2011.09.17. 08:14, Írta: MatthiasHüvelyk

Bye, bye, Hungary

A hír szerint a magyar olimpiai küldöttség egyenruháin a 2012-es londoni olimpián nem az általában használatos angol ország-elnevezés, hanem a „Magyarország” felirat fog szerepelni. De mégis miért?

1. egy szitanyomó cég nagyon jól jár azzal, hogy öt karakterrel többet kell rendelnie a Magyar Olimpiai Bizottságnak.
 

2. meguntuk, hogy a „ - Honnan jöttél? – Magyarországról.” (Where are you from? Hungary! – Do you wanna eat something?) párbeszéd után mindenki megkérdezi tőlünk, miért vagyunk éhesek, mit ennénk?

 

3. ingyen nyelvleckét szeretnénk tartani a világnak. Egyes sportágakban, például hokiban, vagy kosárlabdában szinte mindennapos, hogy egy ország saját anyanyelvén tünteti fel magát saját mezén. Mindenki ismeri a Suomi, a Lietuva, vagy az Espana feliratokat. A Россия, a中华人民共和国, vagy a المملكة العربية السعودية neveket viszont már nem biztos, hogy le tudnánk olvasni (segítünk: Oroszország, Kínai Népköztársaság, Szaúd-Arábia). Ne higgyük, hogy a Magyarország név egyszerűbben azonosítható egy külföldinek, elsőre kiejteni is maximum Mogyoróországnak sikerül.

4. be kell mutatkoznunk az olimpián. A nagyvilágnak az AP nemzetközi hírügynökség kürtölte szét ezt a hírt, hogy a játékok előtt kevesebb, mint egy évvel mindenki fel tudjon készülni a Magyarország feliratú sportolók dobogón való azonosítására. Az AP rövidhírében azt sem felejtette el megemlíteni, hogy hazánkat a nemrég elfogadott új alkotmány miatt immár nem Magyar Köztársaságnak hívják, tehát Magyarország néven először veszünk részt nyári olimpián.

De mégis miért? Ha a franciáknak, a kínaiaknak, vagy az araboknak megfelel angolul, nekünk miért nem?

 

 

240 komment a

Címkék: london olimpia kvalifikáció kvóta magyarok menni olimpia így jutnak londonba

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M. Bertalan 2011.09.17. 10:13:22

A franciák azt írják ki, hogy France, ez a saját nyelvükön van, akkor is, ha angolul is így van. A többi felsorolt meg azért nem írja ki a maga nyelvén, mert az olimpián latin betűkkel kell írni...

Szerintem ez nagyjából mindegy, az adidas csinálja a mezeket, teljesen mindegy, hogy mit ír rá, ugyanannyiba kerül. A hokisok már a 2009-es vébé óta Magyarország feliratban játszanak, ez nem okozott ott sem gondot - miért okozna - és nem függött össze az alaptörvénnyel sem.

A külföldieknek nem kell kimondani azt, hogy "Mogyoróország", egy magyar riporter sem mondja azt, hogy Lietuva. A sportolókat a számuk alapján azonosítjuk - ha nem ismerjük őket - nem a felirat alapján.

chateautorres 2011.09.17. 11:21:20

Én örülök a feliratozás változásának, alapvetően mégis saját nevén kell nevezni az adott nemzetet. A németek is meglépték pár éve, a szomszédaink is így használják már.
Ezen kívül amúgy sem lesz sok örömünk jövőre a játékokon.

***Spoiler*** beszólok 2011.09.17. 11:22:18

Jó hülye cikk... engem speciel zavart, hogy míg a németeknek, a spanyoloknak stb. a saját nyelvükön van a mezükre írva, addig nekünk nem. Nem volt egetrengetően zavaró, de elég fura volt, jó lesz így.

Mellesleg miért akarná akárki nem magyar kiejteni azt, hogy Magyarország? :D

bigthereal 2011.09.17. 11:30:59

nagyon helyes, legyen Magyarország!

Žďárský 2011.09.17. 11:38:18

A németek szerelésén például Athénban az szerepelt, hogy "Γερμανία". Vicces, hogy pont az angliai olimpiai előtt hagyjuk el az angolt.

Jégkorongban amúgy általános divat, hogy nemzeti nyelveket használnak a mezeken, szóval van Россия, Беларусь és Україна is. Más sportágakban ez nem divat. Amúgy meg rövid időn belül megszokják a külföldi kommentátorok, s legalább néhányan megjegyzik az országnevet magyarul is.

Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2011.09.17. 11:38:44

Mindent leírtak előttem. A Magyarország felirat sokkal jobb.

NYJetsTD 2011.09.17. 11:42:19

Szerintem meg oltári nagy baromság.
De tudom, most mindent meg kell változtatni, mert harcban állunk a világgal.
A turisztikai fő-fő hivatal nyomja magát az egész világon, repterektől az eurosportig, HUNGARY feliratokkal. De ne engedjétek, mert ezt nem tudjátok Ti elolvasni, meg hát nem magyarossch, meg különben is, az a csúnya "küfödi háá méé nem tanú me magyarú..."
Ennél nagyobb gondotok ne legyen az életben...
Ez a változtatás mizéria ragályos betegség?

TheSlaydo 2011.09.17. 11:43:44

@butus:

Te csak ne adj ötleteket a fülkeforradalmároknak, mingyárt kiszámolják, hogy 3 millió autó rendszámcseréjével mondjuk autónként 20eFt illetéket beszedve 60 milliárd racionalizálás érhető el a nemzeti együttműködés rendszerében.

Pityipű (törölt) 2011.09.17. 11:45:57

@NYJetsTD: maradj inkább az amerikai focinál, ott nem kell magyarul olvasnod semmit.

tjunior 2011.09.17. 11:50:04

@NYJetsTD: túlgondoltad te ezt rendesen, remélem érzed

regress 2011.09.17. 11:54:42

az ország már nem a szakadék felé vágtat,már zuhan bele.és most ez a legnagyobb gond?

t a m á s 2011.09.17. 11:55:28

Van még hely a trikón a Magyarország felirat alatt. Oda kellene írni azt is, hogy...ÁFA: 27%
Mert ebben Európa elsők vagyunk

AczélGyuribácsi 2011.09.17. 11:56:03

MatthiasHüvelyk!
Elmagyarázom!
Lassan!

Ez itt MAGYARORSZÁG!
Mi MAGYAROK vagyunk!

Az, hogy egy generációt a multinacionalista gazdasági világ ócska, köcsög és buzeráns kozmopolitának nevelt, akiknek Brüsszel, New York, Párizs vagy London fontosabb, mint Budapest, hogy számukra KIZÁRÓLAG az angol nyelv a lényeg - és persze az 1 bites tapló netes és chat-es nyelvjárások... - és ez a Taigetoszra való csürhe már nem ismeri a magyar nyelvet, irodalmat, a történelmünket, ezekre nem büszke - mert prosztó idegenszívűek lettek, ne befolyásolja már, hogy Magyarországnak a neve Magyarország és nem Hungary!
Nem szereted a hazádat? Magyarországot?
Hát húzzál el, de ne a magyar kultúrát, anyanyelvet fikázd!

Lalabá 2011.09.17. 11:56:43

A British Múzeumban a honfoglaló őseinket "magyar's" néven lehet a posztereken megtekinteni. Akit érdekel megtanulja, akit nem annak mindegy. Ha lenne 20 arany, na akkor biztosan sokan megtanulnák.
Amúgy az angol feliratot eddig sem indokolta semmi. Mert országunk neve 1000 éven át HUNGARIA volt (latinul), és lehetne (lesz?) kinek kiabálni, a "Ria-ria Hungária!-t na akkor igen! Amúgy a riá-t bármelyik külföldi szimpatizáns is könnyebben átvenné! Előre magyarul, hátulra latinul!

Netuddki. 2011.09.17. 11:56:55

@Pityipű: "Pityipű 0 bejegyzést írt és 89 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."
@tjunior: "tjunior 0 bejegyzést írt és 394 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

Ostoba kis fidesztrollok. Azért nevezgettek át mindent mert máshoz nem értetek. Gyerekszobátok meg nem volt. Ti nyomjátok még mélyebbre ezt az országot a szaharába, hazaárulók!

Szamiz67 2011.09.17. 11:59:06

Semmi bajom a névváltoztatással , önmagában még tetszik is, de tele van a hócipőm, hogy erre ennyi energia jut és hogy minden elnevezésnek mozgásban kell lennie mostanában, miközben elnagyolt, elkapkodott ad hoc gazdasági ötletelés folyik. A söralátét bevallásra való törekvéssel mi van elvtársak, arra miért nem jut ennyi energia? Először rendbe kellene/kellett volna tenni az országot utána az ilyen formális dolgokkal, meg az alkotmányozással foglalkozni.

Netuddki. 2011.09.17. 12:00:20

@AczélGyuribácsi: "AczélGyuribácsi 0 bejegyzést írt és 139 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

Húzzál el te ebből az országból! Ha a magadfajta fideszdroidok elhúznának az összes élősködő "politikussal" együtt, máris jobb lenne itt a légkör...

trailman 2011.09.17. 12:01:39

Mivel a Kínai,Arab,Ciril feliratokat sem mi,sem a külföldi riporterek sem Kíanaiul,Arabul vagy Oroszol olvassák hanem akármi is legyen festve a mezére kantoni nyelvjárásban,a Magyar kommentátor Kínai sportolónak fogja mondaniaaz Angol meg Chinese-nek.Éppen ezért lehet akármi a mezünkön,külföldön bizony Hungary marad.

Netuddki. 2011.09.17. 12:01:52

@Szamiz67: Söralátét adóbevallás?
A sört már megitták, az alátétet meg ellopták. Nincs mire írni...

Buzáné 2011.09.17. 12:02:02

Jó lesz ez így. Nem kötődöm erősen a hunokhoz érzelmileg.

kerdesek05 2011.09.17. 12:02:06

én örülök neki, hogy magyarul lesz kiírva!

ÍGY KELL EZT!

Zoli74 2011.09.17. 12:05:01

Ez a cikk tipikus példája a van rajta sapka, nincs rajta sapka problematikának. Igenis legyen az rajta, hogy Magyarország, akkor is ha hosszú, akkor is, ha 5 betűvel többe kerül.
Engem mellesleg a Tour de Hongrie is rettenetesen zavar, miért kell mindig majmolni valakit. Ha a spanyoloknál lehet Vuelta, az olaszoknál Giro, akkor nálunk miért nem lehet mondjuk Körverseny, így, nagybetűvel.

Netuddki. 2011.09.17. 12:06:03

Mellesleg meg tökmindegy mit írnak rá. Athén óta az olimpia csak egy üzlet a szememben. Ahol a pénzes országoknak mindent, a nincsteleneknek semmit sem szabad. A shitpali is akkor írta le magát végleg. Pedig hol volt még akkor ez a "magas tisztség" amibe sikerült valahogy felemelkednie...

