2011.08.15. 15:19, Írta: HiStory

Szepesi jelenti

Szepesi Györggyel hirdeti magát egy elegáns sportmagazin, a címlapon a jövőre már 90 éves riporter legenda fotója alatt a Mr. Rádió felirat olvasható. Szepesi tényleg tökéletes választás, élő sporttörténelem. Az Aranycsapat tizenkettedik játékosa. És talán első beépített ügynöke. 

Előbbi tevékenységéről mindent tudunk, utóbbiról semmit. Ez pedig leginkább nem is őt minősíti, hanem minket, akiket ez esetben úgy is hívhatnak, társadalmi környezet. 

A Szepesivel azonosítható Galambos fedőnevű ügynököt 1950-ben szervezték be a kommunista rendszer belső reakciójának elhárítására – a sajtó 2006 elején szellőztette meg az információt, amelyet az érintett azóta, több, mint öt év elteltével sem hajlandó kommentálni. Hogy ezt teszi, az részben érthető. Hogy meg is teheti, az teljesen érthetetlen. Persze, könnyű lehet felidézni az Aranycsapat csodálatos meccseit, alakjait, vagy éppen azt, hogy 1981-ben éppen Szepesi hozta haza először Puskást. De arról is beszélni kellene, hogy a riporter mikrofonon kívül kinek és mit mondott Grosicsékról, kinek és milyen megfontolásból eredő döntése nyomán kerülhetett ennyire a közelükbe, és hogy Puskás Öcsit az Aranycsapat tizenkettedik játékosa vagy első ügynöke hozhatta el huszonöt évvel a disszidálása után Budapestre. 

Szepesinek minden közvetítéséből kiérződik, hogy hatalmas a lelke, ezért valószínűleg a lelkiismerete és a -furdalása is az. Így, közel a kilencvenhez, könnyíthetne magán, és a nyilvános gyónásával nem is rombolná le a nimbuszát. Hanem bizonyíthatná, hogy valóban ő volt a tizenkettedik, a partvonal mellől is igazi sportember, aki képes szembenézni a hibáival, gyengeségeivel, mert főben járó vétkeket csak nem követett el.

De ha a belső kényszer mégsem dönti le benne a gátat, legalább a külső kényszernek le kellene azt döntenie. Szóval kérdezni kellene. Udvariasan, tisztelettel, de határozottan, nem a megbántás, hanem a tisztázás érezhető szándékával.

Mert Szepesi György valóban velünk élő történelem. És a közös történelmünket illene megismerni. Vagy minimum törekedni rá. 

56 komment a

Címkék: aranycsapat labdarúgás szepesi

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

álbróker 2011.08.15. 17:54:23

Érdekelne min változtatna ha kiállna és a magyarázkodna.Nem a kívülállók feladata mások lelkiismeretét számonkérni.

BejgliFolt 2011.08.15. 17:59:45

nem tudom, mit vár a posztoló

a lelkiismereten nem segít a magyarázkodás, az meg végkép, ha elkezdené mondani, hogy mennyire zsarolták, bla-bla

persze, kivülről biztos tök izgi lenne látni a dolgot, de minek?

bálnavadász777 2011.08.15. 18:03:10

Ebben az országban 1990-ben elmaradt az, ami például az NDK-ban megvolt, a szembenézés a múlttal.
Aki látta a mások élete című fantasztikus filmet, az tudja, miről beszélek.
Nos, 2011-ben valóban jó lenne bizonyos dolgokat tudni. Hogy ki, mit, milyen megfontolás alapján tett. Hogy a jelenlegi magyar politikai elit hány százaléka jár ugyanabban a cipőben, mint Szepesi.
Gyanítom, ez az igazi oka annak, hogy itt minden ilyet titok övez.
De azért nem hiszem, hogy a nagy coming out-ot a 90 éves Szepesitől kellene várni. Mert tételezzük fel, hogy kiáll, ad egy nagy interjút és elmondja. Könnyít a lelkén, ahogyan a szerző írja.
Vajon hányan követnék?
Mint ahogyan hányan követték Szabó Istvánt megrázó vallomása után (a fimrendezőt...)
És még valami. Ezt a blogot sem az a generáció olvassa, akinek a Szepesi név jelent valamit. A mai 20-on (tizen)évesek pedig azt hiszen nagy ívben tesznek arra, hogy ki volt Szepesi.
Ha egyáltalán tudják, hogy ki volt Szepesi.

