2011.08.08. 13:02, Írta: HiStory

Gyárfás miatt szopóágon?

A társasági adóból ömlik majd a pénz a csapatsportágakba. Dőlhetne a lé a többibe is, de az elnökök a sötét oldalt képviselik. 
 
Az adótörvények, a többi között a társasági és osztalékadóról (tao.) szóló jogszabály módosítása nyomán a cégek társasági adójuk hetven százalékát öt kiemelt, ún. látványsport, a labdarúgás, a kézilabda, a kosárlabda, a vízilabda és a jégkorong támogatására, egészen pontosan leginkább utánpótlásának fejlesztésére fordíthatják. A terv már tavaly készen állt, sőt, a jogszabályok szövege is megszületett, ám Brüsszel sokat vajúdott, végül itthon addig sikerült csűrni-csavarni a paragrafusokat, míg a kecske is, meg a káposzta is…
 
Állítólag eredetileg is csak öt csapatsportágból volt szó, ám az atléták felvetették, hogy ők is kerüljenek be a szórásba, mire felbátorodtak a többiek is, és már-már úgy nézett ki, hogy a csapatsportágak mellett négy erős olimpiai, javarészt egyéni is a húsosfazék közelébe kerül: az atlétika, az úszás, a torna és a kajak-kenu. 

(Hosszú zárójeles megjegyezést érdemel az is, hogy utóbbi négy sportág mi alapján került volna a szórásba? 

Magyar hagyományai révén? Támadható érv, hiszen akkor miért nem szerepelt a felsorolásban a vívás, az öttusa, a birkózás stb. 

Általános olimpiai szerepe miatt? Ezt az érvelést a kajak-kenu (muhhaha…) igencsak aláássa. 

Világméretű népszerűsége okán? Akkor hol marad a tenisz, az autóversenyzés, az ökölvívás? 

Hazai népszerűsége és tömegvonzása miatt? Volt már valaki a családtagokon és a szakmán kívül az utóbbi időben – szimpla szurkolóként – az atléták, a tornászok, vagy éppen az úszók országos bajnokságán? Jelentem, én a kilencvenes évek elején-közepén minden évben kimentem a Komjádiba az úszó ob-ra, hogy láthassam Egerszegit, Darnyit, Kovács Ágit, Rózsát, Güttlert, Czenét, de amikor körülnéztem a lelátókon, rendre csak versenyzőket, edzőket, anyukákat és apukákat láttam, hébe-hóba megjelent egy-egy kiküldött újságíró. De ez már egy másik történet.)

 

A városi legenda szerint a törvény-előkészítők tavaly aztán végignéztek az atléták, az úszók, a tornászok és a kajak-kenusok sportági szövetségén, és kiket láttak? Többek között a néhai Nap-kelte cézárát, Gyárfás Tamást és a szocialista Baráth Etelét. Na, ide aztán ne menjen több pénzt, gondolták, így emiatt redukálták a törvényt kizárólag a csapatsportágakra, mert ha már az úszás és kajak-kenu indexes, akkor dögöljön meg az összes tehén, és az egyéni sportágak kussoljanak. Pedig esküszöm, a mesterfokú szerenkénti országos bajnokság támogatásába tettem volna a taómat. 

 

Lájkold a Hajcsatokat a Facebook-on és válaszolj helyesen kérdésünkre kedd délig! A helyes választ adók között 2 db jegyet sorsolunk ki a szerdai Magyarország-Izland labdarúgó-mérkőzésre!

 

37 komment a

Címkék: atlétika úszás torna gyárfás kajak kenu társasági adó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.08. 15:55:45

Eleve akkora szemétség ez a kiemelt sportágak támogatása. Ez nem arról szól, hogy sportoljon a nép, hanem arról hogy üljön a TV előtt és nézze a focit. Pl. tájfutás Skandináviában sok tízezer embert mozgat meg, de mivel nem olimpiai sportág, nálunk esélytelen, hogy támogatva legyen. Pedig a kiemelt csapatsportágakkal ellentétben nem arról szól az utánpótlás nevelés, hogy évente 100 emberből lesz a végén 2 aki felnőttkorában is folytatja, majd a maradék abbahagyja 35 évesen.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.08.08. 16:18:16

SZEBB JÖVENDŐ

Boldog lesz majd, ki még ma rí,
Szebb jövendőbe lóg a rí-
-m is át, s leend bő Kánaán:
Kolbászékezet lesz a Á-n,
Tejjel hömpölyög a méz is,
S olimpiát nyer sok kézis,
Focis, pólós és kosaras!
Ember, vess, nevess és arass!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2011/02/szebb-jovendo.html
:

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.08.08. 16:29:35

@Zabalint:

Mégis mivel lehetne támogatni a tájfutókat? Kimennek a mezőre, aztán futhatnak.

tíz deka párizsi 2011.08.08. 16:30:01

zabalint, egyetértek, nyomhatnák inkább azt, hogy a cégek a munkavállalók sportolását támogassák - vagy ha létezik ilyen, szóljatok, rohadtul érdekelne bármilyen megoldás.

ez a hány érmet izzadtunk ki az olimpián című műsorszám nevetséges, viszont sírni támad kedve az embernek, ha látja a statisztikákat, hogy hány a dagadt gyerek, meg hányan sportolnak az országban.

Behajtó70 2011.08.08. 16:32:59

A két nevezett személy helyében messzire elhúznék! Csak ártanak a sportágnak, területeiken szemétdomb és a szakértelem teljes hiánya!

greycup 2011.08.08. 16:56:48

@"the dragon":
Ennyi erővel gondolom focizhatnak is a kissrácok a mezőn, minek nekik Bozsik program, meg mindenféle akadémia? :)

klacus 2011.08.08. 16:57:24

Hát csak halkan megsúgom, hogy a cégem a támogatásért cserébe, sportolási lehetőséget kér a műfüvesen a melósoknak.

Nem kell hozzá nagy agytröszt, hogy ezt kitaláld. Ja és utánpótlásra megy a lóvé, transzparens módon, mert ha nem akkor nem adom oda ennyi!

MarbleC 2011.08.08. 17:02:05

Vagy talán kezdhetnénk az iskolai sporttal.
A 90-es évek végén pár évig edzősködtem egy fent meg nem nevezett sportágban.

10-12 éves korosztályt vittem 2 évig. Első ismerkedő edzésen bemelegítés gyanánt, mondtam, hogy kezdjünk egy kis bukfenccel.

Tízből kilenc lurkó fejjel beleállt a szőnyegbe és eldőlt oldalra. Egy "kicsit" át kellett dolgozni az edzés tervet...

Nem gondoltam volna, hogy a bukfencet tanítani kell ilyen idős gyerekeknek. Kérdeztem, hogy suliban, erdőn, mezőn vagy otthon a szőnyegen rosszalkodás közben nem találkoztak még vele?

Válasz: Nem. Nem. Nem...
Akiknek a sulijukban még volt tornaterem, ott a tanár kidobta a focilabdát és csináljanak, amit akarnak alapon ment a torna óra.

Elnézve a McDönci korosztályt szerintem azóta még rosszabb lehet a helyzet.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.08.08. 17:04:26

Az a baj, hogy most megint azok a sportágak (mindegy hogy utánpótlás, vagy felnőtt rész) kaphatnak pénzt, akik felülről eddig nyomva voltak. Kíváncsi leszek azért arra, hogy az eddig is adakozó cégeken kívül hányan fognak még a kasszához járulni.

Tippcsi 2011.08.08. 17:05:33

@Behajtó70: Ha lesz olyan kihívójuk, akit az adott sportág többsége támogat a következő tisztújításon, akkor kénytelenek lesznek elhúzni. Addig is, az öt látványsportág nagyon elégedett lenne, ha közel olyan sikeresek lennének, mint az úszás és a kajak-kenu.

krj 2011.08.08. 17:08:53

mindig csak az élsport, a tömegsport meg sehol. pedig bázis nélkül az élsport elsikkad.

villantás 2011.08.08. 17:15:48

@Behajtó70: Biztos, hogy képben vagy az adott sportágak eddigi teljesítményével, amelyek szövetségét a "két nevezett személy" hosszú évek óta vezeti?

Hasonlítsd már össze a kiemelten támogatott foci eredményeivel és mondjuk a belőle megélő udvartartás szakértelmével!

OkoskaTo:rp 2011.08.08. 17:20:29

Gyárfásnak már önmagában azért kijár egy Anal Intruder 2000, hogy az úszó VB-re az új medencét a Hajós mellé lobbizta ki a Lágymányos helyett.

