2011.09.17. 08:14, Írta: MatthiasHüvelyk

Bye, bye, Hungary

A hír szerint a magyar olimpiai küldöttség egyenruháin a 2012-es londoni olimpián nem az általában használatos angol ország-elnevezés, hanem a „Magyarország” felirat fog szerepelni. De mégis miért?

1. egy szitanyomó cég nagyon jól jár azzal, hogy öt karakterrel többet kell rendelnie a Magyar Olimpiai Bizottságnak.
 

2. meguntuk, hogy a „ - Honnan jöttél? – Magyarországról.” (Where are you from? Hungary! – Do you wanna eat something?) párbeszéd után mindenki megkérdezi tőlünk, miért vagyunk éhesek, mit ennénk?

 

3. ingyen nyelvleckét szeretnénk tartani a világnak. Egyes sportágakban, például hokiban, vagy kosárlabdában szinte mindennapos, hogy egy ország saját anyanyelvén tünteti fel magát saját mezén. Mindenki ismeri a Suomi, a Lietuva, vagy az Espana feliratokat. A Россия, a中华人民共和国, vagy a المملكة العربية السعودية neveket viszont már nem biztos, hogy le tudnánk olvasni (segítünk: Oroszország, Kínai Népköztársaság, Szaúd-Arábia). Ne higgyük, hogy a Magyarország név egyszerűbben azonosítható egy külföldinek, elsőre kiejteni is maximum Mogyoróországnak sikerül.

4. be kell mutatkoznunk az olimpián. A nagyvilágnak az AP nemzetközi hírügynökség kürtölte szét ezt a hírt, hogy a játékok előtt kevesebb, mint egy évvel mindenki fel tudjon készülni a Magyarország feliratú sportolók dobogón való azonosítására. Az AP rövidhírében azt sem felejtette el megemlíteni, hogy hazánkat a nemrég elfogadott új alkotmány miatt immár nem Magyar Köztársaságnak hívják, tehát Magyarország néven először veszünk részt nyári olimpián.

De mégis miért? Ha a franciáknak, a kínaiaknak, vagy az araboknak megfelel angolul, nekünk miért nem?

 

 

240 komment a

Címkék: london olimpia kvalifikáció kvóta magyarok menni olimpia így jutnak londonba

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KopaszMercis 2011.09.17. 15:28:06

@Kalmár:
Ha elolvastad volna nem az zavar, hogy az lesz kiirva, hogy magyarorszag, hanem az oda vezeto ut... es igen eltalatad, valoban harom szamjegyu az IQm ezert tenyeg kiraz a hideg a fidesztol.

En kerek ezert elnezest.

heidt 2011.09.17. 15:28:51

Tökéletes!
Milyen nagyot fog nézni a világ, hogy hirtelen ilyen sok sportoló indul MADAGASZKÁR színeiben,
Egyértelmű, hogy a szókép alapján ez fog eszükbe jutni, hiszen ez az a szó, amit már sokszor láttak.
(Néhány hete a magyar sportolók oklevelére is MADAGASZKAR-t írtak.)

bolletje 2011.09.17. 15:30:57

@heidt: nem Hondurast Hungary helyett? :P

Csak azok fogják ezt gondolni, akik keverik Ausztriát Ausztráliával, de nekik már úgy is mindegy... :)

popocatepetl 2011.09.17. 15:38:35

@KopaszMercis: tényleg a bátyád az apád?

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.17. 15:38:51

Hozzáteszem: pl. az EU-összejöveteleken aa magyar küldöttség tábláira mindigis csak "Magyarország" volt írva, sosem "Hungary". Ez a bevett EU-szokás ugyanis, ezzel tisztelik a hivatalos nyelveket. A tárgyalás persze már az esetek 80 %-ában angolul megy, de a felirat az nem "Hungary".

Az összes többi EU-tagállamnál ugyanígy van. Beleértve a két nem latin betűs tagállamot is, a görögöknél a szöveg ΕΛΛΑΔΑ, a bolgároknál БЪЛГАРИЯ, latin betűs változat NÉLKÜL.

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.17. 15:42:07

@max val, a bircaman:

Nagy nehezen találtam képet is, bár nem a legjobb: topnews.in/files/EU-summi.jpg - jó látható a magyarok magyar nyelvű és a lengyelek lengyel nyelvű táblája.

Kalmár 2011.09.17. 15:46:37

@KopaszMercis: Nincs bocsánat. Egyébként a 100-as IQ még nem elég, ahhoz, hogy dicsekedj vele, bár ha több lenne, akkor elég lenne ahhoz, hogy NE dicsekedj vele...
Azt persze nem értem, hogy miért kevered ide. Teljesen zagyva dolgokat hordasz össze egy halomba.
A saját kommentedet sem érted?