A bejegyzés amúgy kultúráltan van megírva, nem fröcsög, nem vádol és ez ebben a fene nagy internetes szabadságban egyáltalán nem jellemző dolog.

Styxx 2011.08.15. 18:28:37

@bálnavadász777:
"A bejegyzés amúgy kultúráltan van megírva, nem fröcsög, nem vádol és ez ebben a fene nagy internetes szabadságban egyáltalán nem jellemző dolog."
Ezzel a gondolatmeneteddel 100%-ig egyetértek. Ezen felül a poszttal is 100% azonosulni tudok. Szép lenne, jó lenne. Azzal, hogy van benne egy adag optimista (ál)naivitás. Szepesi annyira nem tűnik jó fejnek. Jókor volt jó helyen és mindezt ügyesen kamatoztatta. Hallgatása pedig, hmm, több, mint "nem elegáns".
Az ominózus magazin pedig, olyan regionális multi közeli, akiktől nem állt távol az Ud Zrt. azaz egy VIP magántitkosszolgálat, továbbá az egyik vezérükről ugye azt rebesgetik, hogy 10 millió euróval vesztegette meg a horvát korményfőt. Port & Style, hát igen. Továbbá a stílus az ember...
Szabó István pedig a "Fedőneve szocializmus" elolvasását követően már kevésbé csupán áldozatnak tekintendő.
Ezt a blogot pedig kötve hiszem, hogy túlnyomórészt tinik és huszonévesek olvasnák, respect a posztért!

M. Bertalan 2011.08.15. 18:35:59

Nem kell itt coming out. Csak azt kellene mondania, hogy "gyerekek, köszönöm, de úgy gondolom, hogy nem jó ötlet, ha én egy újság címlapján vagyok. Lehet egy-két olyan ember, akinek ez szar érzés lehet."
Ennyi lenne.

bálnavadász777 2011.08.15. 18:39:10

@Styxx: Szia
Én ilyen mélységekbe nem látok. Tán jobb is így.
Tulajdonképpen tényleg érdekelne, hogy a sportolók miért nem hőzöngtek soha ellene?
Pl. Grosics Gyula. Őt aztán igazán nem lehet azzal vádolni, hogy ne szenvedte volna meg a rendszert - az akkorit. Mégis, nemhogy szóba áll Szepesivel, hanem a barátjának tekinti, sokszor jelennek meg együtt rendezvényeken. Ez tényleg érdekes dolog.

M. Bertalan 2011.08.15. 18:42:40

@bálnavadász777: Ő, Grosics "ne szenvedte volna meg a rendszert"???

Most a butiktulajdonos, Volán-elnök Grosicsról van szó?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.08.15. 18:44:25

Nagyon jó poszt, jogos kérdéseket feszeget.

Styxx 2011.08.15. 18:45:16

@bálnavadász777:
Annyira én sem látok a mélységekbe. Nyilván semmi sem 100% fehér-fekete. "Annak" a rendszernek én már nagyon a végén éltem és nem a hatályos Magyarország területén. Engem hál' istennek meg sem próbáltak beszervezni, viszont volt velem egyidős srác, akit a katonaságnál igen, és vállalta. Ettől még nem szaralak. Nem tudom Szepesi mit tett. Ügynök és ügynök között is óriásiak a különbségek, talán azért is tanulságos elolvasni a filmesekkel foglalkozó Fedőneve szocializmust. Lehet, hogy Grosics úgy érzi, inkább Szepesi, mint ha valami cégéres szaralak lett volna arájuk állított tégla. Mert tuti, hogy valaki lett volna. De ez csak egy tipp. Ezért is lenne jó ha coming outolna az öreg.

