még egyelőre megvan.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.07.31. 21:10:36

Kemény Dénes inkább tartotta volna meg azokat a győztes tippeket, főleg, ha volt köztük olyan, hogy "miképp ne szopjunk ki négy gólos vezetésről"...

2011.07.31. 21:21:12

Budapesten versenypálya? Nem is rossz ötlet. Már vizionálom is a lezárt Andrássy út lenne a célegyenes, mellette a szervízút a pit stop. Egy éles kanyar az oktogonon, 300-zal a Rákóczi térig. Itt lenne egy kényszerű kerékcsere, cigók pikpakk ellopnák a felgéket. Sebaj, pilótákat kényeztetnék a helyi lányok, miközben bejönne a VFTS Safety car. Közben a Lujza utcában folytatódna a verseny, az előzéshez használatos szárnyat nem lehetne használni, mert előzni sem lehet. A keleti pályaudvari felüljáró alatt az aszfalt minősége miatt letörne az összes szpojler. Palik már önkívületi állapotban ordít "hova lett b*zdmeg démon hill szpojlere ??!?!" Hováááááááá?" Szlalomverseny a kátyúk között, majd egy spontán bejelentett b*zifelvonulás közepette rákanyarodnának az Andrássy útra. Itt Kovács II. zászlós a fámalézerrel méregetné az autókat, rögtön extrabevételhez juttatná a VI kerületi rendőrkapitányságot. Izgalmas verseny lenne az tény.

Egyébként sosem értettem miért kell nekünk állandóan másokat majmolni ? Miért nem tudunk mondjuk rászarni, és adni azt amink van? Nem rossz ez a mogyoródi pálya, még annak ellenére sem, hogy az F1 lassan trendi sztárcirkusszá válik, felhagyva a "technikai sport" kategóriát...

Bakter 2011.07.31. 21:52:46

1, Miért is kell állandóan saját magunkat temetni?
2, Annyira "szar" ez a pálya, hogy a WTCC most éppen ide akar jönni.
3, Ez a pálya más kategóriák versenyeinek erősorrendjét is megkavarta már párszor, lásd a tavalyi Le Mann Seriest. Tehát kihívás rajta végigmenni és nyerni. Magyarul: érdekes.
4, Öreg pálya, de van közönség. Ezzel szemben vannak a csilli-villi Tilke pályák, ahol meg néző nincs, pl Kína, Törökország.
5, Számos versenyző itt "elsőzött", tehát valamiképpen kötődik a Ringhez.
6, Persze mindig van mit javítani, de szerintem a Hungaroringnek pont az a varázsa, hogy nem űrkikötői csillogás övezi.

2011.07.31. 21:54:49

Hát most mondjam azt, hogy bp belvárosában pontosan hol lenne ilyen verseny amikor sok utcában tankkal is nehéz végigmenni, olyan kátyúk vannak?
süti beállítások módosítása