KopaszMercis 2011.09.17. 15:49:13

@Kalmár:
nem baj oruljel, most mar fogod tudni kinek kell szurkolni az olimpian, mert ugy lesz kiirva, hogy te is ertsed. Ez a lenyeg ;)

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.09.17. 15:58:10

Ez megint a magyarkodó, idióta, kivagyi seggfej fidesz banda hülyesége.
Nem így ismer a világ bennünket, most majd megismerik a magyarok istenét.

A közröhej Schmitt Pál , Dájcsfürj ..mikor magyarosít már szarjankók?

M_R 2011.09.17. 16:01:52

szerintem rovásírással kellene ráírni... Akkor még a madjarok sem tuddnák elolvassani...

zuzzer 2011.09.17. 16:02:51

Mivel Magyarország az országunk neve és nem hungary, teljesen korrekt a változtatás. A sok népnemzeti és egyéb baromság, meg baromság. Ennyi.

mallamut · http://kerdesek.hu 2011.09.17. 16:04:31

sztem teljesen jó, tehát no comment aki beleköt

Vén Csataló 2011.09.17. 16:14:50

Mielőtt nagyon kiborulnál közlöm, hogy a franciák nem angolul írják ki, hogy France, hanem franciául. Mivel franciául is France.

873ujr3rk 2011.09.17. 16:14:54

Kedves blogtulaj, még az orosz megszállás alatt sem Vengerszkij felirat szerepelt a sportolókon, nem vágom miért para ha nem Hungary leszünk. Nem megfeledkezve a hungry hungary hasonlóságról sem, szerintem helyes döntés.

dennisthemenace 2011.09.17. 16:15:08

@Akitlosz: Remélem, jól fizetnek ezért a hulyeségért, amit ide írtál, mélymagyar testvér...

unionist 2011.09.17. 16:17:08

much ado about nothing

maydayray 2011.09.17. 16:25:25

@max val, a bircaman: bezony bezony, szopok is vele gyakran :-)

popocatepetl 2011.09.17. 16:25:46

@Tetű Lázár takarodj!: "Ez megint a magyarkodó, idióta, kivagyi seggfej fidesz banda hülyesége.
Nem így ismer a világ bennünket, most majd megismerik a magyarok istenét"

Téged valóban nem így ismer a világ, hanem nyugatra lopni járó koszos retkes féregként. szerencsére te nem vagy Magyarország része, csak egy fekély rajta.

Kalmár 2011.09.17. 16:29:16

@KopaszMercis: Sokkal szomorúbb, hogy te viszont NEM fogod érteni. Tényleg olcsó egy billentyűzet, vegyél végre...
Persze ha abban az országban nem árulnak ami a te hazád, akkor bocs.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 16:29:28

A jelentősége mindig inkább a változtatás tényének van, nem annak, hogy eddig hogy hívtak valamit, vagy ezután hogy hívják. Nyilván az oroszok sem vették volna sértésnek, ha amúgy egyáltalán nem lett volna Budapesten Moszkva tér, vagy az ámerikaiak sem, ha nem lett volna Roosevelt tér... De az már igenis feltűnik nekik, és nem pozitív értelemben, ha törlik ezeket a neveket. Annak már jelentősége van a számukra, egy jelzés feléjük.
A Hungary eddig nagyfokú udvariasság volt a részünkről a világ felé, és kifejezte a vágyunkat, hogy fogadjanak el minket, a "kis sárga citrom" érzésünkkel együtt. nem kell ennyire udvariasnak lenni, de ha eddig azok voltunk, a változtatás az, ami feltűnik majd, és lesz, aki ennek jelentőséget fog tulajdonítani, mert egy eseménysorba illeszti.
Egyébként mi lenne, ha 2012-ben még
____Magyarország____
_______Hungary______
lenne a mezeken a felirat?
Ha jól emlékszem, a finnek is először a "Suomi Finland" feliratra váltottak, "tanítási" célzattal.
Nekem legalábbis így ugrik be...

pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2011.09.17. 16:30:01

Mi van srácok, le kell cserélni az otthoni ezer éves adidas hungary felsőt? Jaaaa, hogy még az sincs. Akkor csak a szemeteket égeti majd ki a Magyarország felirat. Nekem is úgy fááj...

cso zsi 2011.09.17. 16:30:28

@butus: Az minden rendszámon angolul van. @heidt: Madagaszkárral nem is lenne baj, elvégre volt magyar királya: Benyovszky Móric.

Chapell 2011.09.17. 16:44:41

Azért Magyarország, mert magyarok vagyunk és nem hunok immár. Ezért.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.09.17. 17:00:54

@cso zsi: No és? Kit zavar ez a kis apróság. Egy fülkeforradalmárt biztosan nem!

MySei 2011.09.17. 17:25:30

Olyan nehéz lenne NOB-ilag hozni egy határozatot, hogy kötelező jelleggel mindenki a saját nyelvén, és alatta angolul is felírná?

Pali bácsi elintézhetné, elvégre majdnem nobelnök lett.

2011.09.17. 17:27:12

Már kezdtem félni...