bálnavadász777 2011.08.15. 19:02:31

@Styxx: nem fog coming out-olni. ha akarta, már megtehette volna

Bloberf 2011.08.15. 19:05:03

Ezek a komcsik tényleg nem biztak meg egymásban sem. Ki gondolta volna, hogy még arra a csapatra is szaglászni kell ahol katona és rendörtisztek játszottak.
Mint sokminden Szepesi is a nagy blöffok közé tartozik. Jó. El kell ismerni ha az Aranycsapat elmúlása után abbahagyta volna akkor igazi élö legenda lenne. De az Aranycsapat már sehol sem volt söt a magyar foci útban volt a süllyesztö felé de azért a meccseket úgy közvetitette mintha mi sem történt volna. Ha nevén akarjuk nevezni a dolgot akkor kilencven perceket végig hazudozott. A másik amiért kimondottan utáltam amig az Ujpest meg a Honvéd játékosokat egész közvetités alatt Pistikézte, Józsikázta, Ferikézte addig a többi csapat játékosai Kiss, Nagy, Szabó, Kovács voltak. Amúgy nem csodálkozom, hogy besúgó volt. A Honvédot meg a Dózsát mindig szerette.

Hefe 2011.08.15. 19:06:43

"Szepesi Györggyel hirdeti magát egy elegáns sportmagazin"

mar csak Vitar Robertet meg Novak Dezsot kellett volna bevenni, es akar ugynok-ultit is jatszhatnanak egymassal.
Azon gondolkozott mar valaki, hogy az ugynokoskodes nem volt olyan artalmatlan dolog mint ahogy tobben (peldaul ez a cikk is) probaljak sugallni?
Hany ember karrierjet/eletet tettek tonkre ezek a spiclik, azon gondolkozott mar valaki?

Anti Anyag (törölt) 2011.08.15. 19:17:05

Szerintem a magazin vevőkörét nem nagyon zavarhatja ez. Sőt. "A mi kutyánk kölyke" mondhatja egyikük, másikuk.

Partjelző 2011.08.15. 19:18:01

Nem irigylem a blog szerzőit a pereikért.
Most csillognak, villognak, minden soruk a megírás után két perccel Index címlapos - nem is igazán érthető, hogy több száz blog gazdája hogy viseli ezt a kirívó kivételezést - de aztán eljön az idő, amikor elő kell jönni a most még minden létező eszközzel titkolt névtelenségből, és...bizonyítani!

Artie 2011.08.15. 19:37:06

Én csak annyit jegyeznék meg, hogy a sokat szidott liberálbolsevikzsid. (szintemegszűnt) párt volt az egyetlen, amely szerette volna ezt a témakört úgy rendezni, hogy pl. az említett NDK is tette.

Hogy ez az MSZP-nek nem volt érdeke, világos.

De vajon a mostani kormánykoalíciónak (koalíció, haha) miért nem érdeke? Ezen tessenek sokaknak eltöprengeni.

Artie 2011.08.15. 19:37:43

Szuper, a z-s-i-d-ó kifejezés tiltott. Értem.

Remélem, a keresztény, a muzulmán és a buddhista is az...

Rejsztág 2011.08.15. 19:47:16

Szepesi elvtárs egy tetű bibsi kommunista espión, részemről 0 tisztelet, takarodjon a közéletből.

Rejsztág 2011.08.15. 19:53:09

@Artie: arra a Kenedi elvtársra gondolsz, akinek már az orra sem áll jól? 20 évet ott sündörgött az ügynökakták körül, az eredményt ismerjük, illetve sejtjük. Szép munkát végzett, biztosan megdícsérte Szepesi elvtárs is.