Pityipű (törölt) 2011.09.17. 12:08:54

@kovi1970: Látom, az intelligencia téged se terhelt meg túlságosan.

vasgyuszi 2011.09.17. 12:13:56

Ugye rovásírással lesz ráhímezve?
:)))
Ha már szttya, legyen kövér ;)

safranek 2011.09.17. 12:14:26

Teljesen egyetértek!

Szoktam mosolyogni az árpásávos nagy Magyarország matricán is, amiben egy rovásírásos H betű van, pedig "M"agyarok volnánk nem? :)

vasgyuszi 2011.09.17. 12:15:52

@Zoli74: Na ez például nagyon pöpec ötlet! De tényleg! Egyedi, azonosítható, magyaros, pompás nemzetközi megnevezés lenne!

Leonard Zelig 2011.09.17. 12:15:53

@AczélGyuribácsi: A magadfajta tanyasi suttyók aránya így is túl magas.

KopaszMercis 2011.09.17. 12:18:33

Eszmeletlen, hogy Kovacs "Elso komoly meccsen elhasaltam es kette tort a karrierem" Koko Istvan micsoda idomilliomos.. ilyen marhasagokon raerni agyalni... hihetetlen.

Mintha nem lenne marhara mindegy. Biztos azert kellett Hungary-rol Magyarorszagra cserelni, hogy a Fideszes szurkolok is tudjak, kik a magyarok.

Jokerpofa 2011.09.17. 12:18:59

@NYJetsTD: most bután fogsz nézni, de képzeld, a turisztikai hivatal feladata nyomni az országot külföldön, meg fogsz lepődni de a reptereken, meg a eurosporton még az albán turisztikai hivatal is hirdet. Táccsdáóóón!!!

2011.09.17. 12:21:29

Hoffmann Rózsa nem tudta elolvasni a 'Hungary'-t?

KopaszMercis 2011.09.17. 12:21:34

Bocsanat, vissza vonom a marhara mindegy kijelentest, latom vannak itt olyan kozos penzbol eldegelo emberkek, akiknek az a mindenuk, hogy szejjel izzadt mezen milyen felirat van...

En nekem sajnos el kell oket tartsam, ugy hogy nem erek ra ilyen hulyesegeken agyalni...

Amugy ha akkor nagy nepnemzeti onerzettel vagy megaldva, oszd mar meg velem acel bacsi, hogy az miert nem zavar, hogy orban viktor 2006os sajat oszodi beszedevel az amerikai diplomacia elott egette az egesz orszagot... vagy az rendben van?

KopaszMercis 2011.09.17. 12:23:25

@Zoli74:
Azert nem draga eltevedte cimboram, mert van itt nehany honfitars, akinek nem er veget a vilag hegyeshalomnal...
Es ok is szeretnenek buszkek lenni. Nezd mar meg hanyan beszelnek a vilagon franciaul olaszul spanyolul... es hany meghatarozo fontos megfejto beszel magyarul: egy se.

Kalmár 2011.09.17. 12:27:36

Nem szánalmas, hogy a pártszimpátia határozza meg azt is, hogy tetszik e a Magyarország név?
Szégyelje magát mindenki, akinek rossz érzés a sportolóink ruháján a saját országuk nevét olvasni. Akik nem viselnek kokárdát, mert a "másik" oldal viseli. Aki megtagadja történelmi zászlóit, mert a Jobbik használja, aki nem vesz szegfűt, mert az komcsi virág stbstb. Ne itassunk már át mindent méreggel.

KopaszMercis 2011.09.17. 12:27:46

@tory_t:
Schmitt pali meg nem tudja leirni
Orban Viktor meg nem tudja kimondani
Szijjarto Peter meg nem tudja micsoda

Jo brigad :)

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2011.09.17. 12:28:07

"Magyarország” felirat fog szerepelni. De mégis miért?"

Talán mert az a neve?

NYJetsTD 2011.09.17. 12:28:22

@Theodoro: és te szerinted világ legokosabb barma, milyen nyelven hirdet az albán th.???
Olvasd el még egy párszor amit írtam, hátha előbb-utóbb megérted...

bolletje 2011.09.17. 12:29:52

@M. Bertalan: @***Spoiler*** beszólok: egyetértek. Szerintem is ideje volt, hogy Magyarország legyen, ne Hungary. Egyébként a hollandokon is Nederland felirat van, nem Netherlands...

Remélem a színe is meggypiros lesz, nem az a ruszkipiros, ami eddig volt. Vagy kék-fehér, mint az úszók melegítője valamelyik EB-n...

KopaszMercis 2011.09.17. 12:30:59

@Prof. William: @Kalmár:
Itt arrol van szo, hogy tok folosleges nyalveres az egesz.. mint a Moszkva Ter atnevezese.. tipikus komcsi f@szkodas. Es ne haragudj mar a magyar nepre ha eleg volt nekik 50 ev komenyizmus...

Hol ez a neve 100.000 km2.. a vilag egy kicsit nagyobb... nekem pl tok furcsa lenne ha angolul irnak a magyar alkotmanyt... vagy mi is a neve annak, ami ugy nez ki, mintha valaki rahanyt volna a jobbikos valasztasi programra?

KopaszMercis 2011.09.17. 12:31:42

@bolletje:
sot szerintem tegyuk kotelezove a sportolokank, hogy az anuszrozsajukra tetovaltassanak kokardat!!!!

patkányarcúáginéni 2011.09.17. 12:32:56

egy aljas, agymosó blogbejegyzést rakott ki megint az index a címlapra - jellemző...

mindezt úgy teheti, hogy itt lábbal tiporják a sajtószabadságot!..

bolletje 2011.09.17. 12:32:58

Marha vicces egyébként, hogy egyesek mennyire tiltakoznak ellene, fel nem fogom, miért. Ugyanezek az arcok egyetértenek Kertész Ákos a "magyar genetikailag alattvaló" kiszólásával is? :))

Zoli74 2011.09.17. 12:34:46

@KopaszMercis: Képzeld el, hogy nekem sem csak Hegyeshalomig tart a világ, nem hordok minden nap kokárdát, nincs nagymagyarország matrica a kocsimon, nem járok bő gatyában, viszont egy nemzetközi sportversenyen nyugodtan büszkék lehetünk Magyarországra. Egyébként verseny közben amúgy sem a melegítőről tudják a riporterek, sportvezetők stb., hogy ki melyik országból jön, mivel ott nem hordják.
Egyébként spanyolul beszél szinte egész Közép és Dél Amerika, rajtuk kívül viszont kevesen. Franciául még annyian sem, olaszul lényegében csak az olaszok, akkor miről beszélünk. Aki meg akarja értetni magát külföldön, az tanuljon meg angolul, de attól még mindenki lehet búszke a saját anyanyelvére.

KopaszMercis 2011.09.17. 12:35:35

@csef:
mar megbocsass tibi, de hogyan tudja egy sajto organum a sajtoszabadsagot akar egy labbal is tiporni...

Tudniillik a sajtoszabadsag a kiado szabadsagat jelenti, es ha en vagyok a kiado es nem tetszik nekem a kurv@@nyad pofaja, akkor nem kozlok rola kepet... kozoljon az akinek nincsen izlese, de akinek nincsen izlese legyen hozza joga (annak majd penze nem lesz de ez mar magasabb roptu filozosfia, eloszor ertsd meg, hogy mit jelent a sajtoszabadsag.. ez kb egy masfelhonapos program neked ugy is)

Zoli74 2011.09.17. 12:35:38

@Kalmár: Ennyi. 100 %-ban egyetértek!!!

kela-bá 2011.09.17. 12:38:51

MAGYARORSZÁG ! Nagyon jó, és miért ne tudnánk örülni ennek is...

Jó egészséget MINDENKINEK mert ez legfontosabb, szerintem.

bolletje 2011.09.17. 12:39:57

@KopaszMercis: komolyan, egy pillanatra az jutott eszembe, hogy azért zavar egyeseket ez a Magyarország felirat, mert benne van az, hogy "magyar"... de tényleg, csak átvillant az agyamon :)

KopaszMercis 2011.09.17. 12:42:34

@Zoli74:
Sajnalom teso en egyfelol a buszkeseget teljesitmenyekre tartogatom.. nalam ez ilyen exkluzivabb erzes.. nem vagyok buszke olyasmire, ami veletlenul velem szuletett valami... pl h magyarnak szulettem. Ugyanugy, ahogy arra sem vagyok kifejezetten buszke, hogy genetikailag hajlamos vagyok a cukorbetegsegre. Ezekhez az adottsagokhoz mas erzesek tarsulnak bennem.. en pl nagyon nagyon orulok annak, hogy magyar vagyok. Es buszke akkor vagyok az olimpian, amikor megint kurv@ sok ermunk es jo eredmenyeink vannak. Tudom en perverz vagyok, es meg csak a jobbikra sem szavaztam es budos zs|docig@nyn|gger vagyok emiatt, de akkor is ez a logikus es racionalis es intelligens felfogas. Szegyenkezni nem kell, azert volt felirva.. ez egyszeru logika, hogy nemzetkozi rendezvenyen ugy csinaljuk, hogy mas is vagja. Ez egyszeru jol neveltseg es udvariassag kerdese.. de ha vegig nezunk a doteshozokon, pl aki ehhez kozel all a smitpali, nekik ugy latszik nem lehet ilyen magasra rakni a lecet, hogy tudjon viselkedni. Orulhetunk ha letudja egyaltalan irni, hogy magyarorszag anelkul, hogy 2 hibat ejtsen benne ;)

Es megegyszer: buszkeseg erzest parositds teljesitmenyhez - mar ha van teljesitmenyed, amire buszke lehetsz persze, de ha van - boldogabb ember leszel majdan tole ;)

apróbetűsrész · http://egyzene.blog.hu/ 2011.09.17. 12:47:48

"Ha a franciáknak (...) megfelel angolul, nekünk miért nem?"

én még mindig ezen röhögök. ez a blog mindig hozza a színvonalat.
ezzel az "átnevezéssel" amúgy semmi bajom. miért kéne angolul kiírni? a sportolók neveit ne angolosítsuk, hogy könnyebb legyen kimondani?

KopaszMercis 2011.09.17. 12:52:21

@apróbetűsrész:
Majd ha egyszer lesz egy ismert atletank valaha ne felj lesz annak angol beceneve.. ahogy az arany csapatnak is volt Mighty Magyars.. nem az volt a becenevuk hogy Tökös Tizenegy :)
Szal ha lesz okuk ra megtanuljak a Magyar kifejezest, de erre nem arroganciaval kell ravezetni oket, hanem eredmenyekkel.. csak hat azok nincsenek nagyon ugye ;)

Zoli74 2011.09.17. 12:53:32

@KopaszMercis: Büszkének nem csak a saját teljesítményedre lehetsz, hanem sok minden másra is. Én például a gyermekeimre vagyok büszke, akik persze az én "teljesítményeim", de nem abban az értelemben, ahogyan te használod. Azon kívül büszke vagyok Budapetre is (persze nem minden részére), a Dunakanyarra stb. Szóval büszkének lenni nem csak valamilyen teljesítményre, főleg nem csak saját teljesítényre lehet. Így nem értek egyet a te logikus, racionális és intelligens felfogásoddal.
A válogatott melegítő legfontosabb feladata, hogy a viselői büszkék legyenek rá, hogy hordhatják, és szerintem igenis írja rá mindenki az anyanyelvén, hogy melyik országból jött.