Olvastam itt mindenféle gazdasági cikket, írtak benne minden félé, hogy ilyen, meg olyan szarul állunk.
Meg, hogy ekkora, meg akkora az államadósság.
Meg, hogy mi mindent b*szott el a fülkeforradalmi nemzeti ifjúság.
Meg hogy mennyi pénzt herdáltak el erre-arra.

De csak minden rendben van, csak sínen a gazdaság, az ország és a nemzet, ha ilyenekre költjük a pénzt és az időt.
Hiszen, ha nem lenne minden rendben, ahogy a rohadt szemét mocskos elmúttnyócéves köcs*g komcsi brigád állítja, akkor nem tudnának a fülkerforradalmi ifjak ilyenekkel foglalkozni!

MINDEN A LEGNAGYOBB RENDBEN, ÉN MONDOM!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.09.17. 17:34:19

"De mégis miért? Ha a franciáknak, a kínaiaknak, vagy az araboknak megfelel angolul, nekünk miért nem?"

Azért, mert nem angol, sőt, amerikai gyarmat vagyunk, és nem az angol az egyetlen nyelv, amelyen kiírhatnánk. Az olimpia hivatalos nyelve tulajdonképpen a francia, például.

Azért magyarul írjuk ki, amiért a finnek finnül stb. A "MÁDJÁR" vagy "MÁDZSÁR" már elés sokfelé ismert. Elég, ha az elejét felismerik. Majd megszokják. Hogy ezért háborogni miért kell, bevallom, nem értem.

A France pedig egy nagyon mókás öngól volt.

Viktus 2011.09.17. 17:35:12

@Hivatásos beszólóművész:

Nem kerül igazán sokba ... a Nike, Adidas stb. verseng , hogy mennyi ország viseli a cuccaikat az nekik a legfőbb húzó reklám a foci után ...
Főleg olyan országoknál, amelyek versenyzőit valószínűleg mutogatják is, mert hiába vagyunk globálisan egy jelentéktelen pont jó pár érmet felmarkolunk minden Olimpián ...

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 17:35:57

Egyébként jó, hogy most a feliratról vitázunk, mert különben arról kellene beszélni, hogy jövőre a londoni olimpián az a történelmi esemény is bekövetkezhet, hogy számunkra tényleg csak a részvétel lesz a fontos, és egyetlen aranyérmet sem nyernek a sportolóink.
Ahogy a magyar sport jelenleg áll, ez egyáltalán nem elképzelhetetlen.
És akkor majd megint lesz valaki, aki elmagyarázza, hogy semmi gond ezzel, vannak ennél fontosabb dolgok is, és egyébként is most kerültünk a valódi, minket megillető helyre. 2008-ban már voltak ilyen szövegek...

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 17:40:00

@MySei: A NOB egyelőre azt szeretné elérni, hogy a döntéshozói az olimpiák rendezésére pályázók által ne lehessenek megvesztegethetők.
Ha ezt sikerül elérnie, majd nyilván foglalkozik marh... akarom mondani más dolgokkal is. :)

Viktus 2011.09.17. 17:43:13

@Patreides:

Igazából az volt csoda, hogy a jelentéktelen lélekszámhoz képest mennyit besöpörtünk ... Londonban is nyernek a versenyzőink még pár aranyat.

2011.09.17. 17:44:00

@Viktus:
Még a végén kiderül hogy keresünk rajta! :)

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2011.09.17. 17:53:59

elég fura, de ez a nemzeti öntudatépítés, utcaátnevezés, stb nem csak figyelemelterelés arról, hogy semmit se tudnak kezdeni a gazdasággal; csak az áfaemelés és a megszorítás működik? szóval az emberek inkább dühöngjenek a kis dolgon, mint észrevegyék, hogy nagydolgot szépen keresztülnyomják rajtuk?

hallari 2011.09.17. 17:59:55

Na! A franciáknak könnyű! :)

NYJetsTD 2011.09.17. 18:01:24

@Patreides: a 16.29-es írásodban említett dupla felirat teljesen elfogadható lenne, mindenki elégedetten hátradőlhetne. Egy angol nyelvterületen megrendezett olimpián így maradna a régi megszokott felirat is, de legalább láthatnák az új kiírást is. Probléma letudva, viszontlátásra, az utolsó kapcsolja le a villanyt...

hallari 2011.09.17. 18:03:07

@TheSlaydo: @butus: A "H" nemzetközi jelzés, nem lehet csak úgy megváltoztatni.

eloi 2011.09.17. 18:07:43

Az angolszászok azért hívják az országunkat Hungary-nek, mert a hun nemzetségből eredeztetik a népet és a hunok országát. (Hunor-Magor történet.) Vagy nem? A hasonló csengés az "éhessel" csak véletlen.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.09.17. 18:08:58

@popocatepetl: Anyád a legjobb szerető a vidéken , sokan mondják te barom!