Addig nem lesz itt semmilyen nemzeti együttműködés, amíg az antikommunista nemzeti minimumot el nem fogadják a párttitkárok fiai. Ha nem tesznek így, marad a két ország egy helyén, és ez sokkal kisebb baj, mint a megosztottság. Büdöskomcsikkal nincs alku.

Vezérigazgató elvtárs 2011.08.15. 20:01:03

Ez az a féreg szepesi,aki extázisban ordította a mikrofonba 1956-ban,hogy randalírozó csürhe fosztogatja Budapest utcáit?!?
Ilyen "ember" a közéletben? Életben?

Kandabula 2011.08.15. 20:10:59

Majd amikor a mai dolgok 80 év múlva kiderülnek...

Rejsztág 2011.08.15. 20:13:47

Biszku elvtársnak, "Béla bácsinak" is sokat köszönhet a magyar sport ugyebár, lásd az Újpesti "Dózsát". Vele is hirdethetne ez az "elegáns" sportmagazin.

Természetesen nem az Aranycsapat hibája, hogy Szepesi elvtársat delegálták a 12. játékosuknak, és nem Baróti Lajos bácsiéknak, hogy focizni akartak.

Ezeket a besúgókat viszont ki kell rekeszteni a közéletből, és azokat a szennylapokat is, akik Szepesi (meg Biszku) elvtársak fényezésével akarnak vevőket szerezni.

És mielőtt valaki számonkérné rajtam a keresztényi szeretetet meg megbocsátást, 1) nem vagyok keresztény 2) a keresztények tudtommal bocsánatkéréshez és aktív bűnbánathoz kötik a megbocsájtást, hogy a bűnhődést ne is említsem. Ez az, amire sosem voltak hajlandók az elvtársak. Szepesi et. remek példa rá.

töreki 2011.08.15. 20:28:16

Nem tudom hogy a cikk szerzője hány éves, de nem szerették a szurkolok a szepesit annyira mint ahogy beállította. Amikor még a szokol rádiós időszakban a stadionban hallgattuk a közvetítését kórusban kiabálta a tömeg hogy ne hazudj szepesi! Arról nem is beszélve hogy a Magyar foci tönkre tételében elévülhetetlen szerepe van a négyek bandájának tagjaként ami így állt fel: szepesi-vitray-baróti-ilovszky! Ráerőltették az angol módszert a magyar focira mi a halálát jelentette! Azóta ami jellemző volt a Magyarokra hogy finesszel, technikával verték a világot -a 60-as években is az első ötben voltak- kiveszett a finesz és technika is de erőnlét se lett! remélem hogy nem fog a földben sem nyugodni mert gyötörni fogja a sok bűn amit a Magyar nép ellen vétett!

aronsatie 2011.08.15. 20:31:05

Szepesit sose szerettem. De most már egy kicsit jobban szeretem, hogy ilyen gennyes, névtelen senkik hörögnek rá.

Dolgozónép 2011.08.15. 20:48:04

Szepesi a nép szentje, a magyar sport emblémája. Ha védte a rendszert, jól tette; most látszik igazán, mennyivel tisztességesebb rendszer volt, mint a mai maffia-kapitalizmus. Én ugyanezt tettem volna a helyében. És elküldtem volna a fenébe az összes senkiházi kis bunkót, aki felelősségre akarja vonni.

campobaszo 2011.08.15. 20:49:53

Órámra néztem.Nálam 2011 van.Ezt az ügynökösdit meddig lehet játszani?Igény az van rá persze...
Irány a jövő!Hátra arc!

Rejsztág 2011.08.15. 20:53:08

@aronsatie: felveszem az inget a kedvedért büszkén, ugyanis nyilván akkor engem is sokan szeretnek, amiért te hörögsz rám névtelenül.

De ha visszatérünk Friedländer elvtárshoz egy pillanatra; ki találja ki először, milyen meccs kommentálásával búcsúzott el szeretett népétől?