KopaszMercis 2011.09.17. 12:54:59

@Zoli74:
Pride goeth before a fall

davidzoli 2011.09.17. 12:56:08

A három betűs rövidítéssel a közvetítéseken és a hivatalos nevezésekkel mi lesz:
Magyarország - HUN
Magyarország - MAG, MAO?

Mondjuk legalább lecseréljük az eddigi HUN (németül csirke) feliratot. Vagy nem?

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.17. 12:56:41

Na még egy magyar utáló. :-(

1. Az arabok, kínaiak nem latin betűket használnak, a magyarok viszont igen.

2. A franciák franciául írják, csak olyan buta vagy hozzá, mint hat pár rendőrcsizma, hogy ezt észrevedd. A franciák messze nem olyan anglomán népek, mint pl. te, vagy itt Magyarországon sokan.

3. A Mogyoróországot még nehezebb kiolvasni, mint a Magyarországot.

4. A Россия feliratot Magyarországon még elég sokan el tudják olvasni. Az, hogy ebben is kételkedsz szintén azt jelzi, hogy mennyire lenézed a magyarokat. Volt egy időszak ugyanis, amikor a mindenki tanuljon angolul helyett mindenki köteles oroszul tanulni mozgalom létezett, és a Ki Tud többet az Európai unióról vetélkedők helyett Ki tud többet a Szovjetunióról vetélkedőket rendeztek.

5. A Suomi, Lietuva, vagy éppen Shqipëria feliratok semmivel sem jobban érthetőbbek egy csak angolul beszélő számára, mint a Magyarország.

6. Egy nemzet önbecsülését jelzi, hogy meri-e egyáltalán a saját anyanyelvét használni. A magyarok már jóval magasabb presztizsűnek tartják az angolt. Ez a "merjünk kicsik lenni" politika, és mentalitás eredménye. Ahogyan a cikkíró is felsorolja a mienknél jóval kisebb országok, nemzetek is a saját nyelvüket használják, nagyon helyesen. A nemzet önbecsülés helyreállításának egy apró, de fontos lépése, hogy magyarul merjük magunkat megnevezni.
Az lehet, hogy az angol szurkolók nem fogják felismerni a magyar csapatot, de ők úgysem neki szurkolnának. a magyar szurkolók viszont végre igen. :-)

7. Aki franciául sem tud semmit, meg oroszul sem, az ne akarjon kérkedni minimális angol nyelvtudásával!

8. Az országot már eddig is Magyarországnak hívták 1115 éve. Az államforma nem az ország neve. Ahogyan Németország is Németország, illetve mondhatnám azt is, hogy Deutschland, csak azt a cikkíró nem érti valószínűleg, hiába Német Szövetségi Köztársaság az államformája.
Szóval ez a normális, az országok többsége nem az ország államformáját tartja az országa nevének, hanem az ország nevét. :-)

Szóval a lépés helyes, és örvendetes, ha az internacionalista hazátlanoknak fáj, akik minden módszerrel gyengíteni próbálják a magyar nemzeti öntudatot, az szintén csak ezt erősíti meg. :-)

Zoli74 2011.09.17. 12:57:39

@KopaszMercis: Nem az az arrogancia, ha az van a melegítőn, hogy Magyarország, hanem ha egy idegen nyelvű beszélgetésben a Hungary-t folyton kijavítanánk Magyarországra.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.09.17. 12:59:24

Na jól van, látom, beindult a fideszezés - ügyesek vagytok :)

A Magyarország nagyon is helyes - bár igaz, lehetne északi szomszédunkra való tekintettel Magyarszkó, esetleg Uhorszkó is?

ifjú padavan 2011.09.17. 13:03:14

@Akitlosz: Öcsém, te mindent leírtál amit én akartam :)

NYJetsTD 2011.09.17. 13:06:11

@Akitlosz: "Az lehet, hogy az angol szurkolók nem fogják felismerni a magyar csapatot, de ők úgysem neki szurkolnának. a magyar szurkolók viszont végre igen. :-) "

VÉGRE???

Ennek szaladj neki még egyszer...

tjunior 2011.09.17. 13:07:09

@kovi1970:" kovi1970 0 bejegyzést írt és 6835 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban"
Még trollnak is hülye vagy :D.

Giedi 2011.09.17. 13:07:14

Még Magyar Köztársaság vagyunk.
A köztársaság január 1-én szűnik meg ...

Zoli74 2011.09.17. 13:07:39

@davidzoli: Ezek nemzetközi, egységes rövidítések, semmi köze ahhoz, hogy az ország lakói hogyan nevezik magukat az anyanyelvükön. Mellesleg Finnország 3 betűs rövidítése FIN, noha a gépkocsi jelük SF (Suomi Finnland).

tamatomi 2011.09.17. 13:08:12

Ugy néz ki hogy a Hülyeségcunami nem áll le . Még van néhány dolog amit át kell nevezni teljesen értelmetlenül, a többi mind ráér ha más nem értünk hozzá... / pl. gazdaság / Ezekkel aztán el is lesznek , még jó darabig...

Jó Estét 2011.09.17. 13:08:58

ez most tenyleg nemtom kit zavar, de akit zavarja a sajat orszaga neve az ne nezze az olimpiat es meg is oldodott a problema :)

soproni1 2011.09.17. 13:09:45

Mer' tele vagyunk kisebbségi kongresszussal az végett, hogy a fél világ HUNGRY-nak olvassa !

Így legalább egy szintre kerülünk valami ismeretlen új afrikai köztársasággal.

soproni1 2011.09.17. 13:11:50

"egy szitanyomó cég nagyon jól jár azzal, hogy öt karakterrel többet kell rendelnie a Magyar Olimpiai Bizottságnak."

Egy apró pont a mezen ugyanannyiba kerül, mintha telibe nyomnák.

Peppone Botazzi 2011.09.17. 13:13:29

Az hogy Magyar Köztársaság voltunk az egy dolog. De nem úgy futottunk hogy Republic of Hungary, hanem csak Hungary. Jó dolog ez a váltás, a saját nyelvünket használjuk. amúgy meg nagyon egyszerű a történet, olyan teljesítménnyel kell kirukkolni Londonban, hogy arról ismerjenek fel és gyosan megtanulják.
A himnuszunkat se angol szöveggel hallgatjuk...

maydayray 2011.09.17. 13:13:45

szerencsére már leírták előttem egy páran, hogy mekkora barom a posztoló, így nekem már nem kell. France, igen, az angol szó.

ebedli 2011.09.17. 13:14:49

Hajrá Magyarország!

A qrva külföldiek meg örüljenek, hogy egy olimpián szerepelhetnek velünk.

Rókakígyó 2011.09.17. 13:15:00

@Kalmár: Aranyapám, sokszor nem jó magyarnak lenni hidd el. Sőt ilyen esetben mindig jó letagadni, hogy ahhoz a pöcshöz tartozok, aki nagyhangon nyomja a hunszittya dumát. Az ország megosztott és már az is marad.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 13:16:17

Az átnevezés rendben van, a magyar nemzeti öntudat is rendben van.
Ami nincs rendben az az, ha nemzeti öntudattal akarnak tízmillió (vagy tizenötmillió, ahogy tetszik) embert megetetni, mert látják, hogy a magas szinten művelt szómágia ellenére (vagy éppen azért) kenyér az esetleg nem mindenkinek jut majd.

Hefe 2011.09.17. 13:18:21

nem kell szerenykedni. Nyugodtan irhatjak hogy: orbánfalva.

kissss 2011.09.17. 13:19:49

"Ha a franciáknak, a kínaiaknak, vagy az araboknak megfelel angolul, nekünk miért nem?"

Visszakérdeznék:

Neked miért nem felel meg, ha magyarul írjuk, nem pedig idegen nyelven? He?

ebedli 2011.09.17. 13:20:00

Szervezzen minden ország magának olimpiát, a Magyar Olimpiára pedig Magyar sportolókat!!!

A Magyar Olimpia legyen a Magyaroké!!!!

Zoli74 2011.09.17. 13:21:43

@Patreides: Én hiszek az összeesküvés elméletekben, de szerintem most nem erről van szó. Egyszerűen csak követik az igen nagy népszerűségnek örvendő, és a Hungary feliratot lecserélő hokisok példáját. Mellesleg nagyon helyesen. Egy bajom van csak vele - viccen kívül - , hogy amiatt, hogy több betűből áll, csak kisebb méretű betűvel fér ki a ruhák hátulján.

popocatepetl 2011.09.17. 13:27:37

@KopaszMercis: Neked legfeljebb a narkós kölködet kell eltartani, minket nem, szóval kussolj, te takony!

is 2011.09.17. 13:28:33

@butus: meg a webcímeken is! legyünk .mo! vagy az már Makaó? megnéztem, csak az .mb, az .mi, és az .mj szabad. melyikek legyünk?

ebedli 2011.09.17. 13:28:44

Különben is, ki kíváncsi mindenféle jöttment harmadik-világbeli, sportolónak nevezett nyomoronc szerencsétlenkedésére, van nekünk bőven elég tehetséges fiatalunk.

Aki nem akarja az ő versengésüket nézni, hallgatni, az menjen a Holdra vagy a haldokló Nyugatra nyugodtan.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 13:28:56

@Zoli74: Persze, azért mondom, hogy ez így önmagában rendben lenne.
Csak a nagy "mindent változtassunk meg, mindent nevezzünk át, ha másért nem, hát mert csak" akciókkal a háttérben már ez is más perspektívát kap, akkor is, ha önmagában teljesen ésszerű lenne.

azAttis 2011.09.17. 13:29:48

hajrá Magyarország!

is 2011.09.17. 13:30:49

@poszt: természetesen Magyarország kell, hogy legyünk. az ENSZben is, meg az EU-ban is, meg mindenütt.

Zoli74 2011.09.17. 13:32:23

@Patreides: értem amit mondasz, sőt egyet is értek vele, ebben az esetben mégsem gondolom, hogy erről lenne szó. Legalábbis remélem. Mert ha mégis, akkor inkább írjuk azt, hogy Szittyaföld.

popocatepetl 2011.09.17. 13:33:30

Tisztelt Szerző!

Most mi lesz? A hozzászólások döntő többsége nem osztja a nyomorék véleményedet. Ajjaj, nem kapsz pirospontot az atv-s haverjaidtól.

is 2011.09.17. 13:33:32

@is: ettől még az angol szpíker továbbra is Hungaryt fog mondani, hiszen mi is oroszokat mondunk, és nem russzkij-t, és németeket mondunk, és nem deutschokat, és hollandokat mondunk, és nem nederlandokat.

@Patreides: disztingválni tudni kell. mondjuk a magyarok 85%-nak nem megy, ezt 2008 márciusban sikerült lemérni.

badabing 2011.09.17. 13:37:28

Ez a legnagyobb gond? Parasztvakítás.