Viktus 2011.09.17. 18:12:43

@Hivatásos beszólóművész:

Könnyen lehet szponzorok ilyenek ...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.09.17. 18:30:44

@hallari: Te még nem tudod, hogy a fülke forradalmároknak mindent lehet. Nemzetközi jelzés ide, vagy oda, ők 2/3-al eldöntik!

NA YA! 2011.09.17. 18:41:03

A mez felirata ez lesz:
MAGYARORSZÁG
(a megszorítás mentes övezet)

f.fredericks 2011.09.17. 18:47:17

Ezt a problémát egész egyszerűen lehetne orvosolni. Még pedig úgy, hogy minden országnak, a rendező (házigazda) ország nevén kéne kiírni a nevét. Például Párizsban Hongrie, Londonban Hungary, Berlinben Ungarn, a szegedi kajak-kenu VB-n meg Magyarország. Így aztán nem lenne balhé, és akkor amikor itt vannak a németek akkor ők is Németország nevű mezben kajakozhatnának.

dennisthemenace 2011.09.17. 19:09:15

@popocatepetl: Mi van, irigyled, mert le tudott lépni a FideSS államból?

hoseman 2011.09.17. 19:09:26

fosom agyon az egész témakört

aáb · http://azsiaport.hu 2011.09.17. 19:34:39

@Patreides: lehet ugyan, h tanítási célzattal, de a finn mezeken a Finland felirat nem angolul van, hanem a legnagyobb lélekszámú kisebbségük nyelvén, svédül.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.17. 19:45:29

@bolletje:

Mert Hollandiában nem volt semeddig sem nemzetrontó kommunizmus, így náluk nincs is annyi "baloldali", aki ilyeneken akadna fent.

Sőt eleve eszükbe sem jutna, hogy holland helyett éppen az aktuális gazda nyelvén írják ki magukat.

"Magyar ember nem érzi jól magát, ha nem szaros a nyelve."

/ Hofi Géza /

Az ország jó pontokat akar szerezni más országoknál, de olyan módszerekkel, amelyeket észre sem vesznek az imádott seggek, de legalábbis a ki nem szarja le kategória, hogy a magyarok mit irkálnak a melegítőikre.

Úgyhogy ez az ügy a magyaroknak fontosabb, ezért is kell magyarul kiírni.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.17. 19:49:13

@MySei:

A Hungaria latinul van. És az ország rövidítése is a gépkocsikon, a sportversenyeken, vagy az interneten is ebből származik. Az nagolok is ebből vették a saját szavukat ránk.

Olyat sohasem kiabált senki, hogy ary, ary, Hungary.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.17. 19:55:11

@AnnaKarenina:

Ha mi magunk nem "erőltetjük" ezt a néhány millió ember által beszélt nyelvet, akkor senki más sem fogja.

Lehet neked tök mindegy, hogy a leszármazottaid magyarok lesznek-e, vagy angolok, de másoknak meg nem és ez utóbbiak miatt létezik még ma is magyar nép, magyar nyelv, magyar ország.

Ha nem tetszik a nyelvünk, csak az angol, szíved joga nem erőlködni, új hazát választani.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.17. 20:01:27

@max val, a bircaman:

Azt ugye tudjátok Anna Kareninával együtt, hogy az angol azért lett világnyelv mert erőltették a beszélői, hogy az legyen?

Amelyik nép meg nem erőlteti a saját nyelvét az a nyelv és nép eltűnik.

Tapogatott Kukorica 2011.09.17. 20:04:06

Vagy csak üresen kell hagyni a mezeket. Aztán majd születnek a legendák a semmiből jött senkikről, akik viszik az összes aranyat, de senki nem tudja hová.

AnnaKarenina 2011.09.17. 20:05:37

@bolletje: Nem kell mindannyiunknak angolul beszélnünk, de ez végre egy olyan nyelv, amit könnyen el lehet sajátítani olyan szinten, amivel jól el lehet boldogulni vele a világ minden részén.

Vkat118 2011.09.17. 20:08:12

@hallari: Már készen van népünk és pártunk válasza az esetleges külföldi agresszióra. Ha a németeknek lehet D-s és a spanyoloknak E-s rendszámuk, a magyar emberek sem érdemelnek egy M-s nél kevesebbet!

fran7 2011.09.17. 20:11:49

Nem értem a vitát. Minden nép igényliazt, hogy a saját nevét használják az idegenek. A szlovákok nem szeretik a tótot, mi nem szeretjük a bozgort, számik nem szeretik ha lappoknak hívják őket. a hantik sem osztjákok, a manysik nem vogulok. Mert ezek általában sértők. Liberális barátainkat a magyarok érzékenysége miért nem érdekli. Nekünk is jogunk van a saját magunk által használt nevünkhöz. Mint mindenki másnak. Ugyanúgy fel fognak ismerni bennünket ha Magyarország lesz a mezünkön. Miért más a nevünk?