Addig is zene: www.youtube.com/watch?v=H_nWzgd6TeA&feature=player_detailpage#t=112s

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2011.08.15. 21:02:48

Szerintem le kellene higgadnia mindenkinek. Ezen segítene egy kellemes vacsora utáni jóleső ital.

óóóó 2011.08.15. 21:03:04

valami izrael elleni siófoki meccsen. talán nyertünk, talán nem.

Rejsztág 2011.08.15. 21:04:11

Budapest díszpolgára és a Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztjének tulajdonosa "1956-ban is tudta, hogy kiket kell szolgálnia, melyik oldalra kell állnia. A Kossuth Rádióban 1956. október 24-én sugárzott beszédében a „sportolók nevében” többek között ezt mondta: „Értsétek meg, hogy azok, akik most rombolnak, gyilkolnak, rabolnak, s akik a ti békés tüntetéseteket vérfürdővé akarták változtatni, a magyar ifjúság jövőjét próbálják tönkretenni.” "

Szerették Szepesi elvtársat a szüleink is: "1956-ban, amikor a Rádió épülete előtti tüntetésen a Bródy Sándor utcai főbejárat fölötti erkélyre kiállva elkezdte csitítani és hazatérésre rábírni a forradalmi tömeget. Az emberek meg elkezdték kővel dobálni, mire Szepesi ijedten visszafutott az épület belsejébe. "

"Szepesi „elfelejtett” beszélni arról, hogy Magyarországon mennyire felkorbácsolta az indulatokat a nemrégiben nyilvánosságra hozott ügynöki múltja, amelyet okmányokkal is bizonyítottak.

"S hogy miként reagált erre az izraeli újságíró a besúgó biboldó (PC-re javította: R.) elítélése helyett, okulásként álljon itt a pontos idézet: „A szélsőjobb Magyarországon nyíltan és arcátlanul felüti a fejét, miközben az ottani társadalmi közmegegyezés értelmében szinte már >>bontonnak<< (jó modor, illendőség – a szerk.) számít az antiszemitizmus. S ezért aztán nem nagyon lehet elítélni a biboldókat (PC-re javította: R.) a kommunizmus támogatása és ellenzőinek besúgása miatt.” "

kuruc.info/r/26/39141/

Rejsztág 2011.08.15. 21:05:31

@óóóó: nyert, Öné az arany menóra az ezüst sarló-kalapáccsal.

óóóó 2011.08.15. 21:07:47

köszi lemondok róla. engem sokkal jobban érdekel, hogy nyertünk, vagy sem.

óóóó 2011.08.15. 21:11:04

a cikkhez:
valóban az a probléma, hogy 90-ben nem néztünk szembe a multunkkal. sem akkor, sem máskor. Ez sajnos a mentalitásunkból fakad. ilyen maszatolósok, tingli-tanglisok vagyunk, voltunk, leszünk.
Az arany középút, rossz közmegegyezésekkel, semmi konfliktus, oldjuk meg világ, ami sehova nem vezet. Illetve de, ide. Az a leggázabb, hogy mindig egyre mélyebbre süllyedünk ez miatt.

Rejsztág 2011.08.15. 21:12:15

@óóóó:

„Ötven éves sportriporteri munkám elismeréseként 1995-ben, az én kérésemre, meghívták magyarországi vendégjátékra az izraeli labdarúgó-válogatottat. Izrael kettő nullra győzött, mondja elégedett mosollyal Szepesi György.”

kkbk.blog.hu/2011/02/17/szepesi_friedl_ndler_gyorgy

Vezérigazgató elvtárs 2011.08.15. 21:13:31

@óóóó: Ne csodálkozz!
A hősöket kiirtották vagy elüldözték.Mi (ki) maradt?Hadd ne soroljam...

Rejsztág 2011.08.15. 21:19:48

„Ötven éves sportriporteri munkám elismeréseként 1995-ben, az én kérésemre, meghívták magyarországi vendégjátékra az izraeli labdarúgó-válogatottat. Izrael kettő nullra győzött, mondja elégedett mosollyal Szepesi György.”