Már leírtam sokszor, sok helyen: Szégyen, hogy egy Budapest méretű városnak 3 (három) 50 méteres fedett medencéje van: a Komjádi, a BVSC és a Kőér utcai. Ehhez jön még a Hajós két nyitott ötvenese, és a strandok. Van még kevesebb mint tíz 33 m-es (ami ugye legfeljebb vízilabdával kompatibilis, vagy a hobbiúszással). Miközben pl. Egernek, és hasonló világvárosoknak jutott pénz makoveczes uszodára az előző Orbán kormány alatt is.

A cikk végével is egyetértek: pl. a Honvéd tornacsarnokában bármikor lehetne katasztrófafilmet forgatni.

puffatag 2011.08.08. 18:07:06

@Behajtó70: orbán és bandája helyében én elhúznék: Csak ártanak a sportágaknak, területeiken szemétdomb és a szakértelem teljes hiánya! listás kubatov és offshore-lovag társai, simicska, olajos belügyérünk, aki sose látta a bombagyáros clodót, bár 1 cégben volt vele

Anti Anyag (törölt) 2011.08.08. 18:09:27

Persze, tartsák el őket most már Gyárfásék, ha idáig élősködtek rajtuk.

Vagy húzzanak el, persze elszámolás után.

puffatag 2011.08.08. 18:11:54

@Anti Anyag: húzzanak el orbánék, miután a népen élősködtek, persze az elszámoltatásuk után

regress 2011.08.08. 18:33:25

@OkoskaTo:rp: az egri uszodát ne emlegesd, mert feláll a szőr a hátamon.makovecz iderondított egy túrista látványosságot,aminek a havi fenntartása több tizmillió.fából uszoda,de világversenyre nem alkalmas,mert vizalatti kamera nem lehetséges.a kedves anyját makovecznek,meg a rajongóinak

puffatag 2011.08.08. 18:40:26

@regress: makovecz épületei használhatatlanok, viszont cserébe drágák, az építésük is többszörös pénzbe kerül (nyilván a náci bácsi italára kell a pénz), fenntartásuk horribilis összeg... ami ízlés kérdése: szerintem kibaszott rondák

www.BDSMthrill.com · http://bdsmthrill.com 2011.08.08. 18:48:34

Ha Gyárfás eltűnne onnan, akkor biztosan kapnának pénzt

anyu 2011.08.08. 19:01:15

Az utánpótlást kellene komolyabban támogatni és kész. Nem majdnai olimpiai érmek reményében, hanem azért, hogy minél olcsóbban és minél többet sportolhassanak a 6-18 évesek, hogy ne legyenek dagadtak, lúdtalpasok , azstmásak stb

Ilyen szempontból én bármilyen sportágnak örülnék, de saját tapasztalat, hogy az öttusa kevesek sportja, főleg 12-13 éve skor után, amikor kihullanak azok akik képtelenk megvenni a drága vivófelszerelést, kifizetni a lovaglást , lövészetet + nincs a családban 2 autó meg szülők akik folyton fuvarozzák őket. A kajak-kenu abból a szempontból jó, hogy proli sportág, télen kondi, futás, nyáron ott a Duna, Tisza stb és hobbiból is sokan üzik.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.08. 19:30:28

@"the dragon":
Mégis mivel lehetne támogatni a focistákat? Kimennek a mezőre, kijelölnek 2-2 fát kapunak, aztán fociznak.

OkoskaTo:rp 2011.08.08. 19:30:35

@regress: Baromira nem érdekel a vízalatti kamera. ÚSZI lehet benne - egy uszodának ez a legfőbb feladata. (Mi több: még hely is van benne, mert nincs hajnaltól éjszakáig lefoglalva az edzések számára, mint a budapesti 50-es medencék.) Ilyen alapon azért is lehetne sírni, hogy világversenyre alkalmas focipályája sincsen Egernek. Építsünk közpénzből, mint Debrecennek?

@anyu: Az öttusát a vívással együtt kinyírják az olimpiáról, mert unalmas. Lesz helyette szörf. Vagy idővel iszapbirkózás, mert az még látványosabb. :(

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.08. 19:35:56

@tíz deka párizsi:
Igen, én is éppen erre gondoltam. A tömegsportot kellene támogatni, hogy minél több gyerek és felnőtt sportoljon. A tájfutást meg azért mondtam példának, mert igen nagy arányú más sportágakhoz képest(lásd pl. öttusa) a csak hobbiból sportolók aránya, persze eltörpül a Skandináv tájfutáshoz képest. Persze lehet saját zsebből is, jó példa erre az utcai futó mozgalmak, csak nem mindenki engedheti meg magának, a lakosság egészségének megőrzése meg sokkal inkább közérdek, mint az hogy hány érmünk van az olimpián. Pedig engem is érdekel hány érmünk van az olimpián, de én inkább annak örülnék nagyon, ha az emberek 95%-a rendszeresen űzne valamilyen sportot, de nem lennének. Egyébként a fenéket nem lennének, akkor lennének csak igazán a nagy számok törvényei miatt, plusz jelenleg is sok sportágban a tömegsport tartja el az élsportot, nagy számoknál ez könnyebben menne.

anyu 2011.08.08. 19:49:06

@OkoskaTo:rp: Triatlont szeretek nézni, az látványos meg az egy viszonylag olcsó sport az öttusához képest.