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.09.17. 20:12:06

Úgyse nyerünk semmit, akkor meg mindegy, hogy mi van a mezre írva. Ezzel elismertük, hogy jelentéktelen, kis nemzet vagyunk. Ahhoz méltó húzás ez.

fran7 2011.09.17. 20:14:26

@Reckl_Amál: Nincs olyan, hogy jelentéktelen kis nemzet.

AnnaKarenina 2011.09.17. 20:14:27

@Akitlosz: Ez van, ha a szíved nagyobb, mint az eszed. Ez a dolog nem arról szól, hogy nekem, neked, a gyerekeinknek magyarul kell-e beszélnünk, mert persze, hogy igen. De azt mutogatni a világnak egy versenyen, hogy Magyarország, amit sem fel nem ismernek, sem kimondani nem tudnak, felesleges. Az olimpián a felirat az azonosításra szolgál, nem másra. Ilyen értelemben tökhülye az, aki kitalálta, hogy ne Hungary legyen.
Az angol nyelv meg arra jó, hogy bárkivel a világon szót érthess, ami legalább annyira fontos, mint az, hogy a hazádban az anyanyelveden beszélhess.
Grúziát a saját nyelvükön Szakartvelo-nak hívják, de mégsem ezt nyomatják a világnak, hanem elfogadják a külföldiek által mindig is használt Georgiát (pedig ez még az USA-állam miatt félre is érthető), mert tudják, hogy így ismerik fel őket.
Szóval azért érezheted, benne van ennek a kérdésnek a megítélésében, hogy hogyan viszonyulunk a világhoz, akarjuk-e, hogy tudjanak rólunk, elfogadjanak, vagy csak ülünk itt bezárkózva a 93 ezer nkm-en.

mikka 2011.09.17. 20:45:19

Csak ugy halkan jegyzem meg hogy muveltebb amerikai es kanadai barataim mindig kijavitottak ha szoba kerult a nemzetisegem..mely szerintuk helyesen nem Hungarian hanem Magyar..es milyen igazuk van. Ha ezt az ertelmes, muvelt angolszaszok belatjak akkor a magyar szuklatokoru es mas nemzetek segget nyalo "liberalis" "politikusok" es "kozirok" miert nem ertik??? Ismetlem ujra hogy mindenki ertse..a muvelt angol anyanyelvu ember tudja hogy mi MAGYAROK vagyunk es ki is tudjak mondani..Na errol ennyit..

dr. v.b.1990 2011.09.17. 20:47:59

1. Ha eddig nem zavart senkit a Hungary felirat,akkor miért?
2. Csak nem megint valaki jó fog járni a mez feliratozással?

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 20:51:48

@Akitlosz: Szerintem, amikor az "aktuális megszálló uraink" az oroszok voltak, akkor nem írták a magyar sportolók mezére oroszul, hogy Vengrija. Úgyhogy ez a "mindig az aktuális s*** nyalása" dolog azért kicsit sántít. Legalábbis ebben.
Jelenleg - és már régóta - az angol a nemzetközi közös nyelv... és ennyi. A lengyelek, és rengetegen mások is akartak egy még egyszerűbb, könnyebben tanulható közös, mesterséges nyelvet, az eszperantót, de ez nem jött össze nekik. Mert eszperantó ország nincs, hatalmas gazdasági és katonai erővel, meg pl. hollywoodi filmekkel.

mikka 2011.09.17. 20:56:59

@Patreides:

Ember ennek semmi koze az angol nyelvhez vagy barmi politikahoz.. Ez csupan arrol szol hogy mi magunkat, itt ezen a foldon ahol elunk, hogy definialjuk.. Mi magyarok vagyunk, igy leirva is..en egyedul pedig Magyar barhova megyek, ezt is irom minden "rubrikaba" ahova kell nemzetiseget irni..Mindenhol ertik. Az erdekes az hogy meg japanban sem volt gond ebbol. Kimondottan orulok hogy vegre van egyseges, es tisztazott megnevezes,akar melegitofelsorol akar egyeb dologrol van szo. Ez nem nacionalista kerdes tehat ne is probalkjak meg a korlatoltak annak beallitani.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 20:58:15

@AnnaKarenina: Grúziát a grúzok valóban Szakartvelo-nak hívják, de ami még rosszabb, საქართველო -nak írják. :)
És azt nem bánják, ha a külföldiek Georgia-nak emlegetik, de attól. hogy "Grúzia" azért már szerintem bizony hülyét kapnak. :)

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 21:01:15

@mikka: Én egy kommentre reagáltam, ha azt elolvasod, tudod, hogy miért írtam, amit írtam.
Anélkül, amire reagáltam, kár itt kivesézni, hogy miért nem jó, amit írtam. A kettő; az eredeti reag, és az én válaszom arra, ezek így együtt adják ki a dolog értelmét.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 21:06:25