Engem jobban érdekel, hogy az országban 1,1 millió embernek miért nincs munkahelye, akiknek nagy százaléka pár év múlva rákban meghal, mert a betegségig stresszelték magukat. Addigra már nem lesz orvos se, aki meggyógyítsa őket, nem lesz nővér, aki ápolja őket. Az illető ha hamarabb öngyikos szeretne lenni és magára gyújtja a házát, nem lesz tűzoltó, aki eloltja a tüzet.
Hajrá Magyarország!

Cortezcos 2011.09.17. 13:41:30

@safranek: neked ezzel semmi dolgod. Mit foglalkozol vele?

magyar ember teli szájjal 2011.09.17. 13:46:45

Nekünk tulajdonítanak majd minden aranyat, amelyet kimondhatatlan nevű országok versenyzői szereznek. Myanmar, Madagaszkár, stb.

Cortezcos 2011.09.17. 13:48:23

@KopaszMercis: arroganciával? :-) Ne haragudj kérlek, hogy Magyarországot Magyarországnak nevezzük..... és még ki is merjük írni. Tiszta nácifasisztakrelikálreakció.... igazad van.

Palmi 2011.09.17. 13:51:16

@Zoli74:
'93 óta FIN a gépkocsijelzés, előtte tényleg SF volt, de az lassan 20éve már....
Csak a pontosság kedvéért.
Hyvää päivänjatkoa

Bloberf 2011.09.17. 13:57:32

Mondjuk egyenlöre a Magyarország saját magunknak szól mert mi tudjuk mit jelent. Jó, néhány okosabb külföldi is. A Hungary meg a világnak. Igaz azért ott is vannak akik megkérdezik mi az a Hungary?
A Magyarország kiejtésével az átlagos külföldinek két helyen lesz /van/ problémája. A "g" "y" és az "s" "z" betükombinációval. Tehát a gy és az sz-el. Nem azt irtam, hogy minden külföldinek hanem azt, hogy az átlagos külföldinek. Na de ez nem egy probléma. Megszokják, megszokjuk.

soproni1 2011.09.17. 13:57:46

@Cortezcos:

Sok álmatlan éjszakám volt, hogy mikor nevezzük már végre Magyarországnak Magyarországot .

Milyen hülyén hangzik:

NagyMagyarköztársaság matrica !

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 13:58:43

Ez az átnevezés itt most nyilván nem egy "Indokolatlan Pingvin" eset, csak annyi történt, hogy jön az olimpia, és felmerült a kérdés, hogy akkor mit írjunk a mezekre... Dönteni kellett, és így döntöttek.
Az más kérdés, hogy a külföldieknek valószínűleg olyan lesz ez a hosszú elnevezés, mint nekünk az, amikor meglátunk egy török feliratot, hogy aszongya "Ürgün mürgü bürgün ürgü". :)
Eddig, ha egy átlagosnál kicsit butácskább brit háziasszony meglátta a sportoló mezén, hogy Hungary, arra legalább rájött, hogy tudunk írni-olvasni, és esetleg még az angolt is képesek vagyunk valamennyire megtanulni. Hát ez most nem lesz. Azt meg eddig is megkérdezte a hozzájuk "baby sitter"-nek jelentkező magyar lánytól, hogy "és mondd csak, arrafelé nálatok ismeritek a tévét?"

Locassen 2011.09.17. 13:59:44

@davidzoli: a HUN az mondjuk az angoloknak is kicsit furán csenghet, ugye így becézték az I. VH-ban a német katonákat...

greycup 2011.09.17. 14:01:53

Azt hittem, eddig a nem magyarok kedvéért volt a felirat Hungary, nyilván mi eddig is tudtuk, hogy Magyarország vagyunk...

Úgy látszik innentől lesz*runk mindenkit, lényeg, hogy jobban buzogjon itthon a nemzeti öntudat. Az egységsugarú külföldi néző meg bekaphatja, művelődjön bazze'... :)

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.09.17. 14:03:37

Hihetetlen, hogy mindenből ki tudjátok csavarni, hogy kicsik vagyunk, kussoljunk, senki nem beszéli a nyelvünket, nyomik vagyunk, senkik vagyunk. Ilyen hozzállással legfeljebb 3 aranyat lehet ám nyerni egy olimpián. Valaki árulja már el, hogy hol van itt többletköltség!

Az olimpiára eleve új ruhákat rendelnek a gyártótól, és a "Hungary"-t is minden eddigi alkalommal rá kellett íratni.

A sablonnál rohadtul mindegy, hogy HUN, Hungary, Hungaria vagy Magyarország a szöveg, mert ugyanannyiba kerül. De ha ennyire fáj nektek ez a nyomorult pénz is, akkor küldjük ki a sportolóinkat a saját alsógatyájukban az olimpiára, úgy olcsóbb lesz!

Aki szerint pedig ahhoz időmilliomosnak kell lenni, hogy az ember kitalálja, hogy Hungary helyett Magyarország legyen a felirat... Hát az elég lassú gondolkodású tag lehet.

Szergej55 2011.09.17. 14:04:40

Felesleges, de ha ettől valakinek jobb napja van, legyen..

Gazdag földmíves polgár gyermeke, part II 2011.09.17. 14:04:42

Tetszik a névváltás. Aki nem ért vele egyet annak csak egy megjegyzés: az hogy HUNGARY az kifelé szól a nemzetköziségnek. A Magyarország pedig nekünk, és mivel bennünket képviselnek, ezért ez a minimum. Elvégre nem az ENSZ színei alatt versenyzünk. Hihetetlen hogy vkinek az a probléma, hogy megváltoztatták anyanyelvére a feliratot, amikor a nemzetek versenyéről van szó. Nem kell ide semmi szkítamagyarkodást keverni.

*azta* 2011.09.17. 14:07:11

általában kiröhögöm a nemzethalált vizionáló nagyonmagyar eszetleneket, de ebben a történetben abszolút nem látom át, hogy mi a probléma a HUNGARY MAGYARORSZÁG-ra való cseréjével. egyáltalán: miért probléma az, ha vállaljuk/felvállaljuk saját nemzetünk identitását (ahogyan azt egyébként mások is teszik). már ez a felvetés is hülyeség, hogy nem tudják kimondani -nyilván mindenki a saját nyelvén fogja mondani a magyart.

bírom ezeket a nyávogó, "mindig minden rossz" írásokat! :D

OFF
ezt most megint a vitakultúra része, hogy valaki akkor mond okosat, ha sok bejegyzése meg kommentje van? kovikám b+!

Zoli74 2011.09.17. 14:11:52

@Palmi: Köszi. Régen fejtettem keresztrejtvényt. :)

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.09.17. 14:13:34

@Modor Tibi: tibikém, te mindig szíveden viseled a fidesz sorsát. mindig báncsák szegényeket, alaptalanul. ez annyira de annyira szomorú :(

-
A magyarkodás a mezeken meg a szokásos pökhendi arrogancia. nincs új a nap alatt.
de én rovásírással is ráírnám hogy minden nacionalista barom kielégüljön ha bevonul világverő csapatunk

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.17. 14:14:34

Teljesen rendben van a névváltoztatás, az ország neve magyarul Magyarország, mint ahogy Kovács István neve sem Steve Smith. A tulajdonnevek már csak ilyenek.

Egyébként sokan ismerik angol nyelvterületen a "magyar" szót is, egy rakás focimeccsen hallottam már angol / arab stb. riportertől remek kiejtéssel, hogy magical magyars (az Aranycsapat után).

greycup 2011.09.17. 14:17:10

@.Pierre Bezuhov.: "én rovásírással is ráírnám"

Vazze, ne adj ilyen ötleteket, mert 5 év múlva tényleg úgy vonulunk be... :)

tundrazuzmo (törölt) 2011.09.17. 14:21:28

Én nem szeretem a Hungary szót, mert a hungaristák jutnak róla eszembe.

És nem szeretem a Pannon szót sem, mert lenyúlta a mobilszolgáltató.

Magyarnak lenni pedig jó dolog, aki ezt nem érti, nem érzi, azt csak sajnálni tudom.

Azt pedig már 2006-ban az MSZP-sek is megmondták: "Magyarország, Magyarország, gyere bátran, Magyarország!"

Ebből kiderül, hogy kik is állnak a dolog mögött...:)

MLaszlo 2011.09.17. 14:25:02

Ez az írás szánalmas. Akit bánt a Magyarország felirat, annak a fejében komoly baj van. Elég baj, hogy anno a jégkorongozóknak úgy kellett ezért mesterkedni... Ilyen hígvelejű ország lettünk.

petimegmondja 2011.09.17. 14:25:34

Mi a legutóbbi válogatott ruhaosztáskor kaptunk "HUNGARY" és "MAGYARORSZÁG" feliratú ruhákat is.

Tök mindegy. Amikor egy világversenyen leülsz az ebédlőben a nemzeti melegítőben, akkor leggyakrabban olasznak néznek, pedig ott a címer is, ami persze tök más, mint az olasz.

Azután persze jön a poén a részünkről: "We're from Hungary, we like to eat (T)urkey"... és ezzel kicsit rögzítünk a származásunkat illetően.

A tény az, hogy van most egy ilyen magyarítási, kvázi nyelvújító mozgalom a MOB-ban. Csupa gyöngyszemek születtek emiatt: windsurf -» "széllovaglás", snowboard -» "hódeszka", "slalom" -» "műlesiklás" stb.
Kíváncsi leszek a "wakeboard-ot, a "kite"-ot, "slopestyle"-t vagy "boardercross"-t minek fogják fordítani...

bolletje 2011.09.17. 14:26:21

No, elmeséltem egy-két hollandnak, hogy miről is megy itt a vita (mert hogy a hollandokra is Nederland vagyon írva, nem Netherlands), de nem értik. Egyszerűen nem értik, ha megfeszülnek sem, hogy miért baj az, ha magyarul írják a sportolókra Magyarország nevét.

kissss 2011.09.17. 14:26:26

@.Pierre Bezuhov.:

"A magyarkodás a mezeken"

Nézd, mivel mi magyarok vagyunk, ezért nem svédkedhetünk, olaszkodhatunk.
De te nyugodtan angolkodhatsz továbbra is.

2011.09.17. 14:36:33

Önmagában ezzel a névcserével semmi gond nincs. Én játszok és nézek jégkorongot, és igenis jó érzés nézni a csapaton a Magyarország feliratot, bár a Hungary sem volt rossz.
A mezen úgyis rajta kell lenni a HUN feliratnak, mert nemzetközileg így azonosítják a magyart. A Magyarország angolul továbbra is Hungary, mint ahogy mi se mondjuk, hogy megyünk Englandba, hanem Angliába. A külföldieknek csak egy újdonság lesz a felirat, kicsit többet beszélnek majd rólunk, hogy az otthoni tévénézők is értsék, hogy mi van odaírva. Ez egy kis ingyenreklám, ami nem árt. Reméljük, hogy a minél több érem miatt is fognak rólunk beszélni nemcsak ezért.