Globes, 2009. április 21.

Fordította: Júszef el-Kudszi – Kuruc.info

ribarbat · http://moszkvics.blog.hu 2011.08.15. 21:25:39

egy legendás sportirportert vádolni álnéven (HiStory - már ez a nick önmagában megér egy misét) nem szép dolog. Igaz, mindenki álnéven ír, de aki vádol, az fedje fel magát. Másrészt, ha Szepesi valóban áruló lenne Grosics Gyula és Buzánszky Jenő szóba sem állna vele. De nem így van. Nem hogy beszélő, baráti viszonyban vannak. Abban az országban, ahol közel egymillió párttag volt, mégis ki vár más besúgói adatokat? Megismétlem: egymillió párttag tízmillió lakosra!
Ez a blog különben egy nagy nulla. Szenzációhajhász témákat dolgoz fel arcpirító felületességgel. Mindezt az Index címlapján.

bálnavadász777 2011.08.15. 21:30:35

@ribarbat: Pontosan.
Ez akkor lenne picivel korrektebb, ha a cikk alján ott lenne, hogy Kovács János (bocs minden Kovács Jánostól), azaz nevével vállalná a "cikket". De ez az álnéven való irkálás - még akkor is, ha a hangnem nem durva, mint ahogyan azt korábban is írtam - nem szerencsés.
És azt azért megnézném, ha mondjuk Szepesi fia elmenne a bíróságra. És perelne. Akkor elő kellene jönni a bizonyítékokkal. Ami nem biztos, hogy egyszerű lenne. Mert azért az, hogy a Bécsben élő Lendvai Pál azt mondta egyszer, hogy Szepesi volt a Galambos még nem elég bizonyíték.
Sajnos, a blog valóban nagyon felületes. Az olimpiai elemzéseik is hemzsegnek a hibáktól, de ma ez nem probléma.

Rejsztág 2011.08.15. 21:32:20

@ribarbat:

Kedves Moszkvics elvtárs (ilyen név kell ugye a hitelességhez :D:D), Szepesi elvtárs ügynökmúltják nem más, mint a neves publicista, a mértékadó újságírás állócsillaga, Paul Lendvai elvtárs adta hírül először, ő pedig biztosan tudja, mit beszél, ugyanis kollégák voltak.

www.nol.hu/archivum/archiv-390572

naszoszo 2011.08.15. 21:45:18

A társadalmi békéhez legalább annyira szükséges az antifasiszta/náci/nyilas minimum elfogadása. Mindenkinek, akit illet!

Rejsztág 2011.08.15. 22:10:00

@naszoszo: a nyilasokat igen kíméletlenül elszámoltatták, akire a gyanú árnya is rávetődött, azt mág lógatták is fel a kamanisták, Szepesi elvtárs elvtársai. A kamanistákat is el kéne számoltatni, mert különben még mindig van legalább 20 évük a hatalomban. Most értek be igazán, alkotmányt írnak éppen, meg sarkalatos törvényeket, a másik alapítványuk meg vejmarizálódástól retteg már mióta. Aki 1989-ben 30 éves volt 15 év mozgalmi múlttal, az 2029 táján megy majd nyugdíjba, az még majdnem egy teljes generáció. Az elszámoltatásnak pedig a legjobb kezdőlépése az lenne, ha az ilyen Szepesi-féle spicliket páros lábban rugdosnánk ki a közéletből, nemhogy még sztároljuk őket.

M. Bertalan 2011.08.15. 23:07:00

@ribarbat: Hát igen, a te blogod névvel fut...

Rejsztág 2011.08.15. 23:20:08

@M. Bertalan: csak véletlen lehet, ha egy kommunista biboldó ügynököt "moszkvai" vagy éppen tel-avivi nicknevű arcok védenek meg az "aljas rágalmaktól". Az Igor Davidovics Szulejmánok igen objektívan és függetlenül szokták nyomatni a Szepesi-féléket. Arról is könnyen megismerszenek, hogy előbb utóbb arra a következtetésre jutnak, hogy "nekünk magyaroknak" szembe kellene néznünk evvel-avval.