Egyébként nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy amikor valaki az USA-ba utazik, azt írja-e a rubrikákba, hogy "magyar", "Magyarország" vagy azt, hogy Hungarian és Hungary.
Csak úgy érdekelne...
És ha esetleg az utóbbiakat (nem tudom), akkor arra is kíváncsi lennék, hogy azért elutazik-e, vagy beint nekik egyet, és inkább büszkén itthon marad. (Lásd Sólyom László és a szigorított amerikai biztonsági intézkedések esetét.)

mikka 2011.09.17. 21:12:05

@Patreides:

a valaszodat ertem es elfogadom viszont az ujabb kommentedre azt kell mondjam hogy epp 2 napja erkeztem haza egy usa canada korutbol es mindket helyen "magyar" a nemzetisegem a megfelelo rubrikakban es nincs is gond ezzel
ugyan is az utleveledben is Magyar a nemzetiseged nem Hungarian
Soha nem volt gondom ebbol pedig en aztan sokat utazom a vilagban

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 21:46:40

@mikka:
Mondjuk régebben még Jules Verne-t is Verne Gyulának írták Magyarországon, Karl May-t meg May Károlynak, de ezeket talán még ma is így mondjuk.
Csak valamikor később változott ez meg, amikor az ország ki akart törni valahogy a vasfüggöny mögül, ahová az ötvenes években zárták, és mindenki próbált "nyugatiasnak" mutatkozni.

Zoli74 2011.09.17. 22:24:33

@f.fredericks: Nagy ötlet a rendező ország nyelvén írni Magyarországot, feltéve, hogy minden szövetség csak 4 évente megy külföldre versenyre. Különben elég sok nyelvű felszerelést kellene tartani mindenkinek.

Zoli74 2011.09.17. 22:36:57

@Hivatásos beszólóművész: Szerinted az olimpiára a szertárból kivett, agyonmosott melegítőben fogunk menni, vagy újban? Mert ha újban, akkor tök mindegy mi van a hátuljára írva, ugyanannyiba fog kerülni.
Egyénként ha vannak valakik, akik ebben az országban megérdemlik, hogy költsenek rájuk, azok többek között a válogatott sportolók függetlenül attól, hogyan szerepelnek majd az olimpián. Persze én sem bánnék pár aranyérmet.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.18. 00:31:02

@AnnaKarenina:

A Föld minden nemzetének joga van saját magát és az összes többi nemzetet is úgy nevezni, ahogyan csak nekik tetszik.

A magyarnak is.

Azonosításra meg akad éppen elég más mód is. A színek, a címer, a mezszám, a sportoló neve, és az ország hárombetűs kódja, ami továbbra is hun marad.

A magyarnál jóval kisebb, még kevésbé ismert és értett népek is a saját nyelvükön nevezik magukat.

Ha ennyire rühelled az anyanyelvedet és ennyire imádod az angolt, akkor miért ide írogatsz magyarul?

Nem tök buli, hogy bárkivel a világon szót érthetsz? Amúgy majd rájösz, hogy ez mennyire nem így van, de mégis a magyarral próbálkozol itt is, nem az angollal.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.18. 00:36:00

@Patreides:

Itt nem a nagy nemzetközi közös nyelvről van szó.

Eltévedtél.

Nem demokratikus szavazás kérdése, de meg lehet nézni, hogy hány ország használja a melegítőkön a saját nyelvét feliratozásra és hány használja a saját nyelve helyett az angolt?

Van még latin betűt használó ország Magyarországon kívül amelyik nem a saját nyelvét használja?

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.18. 08:21:32

@Akitlosz:

A magyar "erőltetve" van jelenleg is. A világ több ezer nyelvéből van kb. 200 kultúrnyelv, egyik a magyar. A kultúrnyelvek fennmaradása biztos.

Ettől teljesen független kérdés, hogy mi a világnyelv. A világnyelv az angol, ez egy eldőlt kérdés. A magyar sosem volt, sosem lesz az.

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.18. 08:23:56

@Patreides:

"Egyébként nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy amikor valaki az USA-ba utazik, azt írja-e a rubrikákba, hogy "magyar", "Magyarország" vagy azt, hogy Hungarian és Hungary.
Csak úgy érdekelne..."

Ennek semmi köze a támához. Az USÁ-ba utazásnál nyilván mindenki "Hungary"-t ír, hiszen így van ANGOLUL. A vita másról szól: arról, hogy a mezekre angolul vagy magyarul jobb az ország nevét ráírni.

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.18. 08:36:08

@Walter Melone:

Idézet a blogodból:

"Miért tudja minden értelmes nemzet ráírni arra a kis füzetre, hogy Passport, és mi miért nem vagyunk képesek rá?"

Téves. Egy rakás ország útlevelén csak a saját nyelvén van rajta az "útlevél" szöveg.

Az EU-országok közül 24 CSAK a saját hivatalos nyelvén tünteti fel az "útlevél" szót, köztük a nem-latin betűs Görögország is.

A 3 kivétel:
- Lengyelország: rá van írva franciául és angolul is,
- Bulgária: rá van írva angolul is,
- Ciprus: rá van írva angolul is.