Zabalint : nagyon rendes , dolgos, szorgalmas ötgyerekes ismerős panazskodott, hogy a fiúk nagyon szeretnek focizni de nekik baromi sokba kerül az iskolai felszerelések, ruhák stb mellett még a tagdij + kapuskesztyü, cipők. Egy gyerekre kigazdálkodja az ember, de nagycsaládnak reménytelen. Még az olcsónak gondolt úszás is drága, rendszeresne úszó gyerekeimnél a klóros uszodaviz kéthavonta tönkretett egy úszódresszt, sapkát, a szemüveg gumiját.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.08. 19:56:55

@anyu:
Én a kosárlabdát éltem át gyerekkoromban, és azt kell hogy mondjam nem járul hozzá a tömegek megmozgatásához, ami most van. 100-ból 20 marad 1 évnél tovább, és felnőtt korára a maradék többsége is abbahagyja. Nyilván mert nem is az a cél, hogy sokan sportoljanak, hanem az, hogy legyen utánpótlása az egyesületnek. Persze már ez is erős túlzás, mert valójában sokszor csak az előírások miatt van utánpótlás, és költeni nem költenek rá, így önköltségen sportol az a gyerek, akinek a szülei megtehetik. De mondom, felnőttkorban a legtöbbnek nincsen tovább, pedig az egészség megőrzéséért kisebb intenzitással, de nem árt még 60-on túl is sportolni.

A kajak-kenu sem mindenki számára elérhető. Tudod mennyibe kerül egy kajak vagy egy kenu? Ráadásul nem mindenki lakik vízközelben. Szerintem legolcsóbban a futás jön ki, mert a cipőn kívül nem kell hozzá semmi.

Ronin2010 2011.08.08. 19:57:41

Na már most. A mai magyar foci mitől lesz látványsportág? Attól, hogy Orbán annak látja.

Azért egy év múlva mindenki kajak-kenut fog nézni az olimpián és nem a magyar focit. Mert az ott sem lesz.

Újra kellene éleszteni a halott sportiskolai rendszert, s az alapsportágakat támogatni. Ez a tehetséges gyerekek nyári foglalkoztatását és felügyeletét is megoldaná.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.08. 20:05:39

@OkoskaTo:rp:
Jó, de úszni a 33-asban is lehet. Meg nyáron egy tóban vagy egy folyóban is.

@anyu:
Tisztában vagyok vele, hogy komolyan véve a foci is drága. De azt is nézd, mire írtam azt, hogy a focihoz ki lehet menni a mezőre, oszt jónapot.

A kosárlabdára is 3 ezer volt a tagdíj akkor, amikor 30 ezer volt a minimálébér, 3 gyereknél már nem kis tétel, és akkor a cipőről, labdáról, stb. nem is beszéltem. Meg néha volt edzőtábor is. Ha pedig semmi támogatás nem lenne rá, a bajnokságokat, tornákat is fizetni kellene.

Tájfutásban meg a versenyre járás a nagy tétel, és nagyon kevés ember van, akinek ne kellene kompromisszumokat kötnie egy olyan sportágban, ahol minden hétvégén van verseny(a sportág jellege miatt pedig nem árt legalább havonta elmenni hétvégére). És persze nem ártana fizetett edző sem. Egy 25 ezres kombinált cipő(stoplis+szöges) pedig 1 év alatt elkopik, persze lehet szlovák stoplist is használni ami csak 4 ezer körül van, vagy edzésen sportcipőt vagy futócipőt

mizrolist 2011.08.08. 20:13:34

@"the dragon": felszerelés, útiköltség?

dr. trafik nomac 2011.08.08. 20:15:52

Jo cikk, hamar csapatsport, akkor pl. Rugby miert nem, vagy barmi mas ?
Mondjuk az autoverseny megel magatol, de meg a legutolso kisfaluban is tobben vannak fizeto nezok, mint egy foci rangadon. Bantja a csorom, ez a szegregacio.