„Ötven éves sportriporteri munkám elismeréseként 1995-ben, az én kérésemre, meghívták magyarországi vendégjátékra az izraeli labdarúgó-válogatottat. Izrael kettő nullra győzött, mondja elégedett mosollyal Szepesi György.”

Globes, 2009. április 21.

Fordította: Júszef el-Kudszi – Kuruc.info

kuruc.info/r/26/39141/

stikasz_1 2011.08.16. 00:06:52

Nekem Szepesi olyan, mint Vitray: sokan hivatkoznak rá, de soha nem volt annyira közkedvelt, mint amennyire szeretnék beállítani. Nem meghurcolás okán, csak úgy egyáltalán kíváncsiságból viszont igenis érdekelne, hogy besúgó volt-e. Miért ne érdekelne?
Hogy mit jelentett az ötvenes években az, hogy valakit megfigyeltek, az ismerkedjen meg a válogatott focista, Szűcs Sándor történetével, és azután gondolkodjon el, mennyire volt ártatlan tevékenység az ügynökösködés.
hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C5%B1cs_S%C3%A1ndor_(labdar%C3%BAg%C3%B3)

pudliho 2011.08.16. 02:00:54

Nem tudom hogy ügynök volt-e vagy sem nem is igazán érdekel viszont az tény hogy amikor az embereknek lett tévéje és láthatták mi történik valójában a gyepen onnantól kezdve egyszerűen kiröhögték a hülyeségeket beszélő Szepesit.

gitáros 2011.08.16. 02:51:07

@pudliho:
Amikor az embereknek tévéjük lett, nagyon sokan Szepesit hallgatták a tévé mellé... :)

ÖREG 2011.08.16. 06:04:56

Méghogy Szepesi! Tessék mondani, hogy lehetett miniszterelnök a Horn Gyula? Ha lett volna igazi rendszerváltás, talán most szabadúlna.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2011.08.16. 06:37:09

@M. Bertalan: Olvass utána és megtudod, hogy Grosics kedvezményezett volt-e vagy sem.

,,Engem eltiltottak, tizenhárom hónapos házi őrizetet kaptam, és újfent elvitt az ÁVH. Ha lehet, még közelebb éreztem a halált… Az eltiltás alatt a válogatott hét kapust is kipróbált, eredménytelenül – talán ennek köszönhetem, hogy életben hagytak. Kellett, hogy újra védjek…"

M. Bertalan 2011.08.16. 08:12:10

@mbemba: Utána olvastam rengeteget, valóban volt egy eltiltása, fogalmazzunk úgy, hogy vitatott, hogy miért. Nézz utána, a kérdéses időszakban nem hét, hanem négy kapus védett a válogatottban, túlnyomórészt Henni, aki korábban is védett - jól. 40 évig tartott a szocializmus, ebből 38-ban dédelgetett kedvenc volt Grosics. Hogy ő is így gondolta, azt jól mutatja, hogy a 80-as években kérte a felvételét az MSzMP-be - önként, semmi szükség nem volt rá, enélkül is lehetett például elnök.

pelikán_józsef 2011.08.16. 08:59:08

@stikasz_1:
igen, ez az ami a leginkább érzékelteti a Szepesi tevékenységének a súlyát.