Bocs, de mielőtt valamit írsz, miért nem nézel utána?

popocatepetl 2011.09.18. 09:14:58

@Tetű Lázár takarodj!: "Anyád a legjobb szerető a vidéken , sokan mondják te barom! "

Neked is bejött? Jobban mint a sajátod?

popocatepetl 2011.09.18. 09:18:06

@hoseman: @v.b.1990: "1. Ha eddig nem zavart senkit a Hungary felirat,akkor miért?
2. Csak nem megint valaki jó fog járni a mez feliratozással?"

1. sokakat eddig is zavart, pld engem
2. mindig új mezeket csinálnak, tehát mindegy, hogy mit írnak rá, ugyanannyiba kerül
3. jellemző a gondolatmeneted a fajtádra, a mutyizós fajtádra

popocatepetl 2011.09.18. 09:19:30

@Reckl_Amál: "Úgyse nyerünk semmit, akkor meg mindegy, hogy mi van a mezre írva. Ezzel elismertük, hogy jelentéktelen, kis nemzet vagyunk. Ahhoz méltó húzás ez."

Remélem a saját nemzetedről beszélsz, nem a mienkről, a magyarról.

popocatepetl 2011.09.18. 09:20:27

@hoseman: "fosom agyon az egész témakört "

Akkor minek hozzászólni? Képzeld mi lenne ha mindenki lefosna téged amikor éppen nem érdekled őket! Szép nagy kupac lenne rajtad.

M. Bertalan 2011.09.18. 09:21:46

igen, a számos marhaság közül az a legnagyobb, hogy ez most valakinek biznisz. Tényleg úgy gondoljátok, hogy valaki most nekiáll feliratozni??
Az adidas gyártja a mezeinket, mindenképpen vadiúj mezeink, melegítőink lesznek, egyetlen egy fillérrel sem kerül többe a felirat.

popocatepetl 2011.09.18. 09:22:06

@dennisthemenace: Fingom sincs, mire válaszoltál, de miért irigyelnék bárkit aki lelépett innen? Olyan nagy dolog lelépni? Vagy neked nem megy? Tanultál volna szakmát vagy legalább egy idegen nyelvet, te buta proli!

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.18. 09:43:06

@M. Bertalan:

Ez bizony nagy tudatlanságra vall, igazad van.

Eléggé közismert tény, hogy pl. minden olimpia előtt van mezválasztás, a MOB megállapítja, hogy milyen legyen az aktuális viselet. Ezt még én is tudom, pedig a sport abszolút nem érdekel.

dennisthemenace 2011.09.18. 09:57:16

@v.b.1990: Egyrészt: igen, valószínuleg.
Másrészt: Kell valami az egyszeru embereknek, amin elvitatkoznak egy darabig és nem veszik észre az újabb, aktuális átbaszást.

dennisthemenace 2011.09.18. 09:59:11

@popocatepetl: Beszélek nyelvet, szakmám is van, lelépnem is sikerult. Hálistennek.
Legalább nem élek egy orszagban nagypofájú fizetett bértopikolókkal, olyanokkal,mint te, seggfej.

hallari 2011.09.18. 14:15:38

@heidt: tényleg! Ez egy adekvát magyarázat. Egyszerűen nem fért a fejembe (meg gondolom másnak se), hogy lehet a 'Hungary'-t összekeverni Madagascar-ral...

popocatepetl 2011.09.18. 19:13:03

@Hunor Levente: Nem tudom, mire válaszoltál.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.18. 22:21:29

Az volt már, hogy számmal jelöljük az országokat, és közös beszerzésse ócsítva mindenki kék melegítőben legyen? Vagy akkor már ne is országok induljanak, hanem egyének, individuumok, sztárok, celebek. És minden olimpia Jew Yorkban legyen, mert ott sokan laknak, meg sok lenne a néző. És aki hajrámagyarkodik a lelátón, azt vasra verve vigyék el nemzeti feszültség szításáért.

popocatepetl 2011.09.19. 11:31:51

@dennisthemenace: Na, végre megvan a magyarázat, hogy miért csökkent a nemzeti össz-hónaljszag. Maradj kint jó sokáig!

dennisthemenace 2011.09.19. 14:06:40

Ne félj, maradok. Te meg élvezd a "Nemzeti Vágtát".

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.09.19. 23:03:38

Minden sportnak és minden nemzetkozi szövetségnek megvan a saját hivatalos nyelve, amely nyelven kommunikál a tava övet évekkel. Ha oda akarunk tartozni, akkor ezt illik tiszteletben tartani! Egyébként meg annál gyorsabban jegyzik meg Magyarországot minél több dobogós helyezést szerzünk! Hajrá !!!

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.09.19. 23:52:16

tava övet évekkel ~ "tagszövetségekkel" akart lenni

'it's cool to know nothing' 2011.09.20. 21:08:01

Ez a névváltoztatás egy buta, buta nagyon buta ötlet.