.com 2011.09.17. 14:45:06

@Locassen: pontositsunk : bosh-nak neveztek az angolok a nemeteket, kb annyit tesz mint kaposzta(feju)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.09.17. 14:46:48

Nemeteken Deutschland vagy Germany van?

MySei 2011.09.17. 14:50:44

Hoffmann Rózsának szemet szúrt az angol felirat...

MySei 2011.09.17. 14:53:30

De ha valaki azt meri skandálni, hogy: Ria Ria Hungária!

Az új idők új szele szerint a "Hajrá Magyarország, Hajrá magyarok" a kötelező kiabálvány.

kittrabi 2011.09.17. 14:56:29

Nekem a Dzsuzsák cirilbetüs meze ugrik be erre a hírre. Azt hiszem rendelek belőle egyet, ha lehet.
Tom Brady-s már van.

Turhoparaszt 2011.09.17. 14:57:23

Azért kibaszott durva, hogy már azon is összevesztek, hogyan legyen felírva az ország neve a mezekre. Le merem fogadni, hogy ha ebből nem csinál hírt valami unatkozó takony, senkinek se tűnt volna fel, ha suttyomban megváltoztatják a feliratot, és csak az olimpián szembesültök vele. Nem mondom, hogy miattatok tart itt ez az ország, de néha napalmot baszkodnék az összes unatkozó troll házára.

Kalmár 2011.09.17. 15:04:15

@Rókakígyó: Ez mennyiben függ össze a felirattal? Nem az a kérdés, hogy legyen rajta felirat vagy nem.

Hunor Levente 2011.09.17. 15:04:57

Magyarországnak indulnia se kellene az olimpián.

grünweinsalz 2011.09.17. 15:09:06

Most az osztrákok (Österreich, Austria, ne adj Isten Ausztria) duzzogjanak Bécs (Wien) miatt, a németek (Deutschland, Germany, Aleman) Lipcse (Leipzig), Bréma (Bremen), lengyelek (Polska, Poland) Varsó (Warsawa), Krakkó (Krakow) miatt?

AnnaKarenina 2011.09.17. 15:09:07

Lehet mindenféle magyarázatot kitalálni, a lényeg mégis az, hogy a világ le van tojva, ha nem ért, ír, olvas magyarul. Tanulják meg! Talán jobb is lesz így, ha olyan eredményeket érünk el, mint a legutóbbi olimpián, kevésbé tudnak azonosítani, persze gond is, ha lesz jó eredményünk.
Érthetetlen és begyöpösödött álláspont, hogy amikor végre van egy bejáratott közös nyelv a világon, az angol, amellyel nem mellesleg a világ legeldugottabb helyein is találkozni lehet, akkor nekünk muszáj erőltetni ezt a néhány millió ember által beszélt nyelvet. De még ez is lehetne, csak lenne ott a Hungary is. Ez még jobb üzlet is lenne a gyártónak.

joszip 2011.09.17. 15:11:54

@maydayray: "szerencsére már leírták előttem egy páran, hogy mekkora barom a posztoló, így nekem már nem kell."

És már nekem semm kell :))))))

pistola 2011.09.17. 15:11:56

nem túl praktikus egy nemzetközi sportrendezvényen így kiírni, de amúgy leszarom.
mi tudni fogjuk ha mi nyertünk valamiben egyébként is, legfeljebb külföldön nem tudják kommentálni rendesen... :)

seahawks 2011.09.17. 15:13:14

szereintem maradjun hungry a felirat, úgyis állandóan éhes vagyok

joszip 2011.09.17. 15:14:08

@bolletje: "Egyszerűen nem értik, ha megfeszülnek sem, hogy miért baj az, ha magyarul írják a sportolókra Magyarország nevét."

Szerencsések, akik nem értik. El sem tudják képzelni ezt a sötétséget, ami itt van.

bolletje 2011.09.17. 15:16:40

@AnnaKarenina: "Érthetetlen és begyöpösödött álláspont, hogy amikor végre van egy bejáratott közös nyelv a világon, az angol, amellyel nem mellesleg a világ legeldugottabb helyein is találkozni lehet, akkor nekünk muszáj erőltetni ezt a néhány millió ember által beszélt nyelvet."

You are totally right. We should all speak English!

potyus 2011.09.17. 15:18:32

Hülyék országa lettünk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Helyiség nevek kiírva magyarul, majd rovásírással. Kinek? Minek?

Roosevelt nem jó, legyen Széchenyi. Az teljesen mindegy, hogy már a híd is, a rakpart is Széchenyi, legyen a tér is, így egy kupacban, hagy hülyüljön meg a turista.

Köztársaság tér nem jó, igaz annak hívták 65 éve, de kellett egy tér ami jó nagy, hiszen tényleg egy nagy ember II. János Pál nevét kapta. Én akkor is köztársaság térnek tudom be.

Nem jó a Moszkva tér, ez is megélt vagy 60 évet, így ismeri mindenki, legyen Szél Kálmán tér, megemlékezve a kormány programjára, mert a mai fiatalok és a közép korosztály erre asszociál. Az Oroszokat meg sikerült jól megsérteni, szar ügy, majd megbékélnek.

A HUNGARY felirat meg elavult, jöjjön a MAGYARORSZÁG.
A legvéresebb kommunista időben is jó volt a HUNGARY, most hogy ismét megfelelő diktatúra van kialakulóban, azért változtatunk, hogy emlékezetes legyen, ezt már "ezek" találták ki.

Hajrá őrültek, Hajrá Magyarország!!!!

KopaszMercis 2011.09.17. 15:19:24

@Cortezcos: Nem erted, de gondolom ez nem lep meg teged...

Kalmár 2011.09.17. 15:20:05

@KopaszMercis:" Hol ez a neve 100.000 km2.. a vilag egy kicsit nagyobb... nekem pl tok furcsa lenne ha angolul irnak a magyar alkotmanyt... vagy mi is a neve annak, ami ugy nez ki, mintha valaki rahanyt volna a jobbikos valasztasi programra? "

Van kavarodás a fejedben.
Zavar, hogy Magyarországot így nevezik, mert csak itthon ez a neve...?!.. komolyan? Azt tudod ugye, hogy olyan sportolók fogják viselni a nevet, akik maguk is így nevezik és minő véletlen egybeesés, pont ezen a 93 ezer km2- en élnek.

Az pedig végképp érthetetlen, hogy a magyarul írt felirat zavar és azt azzal indoklod, hogy az alkotmányt sem írhatják ANGOLUL..? WTF??

Összefoglalva azt állítod, hogy angolul kellene írni, mert az alkotmány sem lehet angolul(congrtulation) és különben is azokon hülyén néz ki aki így nevezik.
aha.
Nem kellene bevallani inkább, hogy a Fideszt utálod és tök mindegy mit csinálnak, te allergiás sokot kapsz?

KopaszMercis 2011.09.17. 15:24:24

@popocatepetl:
narkos volt az anyad, amikor veled terhes volt :)

potyus 2011.09.17. 15:24:37

@petimegmondja: Hasonló szójáték vicc:

Londoni kuplerájban.
Ágyban a munkatársnő egy kliensel.
Az ember nagyon sokáig dolgozik, a hölgy kezdi unni a dolgot, és rá kérdez: darling are you finish?
No, I am Polish......

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.17. 15:26:07

Jobb a magyar nyelvű változat. Sok országban hasonlóan csinálják.

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.17. 15:27:41

@AnnaKarenina:

"Érthetetlen és begyöpösödött álláspont, hogy amikor végre van egy bejáratott közös nyelv a világon, az angol, amellyel nem mellesleg a világ legeldugottabb helyein is találkozni lehet, akkor nekünk muszáj erőltetni ezt a néhány millió ember által beszélt nyelvet."

Igazad van. Ennek azonban az égvilágon semmi köze a blogbejegyzés témájához.

KopaszMercis 2011.09.17. 15:28:06

@Kalmár:
Ha elolvastad volna nem az zavar, hogy az lesz kiirva, hogy magyarorszag, hanem az oda vezeto ut... es igen eltalatad, valoban harom szamjegyu az IQm ezert tenyeg kiraz a hideg a fidesztol.

En kerek ezert elnezest.

heidt 2011.09.17. 15:28:51

Tökéletes!
Milyen nagyot fog nézni a világ, hogy hirtelen ilyen sok sportoló indul MADAGASZKÁR színeiben,
Egyértelmű, hogy a szókép alapján ez fog eszükbe jutni, hiszen ez az a szó, amit már sokszor láttak.
(Néhány hete a magyar sportolók oklevelére is MADAGASZKAR-t írtak.)

bolletje 2011.09.17. 15:30:57

@heidt: nem Hondurast Hungary helyett? :P

Csak azok fogják ezt gondolni, akik keverik Ausztriát Ausztráliával, de nekik már úgy is mindegy... :)

popocatepetl 2011.09.17. 15:38:35

@KopaszMercis: tényleg a bátyád az apád?

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.17. 15:38:51

Hozzáteszem: pl. az EU-összejöveteleken aa magyar küldöttség tábláira mindigis csak "Magyarország" volt írva, sosem "Hungary". Ez a bevett EU-szokás ugyanis, ezzel tisztelik a hivatalos nyelveket. A tárgyalás persze már az esetek 80 %-ában angolul megy, de a felirat az nem "Hungary".

Az összes többi EU-tagállamnál ugyanígy van. Beleértve a két nem latin betűs tagállamot is, a görögöknél a szöveg ΕΛΛΑΔΑ, a bolgároknál БЪЛГАРИЯ, latin betűs változat NÉLKÜL.

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.17. 15:42:07

@max val, a bircaman:

Nagy nehezen találtam képet is, bár nem a legjobb: topnews.in/files/EU-summi.jpg - jó látható a magyarok magyar nyelvű és a lengyelek lengyel nyelvű táblája.

Kalmár 2011.09.17. 15:46:37

@KopaszMercis: Nincs bocsánat. Egyébként a 100-as IQ még nem elég, ahhoz, hogy dicsekedj vele, bár ha több lenne, akkor elég lenne ahhoz, hogy NE dicsekedj vele...
Azt persze nem értem, hogy miért kevered ide. Teljesen zagyva dolgokat hordasz össze egy halomba.
A saját kommentedet sem érted?

KopaszMercis 2011.09.17. 15:49:13

@Kalmár:
nem baj oruljel, most mar fogod tudni kinek kell szurkolni az olimpian, mert ugy lesz kiirva, hogy te is ertsed. Ez a lenyeg ;)

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.09.17. 15:58:10

Ez megint a magyarkodó, idióta, kivagyi seggfej fidesz banda hülyesége.
Nem így ismer a világ bennünket, most majd megismerik a magyarok istenét.

A közröhej Schmitt Pál , Dájcsfürj ..mikor magyarosít már szarjankók?

M_R 2011.09.17. 16:01:52

szerintem rovásírással kellene ráírni... Akkor még a madjarok sem tuddnák elolvassani...

zuzzer 2011.09.17. 16:02:51

Mivel Magyarország az országunk neve és nem hungary, teljesen korrekt a változtatás. A sok népnemzeti és egyéb baromság, meg baromság. Ennyi.

mallamut · http://kerdesek.hu 2011.09.17. 16:04:31

sztem teljesen jó, tehát no comment aki beleköt

Vén Csataló 2011.09.17. 16:14:50

Mielőtt nagyon kiborulnál közlöm, hogy a franciák nem angolul írják ki, hogy France, hanem franciául. Mivel franciául is France.