Karesz000 2011.08.16. 09:08:50

Ügynökösdi az nem egy jó dolog, én elhiszem. De mondja meg nekem valaki, hogy mivel lesz jobb akárkinek, ha egy exügynök elkezd beszélni, hogy igen megfigyeltem, jelentéseket csináltam.
Sokan önként vállalták a feladatot, sokan kényszerre. Nem hiszem, hogy ez bármin is változtatna ma. Így szerintem felesleges ez a nagy felhajtás. Abban a rendszerben ez volt. A maiban más van. Tetszik/nem tetszik, de van.

csoko20 2011.08.16. 09:25:04

Amíg nem számoltatják el a régi kommunistákat, addig semmi esély nincs elszámoltatni az elmúlt 21 év szarkeverőit. És ez így fog szépen begyűrűzni...

laci_52 2011.08.16. 09:37:07

@Karesz000: Csatlakozom, elég az ügynökösdiből.
Ez a hajó már elment. A rendszerváltáskor kötött alkuk egyike volt, hogy ezeket a dolgokat nem bolygatjuk. Ma már nem is volna értelme, túl sok idő telt el. Aggastyánokat akarunk meghurcolni, mint a Wiesenthal-központ? Képírót és Zentait is békén kellene már hagyni.
Szepesi nemsokára 90 éves lesz. Biztos, hogy pontosan emlékszik 60 évvel ezelőtt történt dolgokra?

Kandabula 2011.08.17. 01:45:36

@mbemba: Grosicsot miért kellett volna kivégezni? Lehet, hogy Szepesi mentette meg... Én csak arra emlékszem, hogy a Corvin-közben volt egy butikja. Grosicsnak, az üldözöttnek. Aszittem, milliomos. Amikor arra jártam, szerettem volna legalább meglátni. Gyerekfejjel azt hittem, ő áll a pult mögött. Fejet hajtottam. Ma már nem. Egy nép idoljai voltak, most meg kenik egymásra a szart. Miért is?

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2011.08.17. 10:12:11

@Kandabula: Nyilván úgy érezte, hogy valós esélye volt a kivégzésnek (Szűcs Sándor esetében ez meg is történt).
hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C5%B1cs_S%C3%A1ndor_(labdar%C3%BAg%C3%B3)

Volt egy butikja a világ egyik legjobb kapusának, és ezért kegyelt volt?

Nem ken ő sehová semmit, elmondja a véleményét, mert ember.

@M. Bertalan: Dédelgetett kedvenc? Csak ő nem tudott róla. Ha valaki el akart szökni, hogy lehetett dédelgetett kedvenc?

A napokban olvastam Zsolt Róbert könyvét (Labdarúgók, sportolók), így ír:

,,A Volántouristnál szépen előrejutott. A hetvenes években gyakorlatilag osztályvezetői szerepkört töltött be, az osztályvezető jobbkeze volt, társadalmi munkában ellátta a Volán SC elnöki tisztét. Közben - amint mondta szó volt arról, hogy ő lesz az MLSZ főtitkára. Tárgyaltak vele, és egy este úgy búcsúztak tőle a vezetők, hogy elfogadják a feltételeit, s másnap előreláthatólag meg is kapja a kinevezést. Grosics az újságból tudta meg, hogy Petri Sándor az MLSZ új főtitkára. Ezután még kevésbé óhajtott hivatásos sportfunkcionárius lenni. Szerette a munkáját a Volántouristnál, és ha éppen pénzre volt szüksége, elment élménybeszámolót tartani...

Nagy kapacitálására 1976-ban elvállalta fő hivatásként az elnöki tisztet a Volán SC-nél, bajlódik a labdarúgókkal, az autósokkal és a többiekkel. A magyar labdarúgás nem tudta őt kellően hasznosítani, pedig sok van a fejében..

...egyet akart. Utódokat nevelni magának. Felajánlotta, hogy akár társadalmi munkában is vezet kapusiskolát, csak adjanak tehetséges gyerekeket a keze alá. Ezt nem tudta elérni. Pedig a KSI-ben nyilván hasznosítani tudták volna a tudását."

A világ egyik legjobb kapusa volt, nem lett vagyonos ember - legkevésbé sem -, de azért mert elmondja véleményét - egyáltalán nem szélsőséges véleményét -, ezért sokaknak bajuk van vele.

lordjim 2016.03.16. 03:30:22

@Vezérigazgató elvtárs: Emlékszem: " Hogy is mondta Szepesikém?"
süti beállítások módosítása