Persze nem gondolom, hogy egy sportolónak, vagy sportvezetőnek tudnia kellene nagyban, összefüggésekben gondolkoznia, de azért bíztam benne, hogy majd csak valakinek összeáll a kép és leállítja ezt az őrültséget.

A környező népek közel 100 éve fáradoznak azon, hogy elválasszák a mai Magyarországot a történelmi Magyarországtól. Ezt a saját nyelvükben meg is tették, pl. a szlovákok Uhorskonak hívják az 1919 előttit és Madarskonak a jelenlegit. Ezzel az a céljuk, hogy bemutassák, Magyarország csak az egyik utódállama a Regnum Hungariae-nek, csak egy olyan ország mint Szlovákia, és nem utódállama a Királyi Magyarországnak, Hungáriának.

Eddig sérelmezték, hogy a külföld miért hív bennünket Hungary-nak, vagy a Hungária különböző formáinak, hiszen semmi közünk- szerintük - hozzá.

Na most sikerül majd talán nekik, hiszen mi most önként mondunk le a történelmi folytonosságról, önként dobjuk oda a Hungary/Hungária nevet. Talán sikerül bebizonyítanunk, hogy semmi közünk a történelmi Magyarországhoz, Hungáriához.

Gratulálok!

Valószínűleg későn írok ide, és már nem olvassa senki, de talán...

M. Bertalan 2011.09.22. 14:36:00

@'it's cool to know nothing': Én elolvastam. Hülyeség.
Az írod, "pl. a szlovákok". Tudsz mondani még egyet? Senki más nem teszi meg ezt a különbséget a környező országokban.
Soha a büdös életben nem sérelmezték, hogy minket hogy hívnak, tudomásom szerint. Tudsz esetleg egy forrást mondani erre?

'it's cool to know nothing' 2011.09.22. 19:34:29

@M. Bertalan:

Örülök, hogy elolvastad legalább. Annak már nem, hogy gondolkodás és utánanézés nélkül reagáltál.

További példák:
Szerbek, bosnyákok, szlovének és még a velünk szimpatizáló horvátok is.

Alább egy idézet egy horvát nyelvű vikipédia bejegyzésből a Magyar Királyságról. Talán google fordítóval sikerül értelmezned.

Konkrétan ez is azt mondja, hogy Magyarország Ugarska ( Regnum Hungariae)területén jött létre az egyik korábbi Ugorska államalkotó nemzetből, a magyarokból, Trianon után. Tehát mi csak az egyik nemzet voltunk. Ugarska nem volt Magyarország. Magyarország csak Trianon után jött létre. A Magyarország nem egyenlő Hungáriaával. Szerintük.

A net tele van ezzel a vitával. Guglizd meg.

Ugarska je naziv u hrvatskoj historiografiji za mnogonacionalnu državu Mađara, Slovaka, Hrvata, Srba, Rumunja i Ukrajinaca u Panonskoj nizini. S tom državom Hrvatska je nakon 1102. bila u personalnoj uniji.

Ovaj naziv ponekad uključuje sve zemlje Krune sv. Stjepana, a ponekad se iz njega isključuju hrvatski krajevi, pa se govori o Hrvatsko-ugarskom Kraljevstvu. Ovo zajedničko i mnogonacionalno kraljevstvo u srednjovjekovnoj terminologiji nazivalo se i Archiregnum Hungaricum (lat. „Ugarsko Nadkraljevstvo“).

Poslije I. svjetskog rata, odlukom savezničkih sila (Trijanonski mir 1920) na jednom dijelu nekadašnje Ugarske utemeljena je nacionalna država Mađara - Mađarska.

'it's cool to know nothing' 2011.09.22. 19:41:49

@M. Bertalan:

Még annyit, hogy a környező államokban mindenhol így tanítják a történelmet, ezért sokan közülük konkrétan nem is értik többek között, hogy mi a fene közünk van pl. a Felvidékhez. Még Boszniában is (illetve Hercegovinában) Pocitelj várában is az van írva, hogy Mathias Ugarski Kral építette a várat. Nincs ott, hogy Madarski. Mátyás nem magyar király volt, hanem Ugarski.

A Hungária szóhoz ragaszkodnunk kell!

pitybull 2011.11.02. 14:52:28

Ha még nem látta volna valaki...

m.blog.hu/je/jegkorong/image/VB%20mez.jpg

Ennyi. Otthon van a szekrényben, ha focimeccsre megyek oda is ezt viszem. Szerintem a legszebb...

gunfight · http://topcomment.blog.hu 2012.03.02. 21:53:39

azért kell azt írni, hogy magyarország, hogy elejét vegyük egy tendenciának, amit talán a következő példa szemléltet:
-francia országúti kerékpárverseny: le tour de france
-olasz okv: giro
-spanyol okv: vuelta
-magyar okv: "le tour de hongrie"

na ezért.
süti beállítások módosítása