873ujr3rk 2011.09.17. 16:14:54

Kedves blogtulaj, még az orosz megszállás alatt sem Vengerszkij felirat szerepelt a sportolókon, nem vágom miért para ha nem Hungary leszünk. Nem megfeledkezve a hungry hungary hasonlóságról sem, szerintem helyes döntés.

dennisthemenace 2011.09.17. 16:15:08

@Akitlosz: Remélem, jól fizetnek ezért a hulyeségért, amit ide írtál, mélymagyar testvér...

unionist 2011.09.17. 16:17:08

much ado about nothing

maydayray 2011.09.17. 16:25:25

@max val, a bircaman: bezony bezony, szopok is vele gyakran :-)

popocatepetl 2011.09.17. 16:25:46

@Tetű Lázár takarodj!: "Ez megint a magyarkodó, idióta, kivagyi seggfej fidesz banda hülyesége.
Nem így ismer a világ bennünket, most majd megismerik a magyarok istenét"

Téged valóban nem így ismer a világ, hanem nyugatra lopni járó koszos retkes féregként. szerencsére te nem vagy Magyarország része, csak egy fekély rajta.

Kalmár 2011.09.17. 16:29:16

@KopaszMercis: Sokkal szomorúbb, hogy te viszont NEM fogod érteni. Tényleg olcsó egy billentyűzet, vegyél végre...
Persze ha abban az országban nem árulnak ami a te hazád, akkor bocs.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 16:29:28

A jelentősége mindig inkább a változtatás tényének van, nem annak, hogy eddig hogy hívtak valamit, vagy ezután hogy hívják. Nyilván az oroszok sem vették volna sértésnek, ha amúgy egyáltalán nem lett volna Budapesten Moszkva tér, vagy az ámerikaiak sem, ha nem lett volna Roosevelt tér... De az már igenis feltűnik nekik, és nem pozitív értelemben, ha törlik ezeket a neveket. Annak már jelentősége van a számukra, egy jelzés feléjük.
A Hungary eddig nagyfokú udvariasság volt a részünkről a világ felé, és kifejezte a vágyunkat, hogy fogadjanak el minket, a "kis sárga citrom" érzésünkkel együtt. nem kell ennyire udvariasnak lenni, de ha eddig azok voltunk, a változtatás az, ami feltűnik majd, és lesz, aki ennek jelentőséget fog tulajdonítani, mert egy eseménysorba illeszti.
Egyébként mi lenne, ha 2012-ben még
____Magyarország____
_______Hungary______
lenne a mezeken a felirat?
Ha jól emlékszem, a finnek is először a "Suomi Finland" feliratra váltottak, "tanítási" célzattal.
Nekem legalábbis így ugrik be...

pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2011.09.17. 16:30:01

Mi van srácok, le kell cserélni az otthoni ezer éves adidas hungary felsőt? Jaaaa, hogy még az sincs. Akkor csak a szemeteket égeti majd ki a Magyarország felirat. Nekem is úgy fááj...

cso zsi 2011.09.17. 16:30:28

@butus: Az minden rendszámon angolul van. @heidt: Madagaszkárral nem is lenne baj, elvégre volt magyar királya: Benyovszky Móric.

Chapell 2011.09.17. 16:44:41

Azért Magyarország, mert magyarok vagyunk és nem hunok immár. Ezért.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.09.17. 17:00:54

@cso zsi: No és? Kit zavar ez a kis apróság. Egy fülkeforradalmárt biztosan nem!

MySei 2011.09.17. 17:25:30

Olyan nehéz lenne NOB-ilag hozni egy határozatot, hogy kötelező jelleggel mindenki a saját nyelvén, és alatta angolul is felírná?

Pali bácsi elintézhetné, elvégre majdnem nobelnök lett.

2011.09.17. 17:27:12

Már kezdtem félni...

Olvastam itt mindenféle gazdasági cikket, írtak benne minden félé, hogy ilyen, meg olyan szarul állunk.
Meg, hogy ekkora, meg akkora az államadósság.
Meg, hogy mi mindent b*szott el a fülkeforradalmi nemzeti ifjúság.
Meg hogy mennyi pénzt herdáltak el erre-arra.

De csak minden rendben van, csak sínen a gazdaság, az ország és a nemzet, ha ilyenekre költjük a pénzt és az időt.
Hiszen, ha nem lenne minden rendben, ahogy a rohadt szemét mocskos elmúttnyócéves köcs*g komcsi brigád állítja, akkor nem tudnának a fülkerforradalmi ifjak ilyenekkel foglalkozni!

MINDEN A LEGNAGYOBB RENDBEN, ÉN MONDOM!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.09.17. 17:34:19

"De mégis miért? Ha a franciáknak, a kínaiaknak, vagy az araboknak megfelel angolul, nekünk miért nem?"

Azért, mert nem angol, sőt, amerikai gyarmat vagyunk, és nem az angol az egyetlen nyelv, amelyen kiírhatnánk. Az olimpia hivatalos nyelve tulajdonképpen a francia, például.

Azért magyarul írjuk ki, amiért a finnek finnül stb. A "MÁDJÁR" vagy "MÁDZSÁR" már elés sokfelé ismert. Elég, ha az elejét felismerik. Majd megszokják. Hogy ezért háborogni miért kell, bevallom, nem értem.

A France pedig egy nagyon mókás öngól volt.

Viktus 2011.09.17. 17:35:12

@Hivatásos beszólóművész:

Nem kerül igazán sokba ... a Nike, Adidas stb. verseng , hogy mennyi ország viseli a cuccaikat az nekik a legfőbb húzó reklám a foci után ...
Főleg olyan országoknál, amelyek versenyzőit valószínűleg mutogatják is, mert hiába vagyunk globálisan egy jelentéktelen pont jó pár érmet felmarkolunk minden Olimpián ...

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 17:35:57

Egyébként jó, hogy most a feliratról vitázunk, mert különben arról kellene beszélni, hogy jövőre a londoni olimpián az a történelmi esemény is bekövetkezhet, hogy számunkra tényleg csak a részvétel lesz a fontos, és egyetlen aranyérmet sem nyernek a sportolóink.
Ahogy a magyar sport jelenleg áll, ez egyáltalán nem elképzelhetetlen.
És akkor majd megint lesz valaki, aki elmagyarázza, hogy semmi gond ezzel, vannak ennél fontosabb dolgok is, és egyébként is most kerültünk a valódi, minket megillető helyre. 2008-ban már voltak ilyen szövegek...

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 17:40:00

@MySei: A NOB egyelőre azt szeretné elérni, hogy a döntéshozói az olimpiák rendezésére pályázók által ne lehessenek megvesztegethetők.
Ha ezt sikerül elérnie, majd nyilván foglalkozik marh... akarom mondani más dolgokkal is. :)

Viktus 2011.09.17. 17:43:13

@Patreides:

Igazából az volt csoda, hogy a jelentéktelen lélekszámhoz képest mennyit besöpörtünk ... Londonban is nyernek a versenyzőink még pár aranyat.

2011.09.17. 17:44:00

@Viktus:
Még a végén kiderül hogy keresünk rajta! :)

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2011.09.17. 17:53:59

elég fura, de ez a nemzeti öntudatépítés, utcaátnevezés, stb nem csak figyelemelterelés arról, hogy semmit se tudnak kezdeni a gazdasággal; csak az áfaemelés és a megszorítás működik? szóval az emberek inkább dühöngjenek a kis dolgon, mint észrevegyék, hogy nagydolgot szépen keresztülnyomják rajtuk?

hallari 2011.09.17. 17:59:55

Na! A franciáknak könnyű! :)

NYJetsTD 2011.09.17. 18:01:24

@Patreides: a 16.29-es írásodban említett dupla felirat teljesen elfogadható lenne, mindenki elégedetten hátradőlhetne. Egy angol nyelvterületen megrendezett olimpián így maradna a régi megszokott felirat is, de legalább láthatnák az új kiírást is. Probléma letudva, viszontlátásra, az utolsó kapcsolja le a villanyt...

hallari 2011.09.17. 18:03:07

@TheSlaydo: @butus: A "H" nemzetközi jelzés, nem lehet csak úgy megváltoztatni.

eloi 2011.09.17. 18:07:43

Az angolszászok azért hívják az országunkat Hungary-nek, mert a hun nemzetségből eredeztetik a népet és a hunok országát. (Hunor-Magor történet.) Vagy nem? A hasonló csengés az "éhessel" csak véletlen.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.09.17. 18:08:58

@popocatepetl: Anyád a legjobb szerető a vidéken , sokan mondják te barom!

Viktus 2011.09.17. 18:12:43

@Hivatásos beszólóművész:

Könnyen lehet szponzorok ilyenek ...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.09.17. 18:30:44

@hallari: Te még nem tudod, hogy a fülke forradalmároknak mindent lehet. Nemzetközi jelzés ide, vagy oda, ők 2/3-al eldöntik!

NA YA! 2011.09.17. 18:41:03

A mez felirata ez lesz:
MAGYARORSZÁG
(a megszorítás mentes övezet)

f.fredericks 2011.09.17. 18:47:17

Ezt a problémát egész egyszerűen lehetne orvosolni. Még pedig úgy, hogy minden országnak, a rendező (házigazda) ország nevén kéne kiírni a nevét. Például Párizsban Hongrie, Londonban Hungary, Berlinben Ungarn, a szegedi kajak-kenu VB-n meg Magyarország. Így aztán nem lenne balhé, és akkor amikor itt vannak a németek akkor ők is Németország nevű mezben kajakozhatnának.

dennisthemenace 2011.09.17. 19:09:15

@popocatepetl: Mi van, irigyled, mert le tudott lépni a FideSS államból?

hoseman 2011.09.17. 19:09:26

fosom agyon az egész témakört

aáb · http://azsiaport.hu 2011.09.17. 19:34:39

@Patreides: lehet ugyan, h tanítási célzattal, de a finn mezeken a Finland felirat nem angolul van, hanem a legnagyobb lélekszámú kisebbségük nyelvén, svédül.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.17. 19:45:29

@bolletje:

Mert Hollandiában nem volt semeddig sem nemzetrontó kommunizmus, így náluk nincs is annyi "baloldali", aki ilyeneken akadna fent.

Sőt eleve eszükbe sem jutna, hogy holland helyett éppen az aktuális gazda nyelvén írják ki magukat.

"Magyar ember nem érzi jól magát, ha nem szaros a nyelve."

/ Hofi Géza /

Az ország jó pontokat akar szerezni más országoknál, de olyan módszerekkel, amelyeket észre sem vesznek az imádott seggek, de legalábbis a ki nem szarja le kategória, hogy a magyarok mit irkálnak a melegítőikre.