anyu 2011.08.08. 20:29:39

@Zabalint: Tudom mennyibe kerül a kajak-kenu, mert mindkét gyerekem kajakozott, pontosabban a nagyobbik még mindig. A tagságit kellett kifizetni, az 2 gyerekre tavaly 9 ezer ft volt havonta. Az összes többit kapták, na persze ne gondolj karbonszálas lapátra meg meg nelo hajóra, de mindneki kapott hajót meg lapátot. ha jobb eredményt ért el, akkor jobbat kapott. Jószerivel azt kellett kifizetni ami rajta volt edzésen , futócipő, rövidgatya, top, kesztü, sapka, futógatya, termopulcsi. Versenyre kapott az egyesülettől.

Az, hogy mennyibe kerül egy versenykajak, nem mérvadó, abban csak sikvizen tudsz egy irányba menni, nagyon borulékonyak.

Viszont sok pártoló tag volt, harmincas-negyvenes apuk akiknek volt egy régi jaójuk és lejártak evezni.

Azt megértem, hogy ez nem az a sportág amit 40 évesne el szokás kezdeni max a túrakenut, de hidd el ez egy proli sport pl a sieléshez vagy teniszhez képest. Sőt most agyalok, hogy a kisebbik gyerekem is menjen vissza mert sokkal olcsóbb mint a fittness-aerobik bérlet.

anyu 2011.08.08. 20:30:58

@Zabalint: mégiscsak kell a focihoz valamilyen pálya, öltöző. zuhanyzó, edző.

2011.08.08. 20:38:06

Végre egy téma, ami érint is engem, tapasztalatom is van benne.
Jégkorongozok amatőr egyesületben Kelet-Magyarországon. Játszok már vagy 25 éve. De egyesületi formában csak 8 éve.
Ez az új törvény nagyon jó nekünk. A városban nincs jégcsarnok, csak telente egy sátor, ahol nincs normális méretű jég. A saját játék mellett gyerekeknek tartunk hoki edzést és korcsolya oktatást. Mindent saját pénzből kell fedezni, a jégidőt, az utazást, a felszerelést. A szomszéd városba kell átjárni, ha valódi jégre akarunk menni. Nem veszünk részt bajnokságban, mert nincs pénzünk rá, de a gyerekeket és az ifiket visszük. Nyáron görhokizunk, a gyerekenek görkori sulit tartunk. Nekem mindkét fiam játszik a gyerek csapatban.
Ez a támogatás arra lesz jó, hogy megfelelő felszerelést vegyünk a gyerekeknek, magunknak, több jégidőt vehessünk, elmehessünk más városokba játszani más csapatok ellen. Egyszóval lendületet ad ennek a sportágnak a városunkban.
A sportágak kiválasztását én sem értem, de mondjuk a focinak nem nagyon adtam volna.
Persze ez a támogatás is jó magyar módra fog megvalósulni. Az adakozó cége első kérdése, mennyit juttatunk vissza zsebbe? 20-50% az elvárás.
A jégkorong nem olcsó sport, egy felnőtt amatőr játékos felszerelése 100e forint körül van alap szinten.
Ez a támogatás elsősorban a hozzánk hasonló egyesületeknek nagy segítség, akiknek évi néhány millió forint minőségi javulást hoz, és erősen bővíti a játékosok létszámát.

anyu 2011.08.08. 21:09:33

roli101 : Hajrá !!! nekem pont az ilyen kezdeményezések tetszenek.

Kopi3.14 2011.08.09. 03:36:45

@roli101: Na, pont amit ti csináltok, az lenne a "tömegsport". S azt kellene nyomatni.

OkoskaTo:rp 2011.08.15. 11:11:37

@Zabalint: Errefelé itt a Dunára gondolsz, vagy a Városligeti-tóra, vagy a Feneketlen-tóra? Kb. ennyi a természetes, úszható mélységű vízfelület Budapesten. Ráadásul ezekben nem fogsz tudni rajtot, fordulót és benyúlást gyakorolni.

És ha figyelmesen olvastál, azt is írtam, hogy Budapesten 33-as medencéből sincs túl sok.

Fell Bandi 2011.08.31. 16:10:58

Minek pénzt adni oda, ahonnan az enyveskezű gyárfás úgy is ellopja? Még mindig nem számolt el az EB-re kapott milliókkal az a tolvaj...
süti beállítások módosítása