Úgyhogy ez az ügy a magyaroknak fontosabb, ezért is kell magyarul kiírni.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.17. 19:49:13

@MySei:

A Hungaria latinul van. És az ország rövidítése is a gépkocsikon, a sportversenyeken, vagy az interneten is ebből származik. Az nagolok is ebből vették a saját szavukat ránk.

Olyat sohasem kiabált senki, hogy ary, ary, Hungary.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.17. 19:55:11

@AnnaKarenina:

Ha mi magunk nem "erőltetjük" ezt a néhány millió ember által beszélt nyelvet, akkor senki más sem fogja.

Lehet neked tök mindegy, hogy a leszármazottaid magyarok lesznek-e, vagy angolok, de másoknak meg nem és ez utóbbiak miatt létezik még ma is magyar nép, magyar nyelv, magyar ország.

Ha nem tetszik a nyelvünk, csak az angol, szíved joga nem erőlködni, új hazát választani.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.17. 20:01:27

@max val, a bircaman:

Azt ugye tudjátok Anna Kareninával együtt, hogy az angol azért lett világnyelv mert erőltették a beszélői, hogy az legyen?

Amelyik nép meg nem erőlteti a saját nyelvét az a nyelv és nép eltűnik.

Tapogatott Kukorica 2011.09.17. 20:04:06

Vagy csak üresen kell hagyni a mezeket. Aztán majd születnek a legendák a semmiből jött senkikről, akik viszik az összes aranyat, de senki nem tudja hová.

AnnaKarenina 2011.09.17. 20:05:37

@bolletje: Nem kell mindannyiunknak angolul beszélnünk, de ez végre egy olyan nyelv, amit könnyen el lehet sajátítani olyan szinten, amivel jól el lehet boldogulni vele a világ minden részén.

Vkat118 2011.09.17. 20:08:12

@hallari: Már készen van népünk és pártunk válasza az esetleges külföldi agresszióra. Ha a németeknek lehet D-s és a spanyoloknak E-s rendszámuk, a magyar emberek sem érdemelnek egy M-s nél kevesebbet!

fran7 2011.09.17. 20:11:49

Nem értem a vitát. Minden nép igényliazt, hogy a saját nevét használják az idegenek. A szlovákok nem szeretik a tótot, mi nem szeretjük a bozgort, számik nem szeretik ha lappoknak hívják őket. a hantik sem osztjákok, a manysik nem vogulok. Mert ezek általában sértők. Liberális barátainkat a magyarok érzékenysége miért nem érdekli. Nekünk is jogunk van a saját magunk által használt nevünkhöz. Mint mindenki másnak. Ugyanúgy fel fognak ismerni bennünket ha Magyarország lesz a mezünkön. Miért más a nevünk?

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.09.17. 20:12:06

Úgyse nyerünk semmit, akkor meg mindegy, hogy mi van a mezre írva. Ezzel elismertük, hogy jelentéktelen, kis nemzet vagyunk. Ahhoz méltó húzás ez.

fran7 2011.09.17. 20:14:26

@Reckl_Amál: Nincs olyan, hogy jelentéktelen kis nemzet.

AnnaKarenina 2011.09.17. 20:14:27

@Akitlosz: Ez van, ha a szíved nagyobb, mint az eszed. Ez a dolog nem arról szól, hogy nekem, neked, a gyerekeinknek magyarul kell-e beszélnünk, mert persze, hogy igen. De azt mutogatni a világnak egy versenyen, hogy Magyarország, amit sem fel nem ismernek, sem kimondani nem tudnak, felesleges. Az olimpián a felirat az azonosításra szolgál, nem másra. Ilyen értelemben tökhülye az, aki kitalálta, hogy ne Hungary legyen.
Az angol nyelv meg arra jó, hogy bárkivel a világon szót érthess, ami legalább annyira fontos, mint az, hogy a hazádban az anyanyelveden beszélhess.
Grúziát a saját nyelvükön Szakartvelo-nak hívják, de mégsem ezt nyomatják a világnak, hanem elfogadják a külföldiek által mindig is használt Georgiát (pedig ez még az USA-állam miatt félre is érthető), mert tudják, hogy így ismerik fel őket.
Szóval azért érezheted, benne van ennek a kérdésnek a megítélésében, hogy hogyan viszonyulunk a világhoz, akarjuk-e, hogy tudjanak rólunk, elfogadjanak, vagy csak ülünk itt bezárkózva a 93 ezer nkm-en.

mikka 2011.09.17. 20:45:19

Csak ugy halkan jegyzem meg hogy muveltebb amerikai es kanadai barataim mindig kijavitottak ha szoba kerult a nemzetisegem..mely szerintuk helyesen nem Hungarian hanem Magyar..es milyen igazuk van. Ha ezt az ertelmes, muvelt angolszaszok belatjak akkor a magyar szuklatokoru es mas nemzetek segget nyalo "liberalis" "politikusok" es "kozirok" miert nem ertik??? Ismetlem ujra hogy mindenki ertse..a muvelt angol anyanyelvu ember tudja hogy mi MAGYAROK vagyunk es ki is tudjak mondani..Na errol ennyit..

dr. v.b.1990 2011.09.17. 20:47:59

1. Ha eddig nem zavart senkit a Hungary felirat,akkor miért?
2. Csak nem megint valaki jó fog járni a mez feliratozással?

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 20:51:48

@Akitlosz: Szerintem, amikor az "aktuális megszálló uraink" az oroszok voltak, akkor nem írták a magyar sportolók mezére oroszul, hogy Vengrija. Úgyhogy ez a "mindig az aktuális s*** nyalása" dolog azért kicsit sántít. Legalábbis ebben.
Jelenleg - és már régóta - az angol a nemzetközi közös nyelv... és ennyi. A lengyelek, és rengetegen mások is akartak egy még egyszerűbb, könnyebben tanulható közös, mesterséges nyelvet, az eszperantót, de ez nem jött össze nekik. Mert eszperantó ország nincs, hatalmas gazdasági és katonai erővel, meg pl. hollywoodi filmekkel.

mikka 2011.09.17. 20:56:59

@Patreides:

Ember ennek semmi koze az angol nyelvhez vagy barmi politikahoz.. Ez csupan arrol szol hogy mi magunkat, itt ezen a foldon ahol elunk, hogy definialjuk.. Mi magyarok vagyunk, igy leirva is..en egyedul pedig Magyar barhova megyek, ezt is irom minden "rubrikaba" ahova kell nemzetiseget irni..Mindenhol ertik. Az erdekes az hogy meg japanban sem volt gond ebbol. Kimondottan orulok hogy vegre van egyseges, es tisztazott megnevezes,akar melegitofelsorol akar egyeb dologrol van szo. Ez nem nacionalista kerdes tehat ne is probalkjak meg a korlatoltak annak beallitani.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 20:58:15

@AnnaKarenina: Grúziát a grúzok valóban Szakartvelo-nak hívják, de ami még rosszabb, საქართველო -nak írják. :)
És azt nem bánják, ha a külföldiek Georgia-nak emlegetik, de attól. hogy "Grúzia" azért már szerintem bizony hülyét kapnak. :)

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 21:01:15

@mikka: Én egy kommentre reagáltam, ha azt elolvasod, tudod, hogy miért írtam, amit írtam.
Anélkül, amire reagáltam, kár itt kivesézni, hogy miért nem jó, amit írtam. A kettő; az eredeti reag, és az én válaszom arra, ezek így együtt adják ki a dolog értelmét.

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 21:06:25

Egyébként nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy amikor valaki az USA-ba utazik, azt írja-e a rubrikákba, hogy "magyar", "Magyarország" vagy azt, hogy Hungarian és Hungary.
Csak úgy érdekelne...
És ha esetleg az utóbbiakat (nem tudom), akkor arra is kíváncsi lennék, hogy azért elutazik-e, vagy beint nekik egyet, és inkább büszkén itthon marad. (Lásd Sólyom László és a szigorított amerikai biztonsági intézkedések esetét.)

mikka 2011.09.17. 21:12:05

@Patreides:

a valaszodat ertem es elfogadom viszont az ujabb kommentedre azt kell mondjam hogy epp 2 napja erkeztem haza egy usa canada korutbol es mindket helyen "magyar" a nemzetisegem a megfelelo rubrikakban es nincs is gond ezzel
ugyan is az utleveledben is Magyar a nemzetiseged nem Hungarian
Soha nem volt gondom ebbol pedig en aztan sokat utazom a vilagban

Patreides · patreides.blog.hu 2011.09.17. 21:46:40

@mikka:
Mondjuk régebben még Jules Verne-t is Verne Gyulának írták Magyarországon, Karl May-t meg May Károlynak, de ezeket talán még ma is így mondjuk.
Csak valamikor később változott ez meg, amikor az ország ki akart törni valahogy a vasfüggöny mögül, ahová az ötvenes években zárták, és mindenki próbált "nyugatiasnak" mutatkozni.

Zoli74 2011.09.17. 22:24:33

@f.fredericks: Nagy ötlet a rendező ország nyelvén írni Magyarországot, feltéve, hogy minden szövetség csak 4 évente megy külföldre versenyre. Különben elég sok nyelvű felszerelést kellene tartani mindenkinek.

Zoli74 2011.09.17. 22:36:57

@Hivatásos beszólóművész: Szerinted az olimpiára a szertárból kivett, agyonmosott melegítőben fogunk menni, vagy újban? Mert ha újban, akkor tök mindegy mi van a hátuljára írva, ugyanannyiba fog kerülni.
Egyénként ha vannak valakik, akik ebben az országban megérdemlik, hogy költsenek rájuk, azok többek között a válogatott sportolók függetlenül attól, hogyan szerepelnek majd az olimpián. Persze én sem bánnék pár aranyérmet.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.18. 00:31:02

@AnnaKarenina:

A Föld minden nemzetének joga van saját magát és az összes többi nemzetet is úgy nevezni, ahogyan csak nekik tetszik.

A magyarnak is.

Azonosításra meg akad éppen elég más mód is. A színek, a címer, a mezszám, a sportoló neve, és az ország hárombetűs kódja, ami továbbra is hun marad.

A magyarnál jóval kisebb, még kevésbé ismert és értett népek is a saját nyelvükön nevezik magukat.

Ha ennyire rühelled az anyanyelvedet és ennyire imádod az angolt, akkor miért ide írogatsz magyarul?

Nem tök buli, hogy bárkivel a világon szót érthetsz? Amúgy majd rájösz, hogy ez mennyire nem így van, de mégis a magyarral próbálkozol itt is, nem az angollal.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.18. 00:36:00

@Patreides:

Itt nem a nagy nemzetközi közös nyelvről van szó.

Eltévedtél.

Nem demokratikus szavazás kérdése, de meg lehet nézni, hogy hány ország használja a melegítőkön a saját nyelvét feliratozásra és hány használja a saját nyelve helyett az angolt?

Van még latin betűt használó ország Magyarországon kívül amelyik nem a saját nyelvét használja?

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.18. 08:21:32

@Akitlosz:

A magyar "erőltetve" van jelenleg is. A világ több ezer nyelvéből van kb. 200 kultúrnyelv, egyik a magyar. A kultúrnyelvek fennmaradása biztos.

Ettől teljesen független kérdés, hogy mi a világnyelv. A világnyelv az angol, ez egy eldőlt kérdés. A magyar sosem volt, sosem lesz az.

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.18. 08:23:56

@Patreides:

"Egyébként nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy amikor valaki az USA-ba utazik, azt írja-e a rubrikákba, hogy "magyar", "Magyarország" vagy azt, hogy Hungarian és Hungary.
Csak úgy érdekelne..."

Ennek semmi köze a támához. Az USÁ-ba utazásnál nyilván mindenki "Hungary"-t ír, hiszen így van ANGOLUL. A vita másról szól: arról, hogy a mezekre angolul vagy magyarul jobb az ország nevét ráírni.

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.18. 08:36:08

@Walter Melone:

Idézet a blogodból:

"Miért tudja minden értelmes nemzet ráírni arra a kis füzetre, hogy Passport, és mi miért nem vagyunk képesek rá?"

Téves. Egy rakás ország útlevelén csak a saját nyelvén van rajta az "útlevél" szöveg.

Az EU-országok közül 24 CSAK a saját hivatalos nyelvén tünteti fel az "útlevél" szót, köztük a nem-latin betűs Görögország is.

A 3 kivétel:
- Lengyelország: rá van írva franciául és angolul is,
- Bulgária: rá van írva angolul is,
- Ciprus: rá van írva angolul is.

Bocs, de mielőtt valamit írsz, miért nem nézel utána?

popocatepetl 2011.09.18. 09:14:58

@Tetű Lázár takarodj!: "Anyád a legjobb szerető a vidéken , sokan mondják te barom! "

Neked is bejött? Jobban mint a sajátod?

popocatepetl 2011.09.18. 09:18:06

@hoseman: @v.b.1990: "1. Ha eddig nem zavart senkit a Hungary felirat,akkor miért?
2. Csak nem megint valaki jó fog járni a mez feliratozással?"

1. sokakat eddig is zavart, pld engem
2. mindig új mezeket csinálnak, tehát mindegy, hogy mit írnak rá, ugyanannyiba kerül
3. jellemző a gondolatmeneted a fajtádra, a mutyizós fajtádra

popocatepetl 2011.09.18. 09:19:30

@Reckl_Amál: "Úgyse nyerünk semmit, akkor meg mindegy, hogy mi van a mezre írva. Ezzel elismertük, hogy jelentéktelen, kis nemzet vagyunk. Ahhoz méltó húzás ez."

Remélem a saját nemzetedről beszélsz, nem a mienkről, a magyarról.

popocatepetl 2011.09.18. 09:20:27

@hoseman: "fosom agyon az egész témakört "

Akkor minek hozzászólni? Képzeld mi lenne ha mindenki lefosna téged amikor éppen nem érdekled őket! Szép nagy kupac lenne rajtad.

M. Bertalan 2011.09.18. 09:21:46

igen, a számos marhaság közül az a legnagyobb, hogy ez most valakinek biznisz. Tényleg úgy gondoljátok, hogy valaki most nekiáll feliratozni??
Az adidas gyártja a mezeinket, mindenképpen vadiúj mezeink, melegítőink lesznek, egyetlen egy fillérrel sem kerül többe a felirat.

popocatepetl 2011.09.18. 09:22:06

@dennisthemenace: Fingom sincs, mire válaszoltál, de miért irigyelnék bárkit aki lelépett innen? Olyan nagy dolog lelépni? Vagy neked nem megy? Tanultál volna szakmát vagy legalább egy idegen nyelvet, te buta proli!

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.09.18. 09:43:06

@M. Bertalan:

Ez bizony nagy tudatlanságra vall, igazad van.

Eléggé közismert tény, hogy pl. minden olimpia előtt van mezválasztás, a MOB megállapítja, hogy milyen legyen az aktuális viselet. Ezt még én is tudom, pedig a sport abszolút nem érdekel.

dennisthemenace 2011.09.18. 09:57:16

@v.b.1990: Egyrészt: igen, valószínuleg.
Másrészt: Kell valami az egyszeru embereknek, amin elvitatkoznak egy darabig és nem veszik észre az újabb, aktuális átbaszást.

dennisthemenace 2011.09.18. 09:59:11

@popocatepetl: Beszélek nyelvet, szakmám is van, lelépnem is sikerult. Hálistennek.
Legalább nem élek egy orszagban nagypofájú fizetett bértopikolókkal, olyanokkal,mint te, seggfej.

hallari 2011.09.18. 14:15:38

@heidt: tényleg! Ez egy adekvát magyarázat. Egyszerűen nem fért a fejembe (meg gondolom másnak se), hogy lehet a 'Hungary'-t összekeverni Madagascar-ral...

popocatepetl 2011.09.18. 19:13:03

@Hunor Levente: Nem tudom, mire válaszoltál.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.18. 22:21:29

Az volt már, hogy számmal jelöljük az országokat, és közös beszerzésse ócsítva mindenki kék melegítőben legyen? Vagy akkor már ne is országok induljanak, hanem egyének, individuumok, sztárok, celebek. És minden olimpia Jew Yorkban legyen, mert ott sokan laknak, meg sok lenne a néző. És aki hajrámagyarkodik a lelátón, azt vasra verve vigyék el nemzeti feszültség szításáért.

popocatepetl 2011.09.19. 11:31:51

@dennisthemenace: Na, végre megvan a magyarázat, hogy miért csökkent a nemzeti össz-hónaljszag. Maradj kint jó sokáig!

dennisthemenace 2011.09.19. 14:06:40

Ne félj, maradok. Te meg élvezd a "Nemzeti Vágtát".

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.09.19. 23:03:38

Minden sportnak és minden nemzetkozi szövetségnek megvan a saját hivatalos nyelve, amely nyelven kommunikál a tava övet évekkel. Ha oda akarunk tartozni, akkor ezt illik tiszteletben tartani! Egyébként meg annál gyorsabban jegyzik meg Magyarországot minél több dobogós helyezést szerzünk! Hajrá !!!

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.09.19. 23:52:16

tava övet évekkel ~ "tagszövetségekkel" akart lenni

'it's cool to know nothing' 2011.09.20. 21:08:01

Ez a névváltoztatás egy buta, buta nagyon buta ötlet.

Persze nem gondolom, hogy egy sportolónak, vagy sportvezetőnek tudnia kellene nagyban, összefüggésekben gondolkoznia, de azért bíztam benne, hogy majd csak valakinek összeáll a kép és leállítja ezt az őrültséget.

A környező népek közel 100 éve fáradoznak azon, hogy elválasszák a mai Magyarországot a történelmi Magyarországtól. Ezt a saját nyelvükben meg is tették, pl. a szlovákok Uhorskonak hívják az 1919 előttit és Madarskonak a jelenlegit. Ezzel az a céljuk, hogy bemutassák, Magyarország csak az egyik utódállama a Regnum Hungariae-nek, csak egy olyan ország mint Szlovákia, és nem utódállama a Királyi Magyarországnak, Hungáriának.

Eddig sérelmezték, hogy a külföld miért hív bennünket Hungary-nak, vagy a Hungária különböző formáinak, hiszen semmi közünk- szerintük - hozzá.

Na most sikerül majd talán nekik, hiszen mi most önként mondunk le a történelmi folytonosságról, önként dobjuk oda a Hungary/Hungária nevet. Talán sikerül bebizonyítanunk, hogy semmi közünk a történelmi Magyarországhoz, Hungáriához.

Gratulálok!

Valószínűleg későn írok ide, és már nem olvassa senki, de talán...

M. Bertalan 2011.09.22. 14:36:00

@'it's cool to know nothing': Én elolvastam. Hülyeség.
Az írod, "pl. a szlovákok". Tudsz mondani még egyet? Senki más nem teszi meg ezt a különbséget a környező országokban.
Soha a büdös életben nem sérelmezték, hogy minket hogy hívnak, tudomásom szerint. Tudsz esetleg egy forrást mondani erre?

'it's cool to know nothing' 2011.09.22. 19:34:29

@M. Bertalan:

Örülök, hogy elolvastad legalább. Annak már nem, hogy gondolkodás és utánanézés nélkül reagáltál.

További példák:
Szerbek, bosnyákok, szlovének és még a velünk szimpatizáló horvátok is.

Alább egy idézet egy horvát nyelvű vikipédia bejegyzésből a Magyar Királyságról. Talán google fordítóval sikerül értelmezned.

Konkrétan ez is azt mondja, hogy Magyarország Ugarska ( Regnum Hungariae)területén jött létre az egyik korábbi Ugorska államalkotó nemzetből, a magyarokból, Trianon után. Tehát mi csak az egyik nemzet voltunk. Ugarska nem volt Magyarország. Magyarország csak Trianon után jött létre. A Magyarország nem egyenlő Hungáriaával. Szerintük.

A net tele van ezzel a vitával. Guglizd meg.

Ugarska je naziv u hrvatskoj historiografiji za mnogonacionalnu državu Mađara, Slovaka, Hrvata, Srba, Rumunja i Ukrajinaca u Panonskoj nizini. S tom državom Hrvatska je nakon 1102. bila u personalnoj uniji.

Ovaj naziv ponekad uključuje sve zemlje Krune sv. Stjepana, a ponekad se iz njega isključuju hrvatski krajevi, pa se govori o Hrvatsko-ugarskom Kraljevstvu. Ovo zajedničko i mnogonacionalno kraljevstvo u srednjovjekovnoj terminologiji nazivalo se i Archiregnum Hungaricum (lat. „Ugarsko Nadkraljevstvo“).

Poslije I. svjetskog rata, odlukom savezničkih sila (Trijanonski mir 1920) na jednom dijelu nekadašnje Ugarske utemeljena je nacionalna država Mađara - Mađarska.

'it's cool to know nothing' 2011.09.22. 19:41:49

@M. Bertalan:

Még annyit, hogy a környező államokban mindenhol így tanítják a történelmet, ezért sokan közülük konkrétan nem is értik többek között, hogy mi a fene közünk van pl. a Felvidékhez. Még Boszniában is (illetve Hercegovinában) Pocitelj várában is az van írva, hogy Mathias Ugarski Kral építette a várat. Nincs ott, hogy Madarski. Mátyás nem magyar király volt, hanem Ugarski.

A Hungária szóhoz ragaszkodnunk kell!

pitybull 2011.11.02. 14:52:28

Ha még nem látta volna valaki...

m.blog.hu/je/jegkorong/image/VB%20mez.jpg

Ennyi. Otthon van a szekrényben, ha focimeccsre megyek oda is ezt viszem. Szerintem a legszebb...

gunfight · http://topcomment.blog.hu 2012.03.02. 21:53:39

azért kell azt írni, hogy magyarország, hogy elejét vegyük egy tendenciának, amit talán a következő példa szemléltet:
-francia országúti kerékpárverseny: le tour de france
-olasz okv: giro
-spanyol okv: vuelta
-magyar okv: "le tour de hongrie"

na ezért.
süti beállítások módosítása